حقایق عجیب و غیر معمول در باره‌ی فضا

فضا به خودی خود خارق ‌العاده‌ترین چیزی است که در اطراف ما وجود دارد. در این جا با برخی از عجیب‌ترین حقایق درباره‌ی فضا آشنا می‌شوید که توسط دانشمندان کشف گردیده‌اند.
پنجشنبه، 21 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حقایق عجیب و غیر معمول در باره‌ی فضا
حقایق عجیب و غیر معمول در باره‌ی فضا

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 
فضا به خودی خود خارق ‌العاده‌ترین چیزی است که در اطراف ما وجود دارد. در این جا با برخی از عجیب‌ترین حقایق درباره‌ی فضا آشنا می‌شوید که توسط دانشمندان کشف گردیده‌اند.
حقایق عجیب و غیر معمول در باره‌ی فضا
هرچه بیشتر از ژرفای فضا شناخت به دست آورید بیشتر به بی کرانی آن پی می‌برید. چه چیزی می‌تواند عجیب‌تر و غیر معمول‌تر از تولد فضا باشد؟ آیا فضا از هیچ به وجود آمده است؟ منظورمان این است که فضا از دل فضا به وجود آمده است؟ واقعاً گیج کننده است. از نظر ما، یکی از حقایق غیر معمول و مبهوت کننده در این باره وجود هشت سیاره در منظومه شمسی است. همواره این فکر به ذهنمان خطور کرده است که چگونه همه‌ی این سیارات این گونه با هم هماهنگ و هم ‌تراز می‌شوند. هر گونه فناوری‌ای که ورای ساختار منظومه شمسی است یک فناوری کامل و بی عیب و نقص است.

حقایق شگفت انگیز درباره‌ی فضا
• ماه هر ساله به میزان 8ر3 سانتیمتر بر فاصله‌ی خود با زمین می‌افزاید.
• نور خورشید از عمر 30000 ساله برخوردار است. خورشید در واقع باطری قابل اطمینان طبیعت محسوب می‌شود.
• بر اساس افسانه‌های یونانی، شکل گیری راه شیری به الهه‌ی یونانی "هرا" نسبت داده شده است. بر اساس این افسانه‌ها، کهکشان راه شیری به دنبال فوران شیر از سینه‌ی "هرا" شکل گرفته است! به همین خاطر نام آن را "راه شیری" گذاشته‌اند. و این در نتیجه‌ی تنها یک فوران شیر بوده است!
• اگر به فضا سفر کنید 5 سانتیمتر به قدتان اضافه می‌شود. فقدان نیروی جاذبه در فضا باعث می‌شود بخش‌های مختلف ستون فقرات آزادانه حرکت کرده و از هم جدا شوند.
• آخرین بار که برای بازی و تفریح به ساحل رفتید رد پاهایتان تا چه مدت بر روی شن‌ها باقی ماند؟ باید بدانید که رد پاهایی که نیل آرمسترانگ معروف به "مرد ماه‌ نشین" و دیگر فضانوردان بر روی ماه به جا گذاشتند تا یک میلیون سال باقی می‌مانند.
• در فضا اگر دو صفحه‌ی صاف و صیقلی از یک نوع فلز مشابه با یک دیگر تماس پیدا کنند تا ابد به یک دیگر می‌چسبند. این فرآیند "جوش سرد" نام دارد. چنین چیزی بر روی زمین رخ نمی‌دهد، زیرا جو زمین لایه‌ای از ماده‌ی اکسیده در میان این صفحات ایجاد می‌کند.
• هیچ وقت تا حالا آرزو کردیده‌اید ای کاش به اندازه‌ی یک فیل سنگین بودید؟ اگر بر روی خورشید قرار داشتید این امر محقق می‌شد. جرم خورشید 38ر346 برابر جرم زمین است. بنا بر این، با وجود چنین جرمی نیروی جاذبه‌ای که وارد می‌شود به اندازه‌ی نیروی جاذبه‌ی وارده به یک ماموت است.
• نظرتان درباره شمارش همه‌ی ستارگان موجود در کهکشان چیست؟ یادتان باشد برای شمارش هر ستاره تنها یک ثانیه زمان دارید. پس شروع کنید: یک، دو، سه، چهار . . . اما صبر کنید، شمارش همه‌ی ستاره‌ها 3000 سال زمان می‌برد. بی‌خیال شوید و گر نه به شام‌تان نمی‌رسید.
• در فضا اگر با تمام قوا در گوش یک نفر دیگر فریاد بزنید آن فرد قادر به شنیدن صدایتان نخواهد بود. این امر به این خاطر است که هوایی وجود ندارد که صدای شما را به گوش فرد دیگر انتقال دهد.
• همه‌ی سیارات موجود در منظومه‌ی خورشیدی بر خلاف جهت عقربه‌ی ساعت می‌چرخند. سیاره‌ی زهره اما از گله جداست، زیرا مطابق با جهت عقربه‌ی ساعت می‌چرخد.
• حالا بشنوید از میزان عظیم انرژی که در هر ثانیه توسط خورشید تولید می‌شود. این میزان انرژی برابر با آن میزان انرژی است که می‌تواند در اثر انفجار هم زمان 100 بمب اتمی تولید شود. تنها سر سوزتی از این انرژی کافی است تا انسان‌ها و حیوانات را حتی در فاصله‌ی 130 کیلومتری به کشتن دهد.

همان طور که گفتیم، فضا لایتناهی است و همیشه چیزی برای پنهان کردن دارد. این حقایق پنهان وقتی آشکار می‌شوند باعث شگفتی می‌شوند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.