6 ابر ذخيره سازی آنلاين

فضاي ابري در واقع يک سرويس ارائه فضاي ذخيره سازي به کاربران است تا بتوانند اطلاعات خود را بر بستر اينترنت ذخيره سازي کنند تا هم خيالشان از بابت خراب شدن حافظه و از بين رفتن اطلاعات شان راحت شود و هم اين که
جمعه، 14 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
6 ابر ذخيره سازی آنلاين
6 ابر ذخيره سازی آنلاين

 






 

فضاي ابري در واقع يک سرويس ارائه فضاي ذخيره سازي به کاربران است تا بتوانند اطلاعات خود را بر بستر اينترنت ذخيره سازي کنند تا هم خيالشان از بابت خراب شدن حافظه و از بين رفتن اطلاعات شان راحت شود و هم اين که بتوانند از هر کجا و به وسيله گجت هاي مختلف به اطلاعات خود دسترسي داشته باشند.
در اين فناوري از سلامت داده هاي خود اطمينان خواهيد داشت و داده هاي موبايل که پيشتر جزو ناامن ترين ها به شمار مي رفت، اکنون با تمرکز ذخيره سازي ابري روي آن ها مي تواند از ايمني و پشتيباني مطمئني برخوردار باشد. در اين مقاله، با 6 مورد از بهترين سرويس هاي ذخيره سازي ابري آشنا مي شويد.

گوگل درايو (Google Drive)

اين سيستم را مي توان از بهترين نمونه هاي فضاي ابري دانست که توسط گوگل پشتيباني مي شود. مي توان در آن به طور هم زمان به ذخيره سازي و به اشتراک گذاري اطلاعات و فايل ها پرداخت. در صورت استفاده از اين سيستم به ثبت نام يا ساختن اکانت هاي متعدد نيازنخواهيد داشت چرا که اين سيستم روي حساب گوگل شما فعال خواهد بود.به گزارش zoomit ،در سرويس رايگان آن مي توانيد تا 5 گيگابايت ذخيره سازي انجام دهيد و در سرويس پولي اين ميزان تا 100 گيگابايت افزايش خواهد يافت.سرعت آپلود و راحتي کار از ديگر مزاياي اين سيستم است.

وان درايو (Microsoft OneDrive)

اين سرويس هم براي افرادي مناسب است که خواهان سرعت بالا در آپلود هستند و محيط آن مانند اينترنت اکسپلورر است. تا 25 گيگابايت قابليت ذخيره سازي دارد و در آن تا 50 مگابايت به طور هم زمان مي توان فايل ذخيره کرد. به اين سيستم از طريق وب سايت مي توان دسترسي پيدا کرد و اپليکيشن ويندوزفون، آيفون و اندرويد نيز براي آن منتشر شده است. همچنين قابليت ويرايش فايل هاي آفيس به صورت مستقيم در آن برقرار است.

باکس (Box)

در باکس متناسب با نوع ثبت نام بين 5 تا 50 گيگابايت فايل به صورت رايگان مي توان ذخيره کرد و قابليت مهم آن راحتي درگ و دراپ کردن فايل ها از روي دسکتاپ براي آپلود است.
اپليکيشن هاي اندرويد، آيفون، آي پد و بلک بري براي باکس وجود دارد تا در هر کجا که هستيد به فايل هايتان دسترسي داشته باشيد. قابليت ويرايش مستقيم فايل هاي ورد و اکسل نيز به کمک افزونه هايي در آن وجود دارد.

آي کلاد (iCloud)

اين سرويس براي دستگاه هاي با سيستم عامل iOS موجود است و به شما قابليت ذخيره سازي تا 5 گيگابايت را مي دهد و اگر مورد نياز شما نبود بايد براي افزايش آن مبلغي را بپردازيد. تمام کساني که فايلي را از فروشگاه iTunes خريداري و از طريق اين سيستم اشتراک گذاري مي کنند، از حجم 5 گيگا بايتي‌شان کم نمي شود. اين سيستم نيز مانند سرويس قبلي قابليت ذخيره سازي همه نوع فايل را به شما مي دهد.

اي درايو (ADrive)

ADrive از معدود سرويس هاي ابري است که در آن مي توانيد تا 50 گيگابايت ذخيره سازي کنيد. مي توانيد به راحتي با درگ و دراپ کردن، فايل ها را آپلود کنيد و با نرم افزار مخصوص خود سايت، ويرايش را روي فايل ها انجام دهيد. اين سيستم قابليت ذخيره سازي و پشتيباني تمامي فايل ها از جمله موسيقي، ويدئو، عکس و... را دارد.

دراپ باکس (Dropbox)

دراپ باکس يکي از قديمي ترين و معروف ترين سرويس هاي فضاي ابري است. استيو جابز پيش از راه اندازي iCloud سعي کرد دراپ باکس را خريداري کند که البته توافقي بين اين 2 حاصل نشد. رابط کاربري بسيار ساده، محيطي تر و تميز و کاربر پسند. امکان ذخيره سازي همه نوع فايل و به اشتراک گذاري آن ها، قابليت همگام سازي فايل ها از طريق يک فولدر اختصاصي در سيستم عامل دسکتاپ شما و پشتيباني از همه پلتفورم هاي جديد موبايل، آن را به يکي از برترين سرويس هاي ارائه فضاي ابري بدل مي سازد.
در ابتدا ۳ گيگابايت فضاي ذخيره سازي رايگان در اختيار خواهيد داشت که البته با دعوت از دوستانتان مي توانيد اين فضا را به ۱۶ گيگابايت هم برسانيد. مزيت اين سرويس آن است که بر خلاف وان درايو، گوگل درايو و آي کلاد شما را به يک اکوسيستم خاص سوق نمي دهد و صرف نظر از اين که بيشتر از سرويس هاي کدام شرکت استفاده مي کنيد ،مي توانيد از دراپ باکس استفاده کنيد.
منبع مقاله : خراسان



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.