ناشناس

نیازمند ازدواجم ولی بیماری جسمی دارم،چیکار کنم؟

سلام وقت بخیر جوانی هستم که قصد ازدواج دارم ولی تقدیرم این بوده که دچار یک بیماری جزئی در یکی از چشمانم و یک بیماری جنسی هستم که با جراحی درمان میشود ولی اثر موضعی آن برای همیشه باقی خواهد ماند ، از طرفی خیلی دلم میخواد زندگی سالمی داشته باشم و ازدواج کنم ولی اگه این بیماری رو قبل از ازدواج بیان نکنم در حق طرف مقابلم ظلم کردم و مطمئنم با بیان اینکه بیماری جنسی دارم بی آبرویی برام درست میشه و حتما جواب رد میدن ، واقعا درمانده شدم و نمیدونم چه باید کرد ، تا الان همیشه سعی کردم به گناه نیافتم و فرد معتقدی بودم اما از اینکه به هر دری زدم به در بسته خوردم و آیندم در خطره بشدت ناراحت و نگرانم . از طرفی هم نگرانم این مشکلات و عدم برطرف شدن نیاز جنسی باعث دور شدنم از خدا بشه . لطفا راهنماییم کنید ، ممنون ، التماس دعا
پنجشنبه، 9 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نیازمند ازدواجم ولی بیماری جسمی دارم،چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

سلام وقت بخیر
جوانی هستم که قصد ازدواج دارم ولی تقدیرم این بوده که دچار یک بیماری جزئی در یکی از چشمانم و یک بیماری جنسی هستم که با جراحی درمان میشود ولی اثر موضعی آن برای همیشه باقی خواهد ماند ، از طرفی خیلی دلم میخواد زندگی سالمی داشته باشم و ازدواج کنم ولی اگه این بیماری رو قبل از ازدواج بیان نکنم در حق طرف مقابلم ظلم کردم و مطمئنم با بیان اینکه بیماری جنسی دارم بی آبرویی برام درست میشه و حتما جواب رد میدن ، واقعا درمانده شدم و نمیدونم چه باید کرد ، تا الان همیشه سعی کردم به گناه نیافتم و فرد معتقدی بودم اما از اینکه به هر دری زدم به در بسته خوردم و آیندم در خطره بشدت ناراحت و نگرانم . از طرفی هم نگرانم این مشکلات و عدم برطرف شدن نیاز جنسی باعث دور شدنم از خدا بشه .
لطفا راهنماییم کنید ، ممنون ، التماس دعا


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.
همانطور که می دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث زندگی است و نقش بسیار مهمی در همه ابعاد زندگی انسان دارد. برای یک ازدواج موفق لازم است که طرفین آگاهی و شناخت خوبی نسبت به یکدیگر بیابند و یکی از راه های آشنایی بیشتر دختر و پسر صحبت های آن دو در خواستگاری است که اگر در این گفتگوی کوتاه اما با ارزش، مسائل و نکات ضروری و با اهمیت مطرح گردد می توان از آن بهره های خوبی برد. پس هریک از طرفین خواستگاری این حق را دارد که درمورد ویژگی‌های طرف دیگر، مطالبی را جویا شود هرچند متّه به خشخاش گذاشتن و دقت وسواس گونه وشکاکانه را نهی می‌کنیم. اگر چه صداقت و درستی مایه ثبات یک ازدواج می باشد اما در برخی موارد بازگو نکردن مسایل واقعی، دروغ به شمار نمی آید.اشتباهی که بعضی از دختران و پسران در جلسه خواستگاری مرتکب می‌شوند این است که همه چیز را به بهانه صداقت یا جلب اعتماد طرف مقابل، مطرح می‌کنند حال آنکه این عمل در بسیاری موارد اثر عکس داشته که نتیجه منفی آن در همان زمان (به صورت طبیعی خواستگاران با شنیدن این گونه مسائل از ازدواج کردن با شخص مورد نظر منصرف می شوند) یا در زندگی مشترک، دامنگیر طرفین خواهد شد. در مورد مشکل چشم و مشکل جنسی تان اطلاعات دقیقی نفرمودید ولی اگر بیماری یا عیبی در شخص باشد و تأثیری در ویژگی ها و خصوصیات ظاهری و رفتاری او نگذاشته و نمایان نیست و به گونه ای است که یک نقص جسمانی و یا زشتی ظاهری یا عیب رفتاری تلقی نمی شود، لزومی ندارد به اطلاع خواستگار برسانید. البته اگر در جلسه خواستگاری سؤالی در این زمینه به طور خاص مطرح شد صداقت ایجاب می کند کم و کیف آن را به او اطلاع دهید تا هم صداقت شما به اثبات رسد و هم خواستگار با بینش کافی تصمیم بگیرد. شما به این داستان به عنوان آزمونی برای شناخت دوستدار واقعی نگاه کنید. یقینا کسی که شما را بخاطر خودتان عاشقانه دوست داشته باشد، منصفانه برخورد خواهد کرد؛ مساله را بخوبی درک نموده و با این موضوع کنار خواهد آمد و حتی در فرایند درمان به شما کمک خواهد نمود. لذا در صورت پرسش طرف مقابل، این موضوع را با کمال آرامش مطرح نمایید. ضمن اینکه مشکل شما نباید به صورت مستقیم بیان شود بلکه باید توسط واسطه مادر یا خواهرتان این موضوع به ایشان گفته شود و البته اگر در جلسه خواستگاری نیازی به بیان دیدید این موضوع را در جلسات دوم یا سوم بیان کنید و نه جلسه اول و در بیان آن افراط نکنید و اجازه ندهید موضوع بزرگ جلوه نماید بلکه همانطور که برای ما بیان نمودید عنوان کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که در صورت درمان‌پذیر بودن مشکلتان، برای رسیدن به سلامت کامل هرچه سریعتر اقدام نمایید.
پس نتیجه اینکه مشکل جنسی را مخصوصاً نباید در بدو ورود خواستگارتان بگویید بگذارید زمانی که خودتان با ایشان صحبت کردید در جلسه دوم بیان نمایید. ضمن اینکه ناامید نباشید و صبور باشید و منتظر بمانید تا آن کسی که واقعا قسمت شماست و خدا برای شما مقدر فرموده از راه برسد. مطمئن باشید با توکل بر خداوند متعال خواهید توانست بهترین ازدواج را داشته باشید و به خداوند نزدیک تر شوید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
چگونه موانع ازدواج را برطرف کنیم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.