ناشناس

مشاوره خانواده: خانومم به حرفم گوش نمیده، چیکارش کنم؟

خانومم ب حرفام گوش نمیده.دوس ندارم عکسش رو پروفایلش باشه ولی باز میذاره؟دوس ندارم راه دور دانشگاه بره ولی میگه میرم چیکار کنم؟
جمعه، 24 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره خانواده: خانومم به حرفم گوش نمیده، چیکارش کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 28 ساله )

خانومم ب حرفام گوش نمیده.دوس ندارم عکسش رو پروفایلش باشه ولی باز میذاره؟دوس ندارم راه دور دانشگاه بره ولی میگه میرم چیکار کنم؟


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را متفاوت واختلاف جسمی وروحی موجود میان زن ومرد برکسی پوشیده نیست، حتی وجود این تفاوت نزد کسانی که قائل به تساوی حقوق زن ومرد هستندواضح وغیرقابل انکار است. دین مبین اسلام متناسب با تفاوت وجودی هریک از مرد وزن، برنامه زندگی وچگونگی زیست اجتماعی ونیز حقوق ووظایف متناسب با روح وجسم هردو قشر را معین وتبیین نموده است. بی تردید مرد همواره مظهرقدرت،شجاعت،تعقل و زن کانون عطوفت،رحمت،احساس ومحبت می باشد.اما مهم این است که از دیدگاه اسلام، نه آن صلابت ،قدرت وتعقل علت تامه کمال وموجب رستگاری مرد است ونه آن رأفت،رحمت،احساس وعاطفه صرفاً علت تامه درعدم رسیدن به کمال وموجب تباهی زن است.بلکه قرآن کریم با صراحت بیان می کند: إن أکرمکم عندالله اتقیکم(حجرات:13).
باتوجه به اینکه خانواده یک واحد اجتماعی ویک جامعه کوچک است،وهمچنانکه درهرواحدی از جامعه نیاز به رئیس هست،خانواده نیز ازاین قاعده مستثنی نیست.درهمین راستا است که خداوندمتعال سرپرستی وریاست خانه راتعیین نموده وآن را به عهده مردان قرارداده است:
الرجال قوامون علی النساء بما فضل الله بعضهم علی بعض(نساء: 34)
"مردان خدمتگزاران زنانند،به خاطر برتریهایی که( ازنظراجتماع)خداوند برای بعضی نسبت به بعض دیگر قرارداده است،وبه خاطر انفاقهایی که ازاموالشان درموردزنان می کنند.
قانون مدنی در ایران مانند بسیاری از کشورها، ریاست خانواده را به عهده مرد گذاشته است.ماده 1105 قانون مدنی که مبتنی بر آیه 34 سوره نساء و فقه اسلامی است در این زمینه می گوید:"در روابط زوجین,ریاست خانواده از خصایص شوهر است."
بر این اساس زن در چنین مواردی که فرمودید قطعا باید از همسر خویش اطاعت کند و اینکه بخواهد هر کاری انجام دهد به لحاظ شرعی و قانونی ممکن نیست. البته توصیه ما معمولا به همسران این است که سعی نمایند مسائل را با دید محبت و آرامش و قانع سازی یکدیگر حل کنند. مثلا باید دید که اساسا چرا همسرتان علاقه دارد عکس خود را روی پروفایلش قرار دهد؟ آیا قصد خودنمایی دارد یا نیازی برآورده نشده دارد؟ در این مورد باید با او صحبت کنید و ابتدا دلیل این کارش را بررسی نمایید و بعدا او را قانع کنید که این کار صحیح نیست و در فضای مجازی ممکن است افرادی از عکس شما سوء استفاده کنند. اگر باز هم نپذیرفت شواهدی از خیانت ها و اتفاقاتی که در این موضوع رخ داده از طریق اینترنت برای او تهیه کنید و او را قانع کنید. در مورد دانشگاه رفتن نیز باید دید که چرا ایشان شهر دیگر را می پسندد آیا دانشگاه آن شهر بهتر است؟ رشتة مورد علاقة همسرتان آنجا موجود است؟ این مورد نیز نیاز به بررسی و اقناع همسرتان دارد. به صورت کلی این مسائل با صحبت و در فضایی صمیمانه و با محبت حل می شود ولی اگر بخواهیبا اجبار و فشار برخورد نماییم، قطعا با تعارضات گسترده تری روبرو خواهیم شد.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

7 کلید طلایی برای ارتباط بهتر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.