ازدواج با کسی که قبلا رابطه داشته

با سلام خدمت شما عزیزان زحمتکش من میخواستم با یه خانم ازدواج کنم که حدود ۳ سال با هم بودیم.با مخالفت خانواده مواجه شدم چون راهمون دور بود من بچه شمالم و این خانم جنوبی هستن.یکسال ونیم پیش به دلیل مخالفت خانواده من دیگه رابطه رو تموم کردم.هرچند دوسش داشتم.این خانم خیلی براش سخت بود آخه به شدت وابسته بودیم.من سعی کردم اصلا بهش پیام ندم شاید فراموش کنه. چند روز پیش فکر کردم یه مدت گذشته آروم شده خواستم حالشو بپرسم که حرفای وحشتناکی ازش شنیدم.گفت که نتونسته با دوری من کنار بیاد و مجبور شده به یکی دیگه پناه ببره شاید آروم شه ولی اونم نامردی کرده و باهاش رابطه داشته و الان دیگه باکره نیس.افسرده شده.من میترسم کلا منحرف بشه و مسیرش عوض بشه .من هنوزم دلم باهاشه چطور میتونم کمک کنم؟ میتونم باهاش ازدواج کنم؟ بنظر شما عاقلانه هس؟
دوشنبه، 18 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ازدواج با کسی که قبلا رابطه داشته

( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

با سلام خدمت شما عزیزان زحمتکش
من میخواستم با یه خانم ازدواج کنم که حدود ۳ سال با هم بودیم.با مخالفت خانواده مواجه شدم چون راهمون دور بود من بچه شمالم و این خانم جنوبی هستن.یکسال ونیم پیش به دلیل مخالفت خانواده من دیگه رابطه رو تموم کردم.هرچند دوسش داشتم.این خانم خیلی براش سخت بود آخه به شدت وابسته بودیم.من سعی کردم اصلا بهش پیام ندم شاید فراموش کنه. چند روز پیش فکر کردم یه مدت گذشته آروم شده خواستم حالشو بپرسم که حرفای وحشتناکی ازش شنیدم.گفت که نتونسته با دوری من کنار بیاد و مجبور شده به یکی دیگه پناه ببره شاید آروم شه ولی اونم نامردی کرده و باهاش رابطه داشته و الان دیگه باکره نیس.افسرده شده.من میترسم کلا منحرف بشه و مسیرش عوض بشه .من هنوزم دلم باهاشه چطور میتونم کمک کنم؟ میتونم باهاش ازدواج کنم؟ بنظر شما عاقلانه هس؟


مشاور: خانم طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام به شما برادر گرامی؛

درپاسخ به سوال شما باید گفت که متاسفانه شما برای ازدواج خود مسیر غلطی را پیموده اید و آن دوستی های نامتعارف و قبل از ازدواج است. اینگونه دوستی ها عواقب متعدد و بعضا جبران ناپذیری دارد که ما در اینجا قصد بیان آنها را نداریم. ولی از جمله عواقب آن ، انچیزی است که الان گریبان گیر شما و آن خانم شده است. اگر به هر دلیلی دو نفر نتوانند ازدواج کنند، وابستگی ایجاد شده در طرفین، خسارات جبران ناپذیری بر آنها وارد می کند که در این میان دختران معمولا بیشتر آسیب می بینند.اما درخصوص شرایطی که شما در آن قرار گرفته اید، باید گفت برای ما مشخص نیست که تا چه اندازه شما شناخت نسبت به آن خانم داشته و چقدر شرایط هم کفو بودن برای ازدواج با هم را دارا می باشید؟ آیا صرفا از راه دور ارتباط داشته اید و یا اینکه به صورت حضوری هم یکدیگر را دیده اید و شناخت کامل دارید؟ در این شرایط شما ابتدا باید این مسئله را برای خود مشخص کرده و ببینید اگر همه شرایط شما مناسب ازدواج با هم هست و واقعا این خانم همسر مناسب برای ازدواج باشماست و مخالفت خانواده صرفا به خاطر مسافت است، خانواده خود را نسبت به این قضیه راضی کنید. و قطعا باید این خانم به شهر شما بیاید و یا شما برای زندگی به شهر او بروید. ولی اگر چنانچه شما بقیه شرایط را نسنجیده اید و به قطعیت نرسیده اید، عاقلانه نیست که دوباره وارد چنین رابطه ای شوید و بخواهید مجدد بررسی کنید و شاید در آینده خودتان منصرف شده و به این نتیجه برسید که مناسب ازدواج با هم نیستید.در هرصورت اگر به این نتیجه رسیدید که این خانم مناسب ازدواج با شما نیست، شما باید از گذشته خود توبه کرده و این قضیه درس عبرتی شود که برای ازدواج خودتان چنین مسیری را نپیمایید که به چنین سرانجامی ختم شود. و آن دختر نیز میتواند با مراجعه به مشاور راحت تر مشکل خود را حل کند ، بنابراین بدون شناخت و تحقیق کافی ، نباید به شخصی وابسته شد و برای ازدواج با او برنامه ریخت .

با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.