انواع پوشش پشت بام

انواع گوناگونی از عایقهای پشت بام در بازار موجود است و هر نوع نقاط قوت و ضعف خود را دارد. در این جا اطلاعاتی از هر نوع ارائه شده است.
پنجشنبه، 13 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انواع پوشش پشت بام
انواع  پوشش پشت بام

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
انواع گوناگونی از عایقهای پشت بام در بازار موجود است و هر نوع نقاط قوت و ضعف خود را دارد. در این جا اطلاعاتی از هر نوع ارائه شده است.
انواع  پوشش پشت بام
سقف یکی از مهمترین بخشهای هر ساختمانی است و انواع مختلفی دارد. به همراه نوع عایقهای پشت بام، مکان آن هم باید در نظر گرفته شود. نصب و راه اندازی سقف نیز باید کار آسانی باشد. علاوه بر این، دوام پوششهای پشت بام نیز دارای اهمیت است. شرایط آب و هوایی منطقه در انتخاب آن نقش مهمی دارد. بنا بر این، الزامات زیادی باید در نظر گرفته شود که ممکن است ‌انتخاب یک عایق پشت بام از میان عایقهای متعدد موجود در بازار، گیج کننده باشد. اجازه دهید نگاهی به گزینه‌های موجود پوشش پشت بام بیاندازیم و سعی کنیم آنها را محدودتر سازیم.

قیر گونی

یکی از اولین انواع عایقهای پشت بام قیر گونی است. آنها می‌توانند در بناهای تاریخی و هم چنین انواع ساختمان‌های امروزی مورد استفاده قرارگیرند‌. عایقهای قیر گونی ارزان هستند و دررنگها و شکلهای گوناگونی در دست رس می‌باشند. دو نوع قیر گونی وجود دارد: آلی و پشم شیشه. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از قیر گونی پشت بام وجود دارد، اعم از پوششهای معماری سقف تا پوششهای کم هزینه. پوششهای قیرگونی مقاوم در برابر آتش هستند و به طور قابل ملاحظه‌ای تعمیر آنها کار آسانی است. با این حال، با وجود مزایایی که دارند، دارای معایب خاصی نیز هستند. احتمال زیادی وجود دارد که قارچ و کپک بزنند و علاوه بر این، تنها به مدت چند سال دوام می‌آورند (در حدود 15 تا 30 سال).

عایق فلزی

بسیاری از فلزات مختلف مانند آلومینیوم، فولاد و مس وجود دارند که برای ساخت و ساز استفاده می‌شوند. از این نوع فلزات در پشت بامهای خانه‌های ییلاقی و کلبه‌ها استفاده می‌کنند که در رنگهای زیادی در دست رس هستند. اگر چه از فلز ساخته شده‌اند، اما دارای وزن سبک بوده و با محیط زیست بسیار سازگار می‌باشند. سقف فلزی با دوام بوده و عمر طولانی دارد که در حدود 50 سال می‌شود. تنها دو اشکال عمده در استفاده از آنها وجود دارد. اولین اشکال این است که نصب آنها دشوار بوده و نیاز به نقاشی‌های متناوب دارد، و دومین اشکال این است که این عایقها بسیار گران قیمت می‌باشند.

سقف چوبی

سقف‌های چوبی به کلبه‌ها و خانه‌های ییلاقی جلوه‌ای کلاسیک می‌دهد. چوب ماده‌ای است که در سبک معماری معاصر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوششهای چوبی را می‌توان بسیار آسان نصب و تعمیر کرد. چنان چه به خوبی نگه داری شوند، دوام آنها زیاد خواهد بود. معایب آنها گران بودنشان است و نیاز دارند به صورت حرفه‌ای نصب شوند. پوششهای چوبی در معرض پوسیدگی، قارچ و کپک می‌باشند.

ورقه سنگی

سقفهای سنگی به عمر طولانی و دوام بالا معروف می‌باشند. سقفهای سنگی بسیار سنگین وزن بوده و نصب و راه اندازی آنها گران تمام می‌شود. هرچند از هزینه‌ی بالایی برخوردارند، اما یک عمر کار می‌کنند.

کاشی

سقف کاشی‌ها در رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی در دست رس هستند. آنها جذاب و در عین حال با دوام می‌باشند، با این حال، دوام این سقفها با هزینه‌های بالای نگه داری و سر کشی منظم به آنها همراه است. آنها سنگین بوده در عین حال شکننده می‌باشند و راه رفتن بر روی این نوع از سقفها می‌تواند کاشی آن را بشکند.

مواد مهندسی شده

پوششهای سقف مهندسی شده، بسیار سبک وزن بوده و عمر طولانی دارند. آنها جذاب (در رنگهای مختلف وجود دارند) و مقرون به صرفه می‌باشند. تنها اشکال آنها این است که خیلی شناخته شده نیستند.

بتون

سقف‌های بتنی در اشکال و رنگهای مختلف وجود دارند و بسیار با دوام هستند. آنها نیاز به نگه داری زیادی نداشته و نسبتاً سبک وزن هستند. این پوششها نسبت به انواع دیگر گران قیمت‌ترند.
انواع این پوششها در بازار موجود می‌باشند. می‌توانید با توجه به نیازها و شرایط آب و هوایی منطقه‌ی خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. هم چنین بودجه‌ای که صرف می‌کنید در انتخاب یکی از انواع آنها ، نقش مهمی را ایفا می‌کند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.