از وقتی بچه بودم خیانت های مادرم یادمه اگه میشه کمکم کنید.

سلام خسته نباشید. من 20 سالمه از وقتی بچه بودم تا حالا فقط خیانت های مادرم یادمه. با این که میدونستم ولی چیزی به پدرم نمیگفتم ،البته خود پدرم همون اوایل متوجه شده بودن ولی خب مادرم گفته بوده که تکرار نمیشه. تو دوران ابتداییم یادمه که مادرم تلفنی ساعت ها با نامحرم صحبت میکرد. دوره راهنمایی و دبیرستان من چیزی ندیدم نمیدونم مادرم کنار گذاشته بود یا نه. ولی دوسال پیش به رفتارهای مادرم خییییلی شک کرده بودم بررسی کردم متوجه شدم بازهم مادرم خیانت میکنه ولی این دفعه به پدرم گفتم به ظاهر حل شد و مادرم گفت که تکرار نمیشه.چندماه گذشت ولی باز رفتارهای مادرم مشکوک بود تا اینکه من و بابام یه گوشی تو کمدش پیدا کردیم،مادرم جدای از اون گوشی که داشت یه گوشی دیگه خریده بود و قایمش کرده بود و مخفیانه پیام میدادتا ما شک نکنیم.با خانواده مادرم در میون گذاشتیم و مادرم قول داد که تکرارنشه ... ولی باز بعد چند روز یه گوشی دیگه پیدا کردیم و ... الان هم مادرم قهرکرده و رفته خونه پدرش . واقعا نمیدونیم با ایشون چیکارکنیم هیچ جوره دست بردار نیست با اینکه آبروش جلوی بچه هاش وشوهرش و خانواده خودش رفته.با یک نفر هم در ارتباط نیست با چندین نفر و همه سنی!!!!با اینکه نزدیک 40 سالشه ولی با پسر جوون 19 ساله درارتباط بوده تامرد50 ساله.دونفر از اون ها هم قرار بوده بیان خواستگاری من و مادرم با اینکه میدونسته با این ها در ارتباط بوده. فکر نمیکنم خیانت جنسی کرده باشه ولی تلفنی بوده و باهاشون بیرون رفته اینارا میدونم. من به جای اینکه مادری داشته باشم که بهم محبت کنه ،روی تربیتم وقت بذاره،نصیحتم کنه،همدمم باشه مادری دارم که فقط فکر خوشی های ظاهره خودشه. من دوتا خواهر کوچیکتر از خودم هم دارم. اگه میشه کمکم کنید. ممنون
شنبه، 9 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

از وقتی بچه بودم خیانت های مادرم یادمه اگه میشه کمکم کنید.

( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

سلام خسته نباشید.
من 20 سالمه از وقتی بچه بودم تا حالا فقط خیانت های مادرم یادمه.
با این که میدونستم ولی چیزی به پدرم نمیگفتم ،البته خود پدرم همون اوایل متوجه شده بودن ولی خب مادرم گفته بوده که تکرار نمیشه.
تو دوران ابتداییم یادمه که مادرم تلفنی ساعت ها با نامحرم صحبت میکرد.
دوره راهنمایی و دبیرستان من چیزی ندیدم نمیدونم مادرم کنار گذاشته بود یا نه.
ولی دوسال پیش به رفتارهای مادرم خییییلی شک کرده بودم بررسی کردم متوجه شدم بازهم مادرم خیانت میکنه ولی این دفعه به پدرم گفتم به ظاهر حل شد و مادرم گفت که تکرار نمیشه.چندماه گذشت ولی باز رفتارهای مادرم مشکوک بود تا اینکه من و بابام یه گوشی تو کمدش پیدا کردیم،مادرم جدای از اون گوشی که داشت یه گوشی دیگه خریده بود و قایمش کرده بود و مخفیانه پیام میدادتا ما شک نکنیم.با خانواده مادرم در میون گذاشتیم و مادرم قول داد که تکرارنشه ...
ولی باز بعد چند روز یه گوشی دیگه پیدا کردیم و ...
الان هم مادرم قهرکرده و رفته خونه پدرش .
واقعا نمیدونیم با ایشون چیکارکنیم هیچ جوره دست بردار نیست با اینکه آبروش جلوی بچه هاش وشوهرش و خانواده خودش رفته.با یک نفر هم در ارتباط نیست با چندین نفر و همه سنی!!!!با اینکه نزدیک 40 سالشه ولی با پسر جوون 19 ساله درارتباط بوده تامرد50 ساله.دونفر از اون ها هم قرار بوده بیان خواستگاری من و مادرم با اینکه میدونسته با این ها در ارتباط بوده.
فکر نمیکنم خیانت جنسی کرده باشه ولی تلفنی بوده و باهاشون بیرون رفته اینارا میدونم.
من به جای اینکه مادری داشته باشم که بهم محبت کنه ،روی تربیتم وقت بذاره،نصیحتم کنه،همدمم باشه مادری دارم که فقط فکر خوشی های ظاهره خودشه.
من دوتا خواهر کوچیکتر از خودم هم دارم.
اگه میشه کمکم کنید. ممنون


