آشنایی با نام های خداوند: القابض

القابض آن کسی است که تمام موجودات در قبضه ی قدرت و تصرّف اویند و اوست که مالک همه ی امور است و به معنی تنگ گیرنده ی رزق بر حسب مصلحت نیز استعمال شده است
دوشنبه، 19 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با نام های خداوند: القابض
عدد ابجدی: 903 القابض آن کسی است که تمام موجودات در قبضه ی قدرت و تصرّف اویند و اوست که مالک همه ی امور است و به معنی تنگ گیرنده ی رزق بر حسب مصلحت نیز استعمال شده است و مَلَک موکّل عِلوی بر این اسم «عطرائیل» و سِفلی «نهیوش» است. مداومت بر این اسم موجب جلال و هیبت است و این اسم از ذکرهای «عزرائیل» است که با آن قبض روح می نماید و اگر کسی این اسم را در شَرف زحل بر صفحه ی رصاص سیاه(سرب سیاه) نقش نماید و نهصد و سه دفعه این اسم را بخواند پس بگوید: «اَللهُمَّ اقبِض عَلی فُلانٍ قَلبِه وَ سِرِّه» حاجتی که دارد فی الحال روا می شود و همراه داشتن مکسَّر این اسم فواید بسیار دارد به صورت زیر:

ق

ا

ب

ض

ض

ق

ب

ا

ا

ض

ب

ق

شکل شماره(1)
 
همین طور همراه داشتن این مربّع:

298

305

300

ق

303

301

299

ا

302

297

304

ب

ق

ا

ب

ض

شکل شماره ی(2)
 
برای دفع دشمن قوی هر شب هزار بار خواندن این اسم به همین نیّت موجب دوست شدن دشمن یا هلاک یا آواره شدن وی می شود. همچنین برای خوف از جوع و عذاب قبر تا چهل روز این اسم را بر لقمه ی نانی بنویسد و به ناشتا بخورد، مفید است. نیز برای برطرف کردن دشمنی، خواندن این اسم تا دو هزار و هفتصد و نه مرتبه مجرّب است.

 
نویسنده: ملاحبیب الله شریف کاشانی
مترجم و شارح: استاد محمّد رسول دریایی 

منبع: شریف کاشانی، ملاحبیب الله؛ (1383)، خواص و مفاهیم اسماء الله الحُسنی(نامهای زیبای خداوند)، ترجمه ی محمدرسول دریایی، تهران: نشر صائب، چاپ ششم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.