تآمین نور خیابان توسط پیاده روها

هنگام غروب آفتاب، بازدید کنندگان از پارک کریست پییس در کمبریج انگلستان در تابش نوع کاملاً جدیدی از نور خیابان خود را گرم می‌نمایند. مسیر ستاره‎ای، نوع جدیدی از مواد پوشش دهنده‎ی سطح می‌باشند که در پارک مزبور مورد
دوشنبه، 18 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تآمین نور خیابان توسط پیاده روها
تآمین نور خیابان توسط پیاده روها

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون

 
 

 
ذرات در طول روز نور را جذب و سپس در شب یک نور آبی رنگ از خود ساطع می‎کنند.
تآمین نور خیابان توسط پیاده روها
هنگام غروب آفتاب، بازدید کنندگان از پارک کریست پییس در کمبریج انگلستان در تابش نوع کاملاً جدیدی از نور خیابان خود را گرم می‌نمایند. مسیر ستاره‎ای، نوع جدیدی از مواد پوشش دهنده‎ی سطح می‌باشند که در پارک مزبور مورد آزمایش قرار گرفتند. این ماده، نور ماوراء بنفش را در طول روز جذب می‎کند و سپس یک نور آبی رنگ در شب از خود ساطع می‌نماید تا پیاده روها را روشن سازد.
ذرات درخشان را می‌توان بر روی پیاده روهای موجود رنگ آمیزی نمود تا یک جاده‎ی تاریک را تغییر دهند و به مسیری با رنگ درخشان تبدیل نمایند. شایان ذکر است که هیچ گونه روشنایی در بالای جاده مورد نیاز نمی‌باشد. فناوری ذکر شده می‎تواند این امکان را برای شهرهایی با درآمد اندک فراهم نماید که خیابان‎هایشان را به طور ایمن در طول شب روشن نگاه دارند، در حالی که هزینه‌های مربوط به روشنایی خیابان را نیز از میان بر می‎دارند. شورای شهر کمبریج بیان نموده است که اگر مسیر ستاره‎ای به خوبی در پارک از عهده‎ی کارش برآید، این طرح می‎تواند گسترش یابد تا بخش دیگری از شهر را نیز پوشش دهد. به عنوان مثال، این فناوری می‎تواند برای روشن کردن مسیر دوچرخه سواری در یک جاده، مفید واقع گردد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط