حقایقی جالب در مورد جام جهانی فوتبال

آیا شما به تب فوتبال دچار شده‌اید؟ بسیار خوب! اجازه دهید با آوردن برخی از حقایق سرگرم کننده مسابقات جام جهانی فوتبال در مقاله زیر این تب فوتبال را بیشتر کنیم.
چهارشنبه، 29 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حقایقی جالب در مورد جام جهانی فوتبال
حقایقی جالب در مورد جام جهانی فوتبال

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
آیا شما به تب فوتبال دچار شده‌اید؟ بسیار خوب! اجازه دهید با آوردن برخی از حقایق سرگرم کننده مسابقات جام جهانی فوتبال در مقاله زیر این تب فوتبال را بیشتر کنیم.
جام جهانی فوتبال، که در حقیقت معروف به جام جهانی است، هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود و موجب افزایش آدرنالین خون طرفداران خود در هر گوشه‌ی دنیا می‌شود. اولین جام جهانی در سال 1930 برگزار شد و هم اکنون نیز هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود. میزبان نخستین جام جهانی اروگوئه بود. هرچند، به دلیل جنگ جهانی دوم، این رویداد از سالهای 1942 تا 1946 برگزار نشد.
حقایقی جالب در مورد جام جهانی فوتبال

برخی از حقایق مهم جام جهانی
• لوسین لورانت فرانسوی با زدن اولین گل در نخستین مسابقات جام جهانی که در سال 1930 در اروگوئه برگزار شده بود تاریخ ساز شد. گرچه لوسین تنها زمانی نامش به عنوان اولین گل زن ثبت شد که اختلاف موجود بر سر اولین گل زن رفع گردید (به عقیده ی برخی افراد بارت مک گیِ آمریکایی اولین گلزن جام جهانی است).
• در راهنمای جام جهانی که در سال 1974 منتشر شده، کارلوس کازالی فوتبالیستی از شیلی، پس از دریافت یک کارت قرمز از زمین اخراج شد. با وجودی که گفته می‌شود این یک تصمیم بحث برانگیز از سوی داور بوده، ولی او اولین بازی کنی است که به این صورت از زمین بازی اخراج شد.
• جوان‌ترین بازی کنی که در جام جهانی فوتبال بازی کرد، نورمن وایتساید بود که تنها 17 سال و 41 روز سن داشت.
• مجارستان در جام جهانی 1954، 27 گل به ثمر رساند و با این حال، به آلمان غربی با نتیجه‌ی 3-2 باخت. این موضوع جالب بود یا تأسف برانگیز؟
• راجر میلا از کامرون به عنوان مسن‌ترین بازی کنی بود که در یک مسابقه‌ی جام جهانی حضور داشت. وی مسئول هدایت تیم ملی کشورش در جام جهانی 1990 ایتالیا بود.
• برزیل بیشتر از هر کشور دیگری جام را به خانه برده. با این حال، در زمان‌هایی که خود میزبان جام جهانی بوده هیچ‌گاه موفق به دریافت جام نشده است.
• در یک چهارم نهایی جام جهانی، هیچ کدام از تیم های بازنده حتی یک گل نیز به ثمر نرساندند.
• احتمالاً یکی از جالب‌ترین حقایق جام جهانی ضربه‌ی پنالتی بود که جوزپه میزا فوتبالیست بزرگ ایتالیایی آن را به ثمر رساند. در سال 1938، او در بازی مقابل برزیل صاحب یک ضربه‌ی پنالتی شد؛ و در حالی که می‌خواست این ضربه را بزند، شورت ورزشیش می‌افتد، و علی رغم این حادثه، شورت خود را بالا کشیده و با وجود دروازه‌بان که مشغول خنده بود توپ را وارد دروازه کرد و این گل ایتالیا را به فینال رساند.
• در سال 1950، هند توانست به جام جهانی برزیل راه پیدا کند. با این حال، به دلیل این که آنها عادت به بازی با پای برهنه کرده بودند و طبق قوانین فیفا بایستی تمام بازی کنان در طول مسابقات کفش به پا می‌کردند، بنا بر این نتوانستند کار زیادی را در این مسابقات از پیش برند.
• به خاطر کاری که بازی کن فرانسوی زین الدین زیدان در فینال جام جهانی 2006 انجام داد یعنی زدن سر خود را به سینه‌ی بازی کن ایتالیایی مارکو ماتراتزی، ترانه‌ی معروف ((Coup de Boule «با سر به حریف زدن»، با الهام از وی نام گذاری شد.
• ژوهانسبورگ، کیپ تاون، دوربان، بندر الیزابت، نلسپرویت، پولوکوین، بلوم فونتین، راستنبرگ، و پرتوریا مکانهایی هستند که برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2010 انتخاب شده‌اند. علاوه بر آن، 10 استادیوم در این مکانها ساخته شده‌اند.
• آیا می‌دانید تیم ملی آفریقای جنوبی به چه نامی شهرت دارد؟ این تیم به بافانا بافانا شهرت یافته که به زبان ایسیزولو (زبان ناتالی آفریقای جنوبی) به معنی «پسران، پسران» است.

در خاتمه، تعداد بینندگانی که تخمین زده شد فینال جام جهانی 2006 فوتبال در آلمان را تماشا کرده باشند، رقم باورنکردنی 1ر715 میلیون نفر بوده است!



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.