راز مثلت برمودا

یکی از بزرگترین رازهایی که دنیا با آن مواجه است، مثلث برمودا است. ظاهراً این مثلث، اشتیاق پایان‌ نا پذیری برای هواپیما و کشتی‌ها دارد. چگونه این اتفاق می‌افتد؟
يکشنبه، 6 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راز مثلت برمودا
راز مثلت برمودا

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
یکی از بزرگترین رازهایی که دنیا با آن مواجه است، مثلث برمودا است. ظاهراً این مثلث، اشتیاق پایان‌ نا پذیری برای هواپیما و کشتی‌ها دارد. چگونه این اتفاق می‌افتد؟
کشتی‌ها، هوا پیماها، هلی‌کوپترها و مردم - همه در برخی نقاط زمانی به درون مثلث برمودا کشانده می‌شوند. هیچ یک از آن‌ها تا کنون باز نگشته‌اند. به دلیل نگه داری نا منظم سوابق طی سال‌ها، تهیه‌ی جزئیات در مورد اولین نا پدید شدن، غیر ممکن است، اما نخستین بار، نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا بود که همه را متوجه‌ی راز مثلث برمودا کرد.
راز مثلت برمودا
در پنجم دسامبر 1945، پنج بمب ‌افکن اژدر انتقام‌ جوی نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا از پادگان لادرابل در یک پرواز آموزشی معمولی بر فراز اقیانوس اطلس به پرواز درآمدند. آن‌ها باز نگشتند. یک ناو بزرگِ از قایق‌های سریع که برای جستجوی هوا پیماهای گم ‌شده فرستاده شده بود نیز موفق به باز گشت نشد. تا کنون هیچ اثری از شش هواپیما یا 27 خدمه‌ی آن پیدا نشده است. به عنوان یک نتیجه از این حادثه، مشخص شد که در منطقه‌ی مثلثی سواحلِ جنوب شرقِ ایالات متحده و محدود شده توسط برمودا، پورتوریکو و فلوریدا، هم چنین تعدادی کشتی و هوا پیما بدون هیچ‌ گونه توضیحی در ظاهر، مفقود شده‌‌اند.
تمام کار آگاهان به نیروهای خود ارج می‌نهند که تعدادی از نظریه‌ها را مبنا قرار داده‌اند تا به صورت رضایت ‌بخشی، اتفاقات اسرار آمیز در مثلث برمودا را توضیح دهند. برخی از عجیب‌ترین توضیحات، شاملِ موجودات غیر زمینی، حضور مغناطیس و نیروی جاذبه‌ی بزرگ، موقعیت ماه، حضور ناگهانی موج‌های عظیم، انحراف‌های زمان / مکان، بارهای الکتریسیته‌ی ساکن و باز گشت ساکنین شهر گم‌ شده‌ی آتلانتا است. تعداد بی‌شماری کتاب وجود دارد که در باره‌ی پدیده‌ها‌ی غیر معمولی که در این منطقه رخ می‌دهد، نوشته شده‌اند.
یکی از مشکلات پیش‌ روی کسانی که به دنبال مستندکردن کشتی‌ها و هواپیمای مفقود شده هستند، این واقعیت است که فقدان اطلاعاتِ قابل اعتماد وجود دارد. شرکت‌های بیمه به ندرت کشتی‌ها و هوا پیماهای کوچک را بیمه می‌کنند. این منطقه تحت حفاظت نیروی دریایی آمریکا است اما گارد ساحلی SAR (تجسس و نجات) ایالات متحده، سالانه آماری را برای تماس‌های امداد، علل حوادث، آب و هوا، مرگ و میر و شرایط منتشر می‌کند، اما کشتی‌های گم شده را شامل نمی‌شود. با این حال بسیاری بر این باورند که حدود 20 هواپیما و 50 کشتی طی سال‌ها گم شده است. کریستف کلمب در سفر نامه‌ی کشتی خود شرح داده است که در سال 1492، مدت کوتاهی پس از ترکِ جزایر قناری، او و خدمه‌‌اش یک توپ بزرگ آتشین را مشاهده کردند که در دریا سقوط کرد و درحالی که در دریای سارگاسو و مثلث بودند، قطب ‌نمای کشتی علائم نا منظمی را نشان می‌داد.
به نظر می‌رسد یکی از معتبرترین نظریه‌ها، متعلق به دکتر ریچارد مک ور است، کسی که توضیحات خود را به حضور هیدرات متان متمرکز می‌کند. هیدرات متان برای اولین بار در دهه‌ی 1920 و 1930 در نخستین روزهای صنایع گاز آمریکا و شوروری به کار گرفته شد. گازهای طبیعی (ترکیبی از گازهای قابل اشتعال یافت شده در پوسته‌ی زمین، متان، اتان، بوتان و پروپان) در سر تا سرِ اقیانوس اطلس لوله‌کشی شد اما گاهی لوله‌ها به طرز اسرار آمیزی مسدود می‌شد.
تمام گازها به جز هلیم، هیدروژن و نئون، اگر به اندازه‌ی کافی آب و گاز وجود داشته باشد، اگر فشار به قدر کافی بالا و دما به اندازه‌ی کافی پایین باشد، می‌توانند هیدرات تشکیل دهند. این شرایط را می‌توان به صورت طبیعی که در زمین رخ می‌دهند، پیدا کرد و هیدرات متان که به میزانِ زیادی در بسیاری از بخش‌های کفِ دریا وجود داشته و در برخی مکان‌ها روی شیب‌های قاره‌ای مانند مثلث برمودا متمرکز شده است را می‌توان یافت. ساختار مولکولی هیدرات متان طوری است که گرفتن مقدار زیادی گاز از آن را تسهیل می‌کند. حتی اگر قسمت کوچکی از این مولکول شکسته شود، می‌تواند باعث آزاد سازیِ مقدار زیادی گاز شود.
رسوب انباشته شده در شیب‌های قاره‌ای تمایل به جمع‌ شدن روی شیب‌های لبه‌ی صفحه‌های قاره‌ای دارد، اما نا پایدار بوده و می‌تواند فرو بریزد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، می‌تواند باعث حذف لایه‌ی هیدرات و آزاد سازی گاز متان گرفتار در زیرِ زمین شود. گاز متان که در سراسر دریا حباب تشکیل می‌دهد، باعث یک ناحیه با چگالی کاهشی خواهد شد؛ کشتی‌‌ها در آب پایین‌تر رفته و با حداقل موج، غرق خواهند شد؛ هم چنین گاز متان هنگامی که به نسبت درست با هوا ترکیب می‌شود، به شدت منفجره است. این عامل می‌تواند باعث ناپدید شدن اسرار آمیز هوا پیماها و کشتی‌ها شود.
تمام این فعالیت‌ها در بستر دریا در لبه‌ی صفحه‌های زمین ‌شناسی رخ می‌دهد، جایی که فعالیت ثابتی در نتیجه‌ی فشارهای زیرِ پوسته‌ی زمین، وجود دارد؛ هر لاشه‌ای که ته دریا غرق می‌شود، برای همیشه زیر صفحه‌های متحرک گم می‌شود.
قدیمی‌ترین افسانه‌ای که پیرامون این موضوع ساخته شده این است که نا پدید شدن‌هایی در اقیانوس‌های هند و آرام وجود داشته است، به این معنی که مثلث برمودا در حال گسترش در منطقه است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط