پالائو ـ بهشت صخره‌های مرجانی

آبهای شفاف، زیبا و گرم پالائو به عنوان یکی از عجایب هفت گانه جهان طبیعی در نظر گرفته شده است، پالائو میزبان یکی از مهمترین و به لحاظ بیولوژیکی متنوع‌ترین صخره‌های مرجانی است. در این مقاله می‌توانید اطلاعاتی را در
شنبه، 22 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پالائو ـ بهشت صخره‌های مرجانی
پالائو ـ بهشت صخره‌های مرجانی

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
آبهای شفاف، زیبا و گرم پالائو به عنوان یکی از عجایب هفت گانه جهان طبیعی در نظر گرفته شده است، پالائو میزبان یکی از مهمترین و به لحاظ بیولوژیکی متنوع‌ترین صخره‌های مرجانی است. در این مقاله می‌توانید اطلاعاتی را در مورد صخره‌های مرجانی پالائو بیابید.

پالائو خانه‌ی بیش از 1500 گونه‌ی ماهی است و بیش از 700 گونه‌ی مختلف صخره‌های مرجانی ثبت شده در این مکان جادویی وجود داشته‌اند. صخره‌های مرجانی برای رشد زمان بسیار زیادی را صرف کرده و به دلیل آن که در یک دوره‌ی زمانی رشد می‌کنند، نیروهای داخلی زمین برخی از آنها را به بیرون از آب رانده‌اند. آنها امروزه هم هنوز می‌توانند مشاهده شوند. تماشای آنها بسیار شگفت انگیز است؛ رانده شدن به خارج از آب صخره‌های مرجانی را برای مدت زیادی متوقف نساخت، زیرا کلنی‌های جدید در شیبهای زیر آب خیلی زود شروع به تجدید جمعیت کردند.

پالائو ـ بهشت صخره‌های مرجانی


این روزها، اگر می‌خواهید بهترین غواصی زیر آب را داشته باشید، پالائو مکانی است که می‌توانید برای این کار به آن جا بروید. احتمالاًً نمی‌خواهد کار دیگری غیر از حرکت انجام دهید و سپس به دیدن شگفتی‌ها و زیبایی‌های دقیقی که توسط خالق هستی به وجود آمده، بروید. از آن جا که ما انسانها تمایل داریم مواردی که کاملاً درک نمی‌کنیم را با چیزهایی که همه روزه با آنها سر و کار داریم مرتبط سازیم، وقتی که یک غواص در سراسر صخره شنا می‌کند، باغ‌هایی از گلهای زرق و برق ‌دار وحشی و درختان و بوته‌هایی را خواهد دید که تقریباً به هر رنگی وجود دارند؛ و به اندازه‌ی کافی شگفت انگیز هستند که نفس فرد را بند بیاورند.
برخی از زیباترین گونه‌های ماهی موجود در جهان در این مکان زیبای جادویی زندگی می‌کنند. در میان آنها ماهی زرد پروانه‌ای، ماهی‌های راسِ سر آبی و حتی فرشته ماهی سیاه امپراطوری نیز دیده می‌شوند. هم چنین در کنار این زیبایی‌های عجیب و غریب، ماهی پف کننده نیز زندگی می‌کند.
چیز دیگری که می‌توانید در این جا بیابید موجودی است که از آن به عنوان یک هیولای دریایی واقعی یاد می شود و این موجود، صدفهای بزرگی هستند که می‌توانند تا سه پا (معادل 44ر91 سانتی متر) طول داشته باشند. سابقاً فیلمهای قدیمی این صدفها را به عنوان هیولاهایی نشان می‌دادند که پاهای غواصان را ربوده و برای غرق کردنشان آنها را زیر آب نگه می‌داشتند. هر چند که این امر واقعیت ندارد، به دلیل این که این غول پیکران چیزی جز پلانکتون نمی‌خورند و واقعاً به غواصان هیچ اهمیتی نمی‌دهند. چیز عجیب دیگر، ستاره‌های شکننده‌ی قرمز و سبز هستند که بازوهایی دارند که با کمترین فشاری قطع می‌شوند که به نوبه خود از آنها برای محافظت در برابر شکارچیان استفاده می‌کنند.
چیزی که کنار صخره ارزش دیدن دارد دریاچه‌ی عروس دریایی است. از نظر قابلیت دید ضعیف، آب سبز و بسیار گرم است، اما این فرصت را دارید که با عروس دریایی بدون ترس از گزیده شدن، شنا کنید. آنها نیش ندارند به این دلیل که در دریاچه هیچ شکارچی وجود ندارد که به آنها علاقه‌مند باشد.
در جزایر پالائو همه‌ چیز تابناک و دل پذیر نیست. صیادان فعال صخره‌ به این منطقه نقل مکان کرد‌ه‌اند و ماهی گیران خارجی نیز وارد این مکان می‌شوند. آنها یک گونه از ماهی‌ها را هدف قرار داده و سپس تمام ماهی‌های آن منطقه خاص را صید می‌کنند. به گفته محققان، جمعیت کل ماهی‌ها به خاطر این کار نا به خردانه، از بین رفته است. این کار نه تنها باعث تاثیر بر زنجیره غذایی زیر آب می‌شود، بلکه ماهی گیران بومی را از موهبت صید که آنها را قادر به امرار معاش خود و خانواده‌شان می‌کند، نیز محروم می‌سازند. چنان چه مدیریتی صورت نگیرد تنها در عرض چند ماه، کل جمعیت تولید مثل گونه‌های مورد هدف می‌توانند از بین بروند، و گونه‌های خاصی که زمان بسیار طولانی طول می‌کشد تا تکثیر شوند نیز به همین ترتیب نا بود می شوند. این کار می‌تواند برای صخره‌های مرجانی پالائو و برای مردمی که آن جا زندگی می کنند، ویرانگر باشد.




 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.