ناشناس

برای ازدواج راهنمایی و مشاوره میخوام" ممنون میشم.

سلام پسری هستم ۲۳سال سن دارم دوسال پیش به خانوادم ام گفتم میخوام ازدواج کنم پدرم راضی نشد گفت باید بروی انجام وظیفه کنید (خدمت)بعد بیا مقداری پول پس انداز کن زمین بعد دوباره بساز وبعد مقداری هم برای خرج ومخارج ازدواج وهمیشه پدرم میگوید ببین پسرای که سنشان از شما کم تر هست زن وزندگی دارند ولی شما نه بعد منم در جواب میگم شما هرچیزی که به نفع خودت هست چشم هم چشمی میکنید ولی برای من چشم میپوشید پس پسر همسایه پدرش اینکارا رو واسش کرده شما که هیچ عملی یا حرکتی انجام نمیدی ودر جواب میگویید باید به سن ۲۷ الی ۲۸ سال برسید تا من برای شما زن بگیرم اونم کسی که خودم انتخاب کنم ومنم الان با یک دختره رابطه دارم برای ازدواج وقبول کرد که با شرایط من سازگار باشد و الان ازهم قطع رابطه کردیم تا موعود ازدواج والان پدرم بها نمیدهد لطفا راهنماییم کنید ممنون از برنامه خوبتون
پنجشنبه، 2 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای ازدواج راهنمایی و مشاوره میخوام" ممنون میشم.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 23 ساله )

سلام
پسری هستم ۲۳سال سن دارم
دوسال پیش به خانوادم ام گفتم میخوام ازدواج کنم
پدرم راضی نشد گفت باید بروی انجام وظیفه کنید (خدمت)بعد بیا مقداری پول پس انداز کن زمین بعد دوباره بساز وبعد مقداری هم برای خرج ومخارج ازدواج وهمیشه پدرم میگوید ببین پسرای که سنشان از شما کم تر هست زن وزندگی دارند ولی شما نه بعد منم در جواب میگم شما هرچیزی که به نفع خودت هست چشم هم چشمی میکنید ولی برای من چشم میپوشید پس پسر همسایه پدرش اینکارا رو واسش کرده شما که هیچ عملی یا حرکتی انجام نمیدی ودر جواب میگویید باید به سن ۲۷ الی ۲۸ سال برسید تا من برای شما زن بگیرم اونم کسی که خودم انتخاب کنم ومنم الان با یک دختره رابطه دارم برای ازدواج وقبول کرد که با شرایط من سازگار باشد و الان ازهم قطع رابطه کردیم تا موعود ازدواج والان پدرم بها نمیدهد لطفا راهنماییم کنید ممنون از برنامه خوبتون


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ضمن تبریک سال نو، ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.
دختر و پسر در ازدواج حق انتخاب دارند و باید با اختیار خود و با توجه به ملاک هایی که برای همسر دارند و ازدواج دارند فرد مقابلشان را انتخاب کنند. و پدر و مادر باید به خواست فرزندشان نیز توجه کنند و از ازدواج های تحمیلی خودداری کنند.
البته جوانان نیز خوب است که به بزرگتر ها و خصوصا والدین به چشم افراد با تجربه و خیرخواه نگاه کنند و با خواست آنها تنها به علت لجبازی مخالفت نکنند بلکه اگر واقعا فردی که مورد انتخاب والدین است با ملاک هایشان سازگاری ندارد مخالفت کنند.
والدین عمر خود را صرف فرزندان کرده اند و تنها آرزویشان خوشبختی فرزندشان است و لکن انتخاب آنها طبق علم و آگاهی و سلایق خودشان است البته معمولا اینطور است که با توجه به تجربیات آنها توصیه هایشان در امر ازدواج توصیه های کارایی است ولکن اگر هم با نظرشان مخالف هستید خوب است که با کمال رعایت ادب با نظرشان مخالفت کنید و بصورت تدریجی و با نرمش با نظرشان مخالفت کنید، تا خدای ناکرده از دست شما نرنجند و دعای خیرشان پشت سر شما و زندگی تان باشد که دعای پدر و مادر تاثیر زیادی در زندگی فرزندان دارد. 
امروزه در بسیاری از فرهنگ ها ، والدین در امر ازدواج تحمیلی برخورد نمی کنند و در کنار راهنمایی هایی که دارند به حق انتخاب آنها احترام می گذارند. ولکن شاید هنوز هم باشند افراد و فرهنگ هایی که والدین در آنها اختیارات کمی به فرزندانشان در امر ازدواج قائل باشند.
مخالفت پدر و مادر شما در سنی که بهار ازدواج شماست منطقی نیست و مخصوصا پدرتان نباید با ازدواج شما مخالفت کنند زیرا اگر به سنین 27 یا 28 سال برسید تبعات زیادی ازدواج شما را تهدید خواهد کرد. لذا سعی کنید تا حد امکان با گفتگو مسئله را حل کنید.
البته گاهی هم مخالفت پدر و مادر با مورد انتخابی فرزندشان بخاطر نداشتن شرایط ازدواج فرزندشان است. یعنی مخالفت با مورد ازدواج در واقع مخالفت با اصل ازدواج است. مثلا پسر شغل و درآمد ندارد و حرف او راجع به ازدواج جدی گرفته نمی شود و صرفا به یک جواب برای از سرباز کردن بسنده می شود. و البته باید توجه داشت که برای ازدواج یک سری مقدمات و شرایط لازم است که از جمله آنها داشتن شغل و درآمد برای اداره زندگی مشترک و تامین هزینه های زندگی است و بدون شغل و درآمد هم خانواده دختر با خواستگاری مخالفت می کنند و هم خانواده پسر انگیزه ای برای اقدام به خوستگاری نخواهند داشت.
بنابراین اگر شرایط ازدواج را دارید، به ملاک های ازدواج تان فکر کنید و به یک جمع بندی راجع به ملاک های ازدواج و خصوصیات همسر آینده تان برسید و ببنید فردی که با او ارتباط برقرار نموده اید که اولا این ارتباط غیر شرعی است و باید قطع شود و ثانیا آیا معیارهای یک همسر خوب را دارد یا خیر؟ آن وقت می توانید مجدد موضوع را با پدرتان مطرح نمایید.
همچنین می توانید از میانجیگری افراد صاحب نفوذ نیز استفاده نمایید و آنها را واسطه کنید تا با پدرتان صحبت کنند.
در هر صورت دست از تلاش برندارید و اگر واقعا شرایط ازدواج را دارید حتما اقدام کنید و البته از نظر ما بهتر است خدمت سربازی را نیز بگذرانید و بعد ازدواج کنید و الا شرایط خیلی سختی هم برای شما و هم برای همسرتان ایجاد خواهد شد.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

مشاوره‌های قبل از ازدواج را جدی بگیرید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.