ناشناس

مشاوره ازدواج: در امر ازدواج تفاوت فرهنگی چقدر تاثیر گذاره؟

سلام چند ماهه از طریق نت با خانومی اشنا شدم و رابطه ام رو با ایشون جدی کردم. دو مرتبه حضوری ایشون رو ملاقات کردم و در مورد ملاک ها ؛ ارزشها ، اهداف و اولویت های زندگی با خود ایشون تقریبا همراستا هستم. منتها مشکلی که هست ایشون اهل شیروان از توابع خراسان شمالی و کرد هستن ما کرج هستیم و اصالتا اصفهانی ، از نظر فرهنگی کاملا با هم تفاوت داریم. نمونه ش اینکه اکثر مردهای خانواده ایشون شامل پدر و برادرها و اشناها در حضور خانواده مشروب میخورن و اصلا مذهبی نیستن و... (البته خود ایشون اصلا موافق این رفتار نیستن و نماز میخونن) ولی من خودم و خانواده م نماز میخونیم و مذهبی هستیم ، خشک مذهب نیستیم ولی همچین سیستمی رو اصلا نداریم تو خانواده و فامیل ، یکی دیگه ش اینکه توی شیروان رسم هستش که داماد همه هزینه ها رو بر عهده میگیره که شامل خرج عروسی و جهیزیه و شیر بها و... میشه و خانواده عروس فقط مراسم عقد رو برگزار میکنن ولی تو خانواده ما رسمه که جهاز با عروس باشه و شیربها هم نمیدن اگر هم بدن خیلی کمه. سر همین موضوع من از مطرح کردن این رابطه با خانواده فعلا دست نگه داشتم ، سوالم اینه نظر شما چیه و ایا ادامه دادن رابطه با این اختلافات فرهنگی به صلاح هستش؟ با تجربه ای که شما دارید چه پیامدهایی میتونه داشته باشه؟
جمعه، 3 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره ازدواج: در امر ازدواج تفاوت فرهنگی چقدر تاثیر گذاره؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 31 ساله )

سلام

چند ماهه از طریق نت با خانومی اشنا شدم و رابطه ام رو با ایشون جدی کردم.

دو مرتبه حضوری ایشون رو ملاقات کردم و در مورد ملاک ها ؛ ارزشها ، اهداف و اولویت های زندگی با خود ایشون تقریبا همراستا هستم.

منتها مشکلی که هست ایشون اهل شیروان از توابع خراسان شمالی و کرد هستن ما کرج هستیم و اصالتا اصفهانی ، از نظر فرهنگی کاملا با هم تفاوت داریم. نمونه ش اینکه اکثر مردهای خانواده ایشون شامل پدر و برادرها و اشناها در حضور خانواده مشروب میخورن و اصلا مذهبی نیستن و... (البته خود ایشون اصلا موافق این رفتار نیستن و نماز میخونن) ولی من خودم و خانواده م نماز میخونیم و مذهبی هستیم ، خشک مذهب نیستیم ولی همچین سیستمی رو اصلا نداریم تو خانواده و فامیل ، یکی دیگه ش اینکه توی شیروان رسم هستش که داماد همه هزینه ها رو بر عهده میگیره که شامل خرج عروسی و جهیزیه و شیر بها و... میشه و خانواده عروس فقط مراسم عقد رو برگزار میکنن ولی تو خانواده ما رسمه که جهاز با عروس باشه و شیربها هم نمیدن اگر هم بدن خیلی کمه.

سر همین موضوع من از مطرح کردن این رابطه با خانواده فعلا دست نگه داشتم ، سوالم اینه نظر شما چیه و ایا ادامه دادن رابطه با این اختلافات فرهنگی به صلاح هستش؟ با تجربه ای که شما دارید چه پیامدهایی میتونه داشته باشه؟


مشاور: سجاد علیدوست

سلام و عرض ادب و احترام.
توجه داشته باشید این رابطه ای که برقرار شده نباید از مسیر اصلی خودش منحرف بشه و بحث میل و عشق مطرح بشه. تا هر دو بتونید خوب تصمیم بگیرید و برای زندگی خودتون بهترین برنامه ریزی و انتخاب رو داشته باشید.همون طور که مطرح کردید یکی از ملاک های اصلی ازدواج کفویت فرهنگی میباشد. که شما تفاوت بسیار چشم گیر و فاحشی دارید.در مورد دو مثالی که زدید عرض کنم خدمتتون که درست است که خود این خانم اهل مشروب نیستند و اعتقادی به این برنامه ها  ندارند اما خواه ناخواه دایی، خاله، پدر بزرگ،مادر بزرگ و به طور کلی نیمی از بستگان فرزندان شما اهل مشروب هستند،نماز نمیخوانند و یا....این امور چقدر زیاد در تربیت فرزندان شما تاثیر خواهد داشت؟ پس نیاز به تامل بیشتر وجود دارد.در مورد بحث خرید جهیزیه و شیر بها و مراسم عروسی باید عرض کنم این ها اصلی ترین و شاخص ترین تفاوت هایی است که فرمودید اما جزئیات چطور؟ خانواده هایی هستند که در این کلیاتی که شما گفتید کفویت و تطابق دارند اما در مسائلی ساده مشکل دارند که به اختلافات بزرگ منجر میشود.خانواده شما آیا زیر بار این چنین هزینه هایی میروند؟ البته نا گفته نماند این مباحث را میتوان شب خواستگاری به توافق رسید و موافقت طرفین را گرفت، ولی در آینده چه؟ شما نباید ذهن خود را معطوف به مراسم عروسی و خواستگاری و جهازکنید، این رسم و رسومات در دیگر شئونات زندگی هم خود را نمایان خواهد کرد و مشکل آفرین خواهد بود.البته تمام این موارد را میشود مدریت کرد اما سختی های حاص خود را دارند.بیش از این ادامه این رابطه اصلا به صلاح نیست اگر قصد علنی کردن این رابطه و خواستگاری را  ندارید لطفا برای خوشبختی خودتون و اون خانم هر چه زودتر  این رابطه را تمام کنید .در هر تصمیم حساب کنید با انجام آن کار چه آورده و سودی برای شما دارد وچه ضرر و آسیبی دارد.

بیشتر بخوانید:

10 مورد همسانی در ازدواج موفق



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.