درمان آرتروز با Cetyl Myristoleate

ترجمه و اگرچه همه ی انواع آرتروزها قابل درمان نیستند، ولی علائم آنها را می توان تخفیف داد. Cetyl Myristoleate، یک ماده و هم چنین یک درمان طبیعی برای تعدادی از بیماری ها از جمله آرتروز به شمار می رود و در این مقاله در
چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان آرتروز با Cetyl Myristoleate
درمان آرتروز با Cetyl Myristoleate

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 

ترجمه و اگرچه همه ی انواع آرتروزها قابل درمان نیستند، ولی علائم آنها را می توان تخفیف داد. Cetyl Myristoleate، یک ماده و هم چنین یک درمان طبیعی برای تعدادی از بیماری ها از جمله آرتروز به شمار می رود و در این مقاله در باره ی آن توضیحاتی ارائه خواهد شد.
درمان آرتروز با Cetyl Myristoleate

آیا می دانستید؟

Cetyl Myristoleate یک اسید چرب طبیعی است که در روغن ماهی، روغن نهنگ، کَره، کَره ی کُمبو و هم چنین در حیواناتی مانند سگ آبی و موش یافت می شود.
Cetyl Myristoleate یکی از استرهای اسید چرب مریستولئیک اسید است. همان طور که می دانید، اسیدهای چرب بلوک هایی از چربی ها و روغن ها را می سازند همان طور که اسیدهای آمینه پروتئین ها را تشکیل می دهند. فرمول شیمیایی Cetyl Myristoleate (Z)-ROCO(CH2)7CH=CH(CH2)3CH3 است. این اسید چرب دارای سه عمل کرد مهم می باشد: (الف) به عنوان یک روان کننده که به ماهیچه ها و بافت ها کمک می کند; (ب) به عنوان یک تعدیل کننده ی سیستم ایمنی که در درمان بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس و اِم اِس مفید است; (ج) دارای خاصیت ضد التهابی است، بنا بر این، التهاب را کاهش می دهد و به درمان التهاب مفاصل و هم چنین برخی دیگر از بیماری ها کمک می کند.
کشف Cetyl Myristoleate
هری دابلیو دیل که پس از مشاهده ی درد و رنج دوست و همسایه اش به دنبال یافتن روشی برای درمان بیماری التهاب مفاصل بود Cetyl Myristoleate را کشف و به صورت جداگانه بررسی نمود. او یک محقق در مؤسسه ی ملی آرتروز، متا بولیسم، و دستگاه گوارش در بتسدا، مریلند بود و در زمان تصدی خود بیش از 500 ترکیب را گسترش داد که بیشتر آنها به ثبت رسیدند. در گزارشی که در مارس 1994 در مجله ی علوم دارویی منتشر شد، وی توضیح داد که این ترکیب پس از مشاهده ی ایمنی موش های نژاد سوئیس در برابر انواع آرتروز کشف شد. وی اظهار کرد که Cetyl Myristoleate ماده ای است که باعث مقاومت این موش ها شده است و او با موفقیت آن را جدا نمود. او در آزمایش خود یک ماده ی آرتروز آور را به موش ها تزریق کرد که منجر به تورم در پاها و دم آنها گردید و به دنبال آن Cetyl Myristoleate را به آنها تزریق نمود. موش ها درمان شدند; التهاب در پاهای آنها از بین رفت، و اندام های آنها صاف گردید.
بعدها، زمانی که خود او به استئو آرتریت مبتلا شد، از این کشف برای درمان بیماری خود استفاده کرد. این چیزی است که او در باره ی دوز این ترکیب گفت – " من در تحقیق خود یافته ام که افراد به مقادیر مختلفی از این ترکیب پاسخ می دهند به این معنی که دوز ترکیب برای افراد مختلف متفاوت است. من چهار سال پیش در زمان شروع درد شدید دو عدد کپسول مصرف کردم. التهاب مفاصل پاشنه، زانوها، و پاهای من درمان شد. هم چنین من دیگر هیچ نشانه ای از سر درد یا برونشیت نداشتم. بیشتر افراد با چهار کپسول شروع می کنند (بین وعده های غذایی). بعد از دوره ای که بین 4 تا 6 هفته متغیر است، سه کپسول دیگر اضافه می شود. این می تواند نسبت به شرایط و وزن افراد تغییر کند." او کشف خود را به ثبت رساند؛ با این وجود، تحقیقات اندکی در مورد Cetyl Myristoleate و کار بردهای آن انجام شده است.