مشاور: علی محمد صالحی

باعرض سلام، و ممنونیم که مسئله خودتون رو با ما مطرح کردید. خیلی خوبه که شما تا این حد فهمیده هستید و متوجهید که کار بد از هرکسی باشه بده، و به دنبال توجیه رفتار نامناسب مادر خودتون نیستید. اشتباهات ما، در این دنیا نشونه آزادی و اختیار ماست، یعنی هرکسی آزاده که مسیر درست یا نادرست را برای زندگیش انتخاب کنه، و با پیامدهای مثبت یا منفی اون انتخاب هم، باید مواجه بشه، به قول شاعر که میگه: چندین چراغ روشن است و بیراهه میرود ///// بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش. وظیفه شما اینه که در عدم حضور فیزیکی یا عدم حضور معنوی مادر، شما از خواهراتون مراقبت کنید و نسبت به تربیت و سعادتشون تلاش کنید، سن و سال هم مهم نیست، مهم فهمیده بودن و درست و نادرست رو تشخیص دادنه که شما هم فهمیده اید و هم قوه تشخیص درست از نادرست رو دارید. ولی شما وظیفه ای نسبت به رفتارهای نامناسب مادرتون ندارید و اجازه بدید که، برخوردی اگه قرار بشه از طرف پدرتون و دیگران باشه، و تنها زمینه های رفتار نامناسب اگر در منزل شما هست برطرف کنید مثل ماهواره که متاسفانه نقش زیادی در مسئله ارتباط نامناسب دارد. نکته دیگه اینکه ایشون با وجود اشتباهاتی که انجام داده در قبال شما و خواهرانتان خوبیهای زیادی هم انجام داده و شما رو بزرگ کرده، و در عین حال که نسبت به رفتار نامناسب و کار ایشون ابراز تنفر میکنید، ولی نباید نسبت به خودشون ابراز تنفر و انزجار کنید ومیبایست حرمت مادر رو نگه دارید. از طرف دیگه ممکنه بخشی از این رفتارها دست خود ایشون نباشه، یعنی شخصیت ایشون طوری باشه که نتونه جلوی خودشو بگیره، مثل افرادی هستند که نسبت به غذا کنترلی ندارند و وقتی غذا میبینن، نمیتونن جلوی خودشون رو بگیرن، یا درجه شدیدتر از این افراد، شخص وسواسی که مثالا نمیتونه جلوی خودشو در شستن دستش بگیره، برخی شخصیت ها هم ممکنه در زمینه های دیگه مشکل داشته باشند، و باید براساس تستهای روانشناسی و شخصیت، تشخیص دقیق داده بشه، و این نکته که من گفتم صِرف احتمال است، و بر فرض هم مسئله اینچنینی باشه، فرد بازهم اختیار دارد که این کار را انجام بده یا ندهد و از او سلب اختیار نشده، ولی اگه مشکل از جهت شخصیتی باشه، یک مقداری از درجه خطاکاری و گناهش رو کم میکنه. موفق و سربلند باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.