تحقیق چه چیزی را باز گو می کند؟

اگر چه تحقیقات به نقش این ترکیب در درمان آرتروز محدود شده است، ولی برخی از مطالعات نشان می دهند، به راستی در درمان این بیماری مؤثر است.
• در مطالعه ای که در سال 2004 در مجله ی روماتو لوژی منتشر شد، محققان دریافتند که استفاده از یک کرم شامل Cetyl Myristoleate به کاهش درد زانو در بیماران مبتلا به استئو آرتریت (زانو) کمک کرد.
• برای این مطالعه، 40 بیمار مبتلا به استئو آرتریت زانو به صورت تصادفی جهت درمان با کرم تشکیل شده از Cetyl Myristoleate و چند تن دیگر از همان گروه برای درمان با یک کرم دیگر انتخاب شدند. پس از یک ماه از شروع درمان و به صورت دو بار در روز، بیمارانی که از کرم Cetyl Myristoleate استفاده کرده بودند بهبود بیشتری را در حرکت زانوها و هم چنین تعادل خود نشان دادند. توانایی آنها در بلند شدن و بالا و پایین رفتن از پله ها پیش رفت قابل توجهی کرده بود.
• به علاوه، یک مطالعه در سال 2002 در همان مجله نشان داد که مصرف مکمل Cetyl Myristoleate در رژیم غذایی بیماران مبتلا به استئو آرتریت زانو باعث بهبود حرکت و عمل کرد زانوی آنها شد. در این مطالعه 64 بیمار شرکت داشتند که به مدت 68 روز تحت درمان قرار گرفتند.
• برای درمان آرتروز، این ترکیب می تواند به عنوان مکمل یا به صورت کرم مستقیمأ بر روی پوست استفاده گردد.

اثرات

• بیماران مبتلا به استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید بهبود قابل توجهی را در بیماری خود به علت استفاده از Cetyl Myristoleate گزارش داده اند.
• بسیاری از افراد با استفاده از این ترکیب کاهش قابل ملاحظه ای را در خشکی و درد و هم چنین افزایش انعطاف پذیری و دامنه ی حرکت خود نشان می دهند.
• التهاب و قرمزی در آرتریت روماتوئید کاهش می یابد. این ترکیب دارای خواص درمانی بسیاری است که عبارتند از: فواید آن در آمفیزم، هپاتیت، فشار خون بالا، دیابت، اگزما، پزوریازیس، سرما خوردگی، آلرژی ها، کمر درد، سر درد و غیره. ممکن است این بیماری ها به علت کم بود اسیدهای چرب ضروری به وجود آیند و Cetyl Myristoleate می تواند به کاهش علائم کمک کند.
• هم چنین گفته می شود که این دارو ایمنی بدن را بهبود می بخشد و عفونت ها را از بین می برد.

روش های دیگر برای تسکین آرتروز

• درمان های طبیعی بسیاری وجود دارند که به بهبود علائم آرتروز کمک می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهند که افزایش مصرف اسیدهای چرب اُمگا 3 به درمان آرتروز کمک می کند.
• هم چنین، مکمل های غذایی مانند، گلوکز امین، کندراتین سولفات یا سویا می توانند در درمان آرتروز مفید باشند.
• هم چنین، تمرینات یوگا، تای چی (تای چی چوان به انگلیسی Tai Chi Chuan با معنی لغوی نهایت برتر یکی از سیستم های نرم و درونی هنر رزمی ووشو یا کونگ فوی چینی می باشد) یا انجام طب سوزنی می توانند به کاهش درد کمک کرده و عمل کردهای کلی را بهبود بخشند.
• تحقیقات و مطالعات بیشتر درباره ی این مکمل شگفت انگیز می تواند به آگاهی بیشتر درباره ی اثر بخشی و درمان آرتروز با استفاده از Cetyl Myristoleate کمک کند. بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
تذکر: مطالب ارائه شده در این مقاله صرفاً جهت آگاهی خوانندگان می باشد و به هیچ وجه نباید جای گزین توصیه های پزشک متخصص گردد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما