ناشناس

در برنامه ریزی تحصیلی راهنماییم کنید.

چطور برنامه ریزی داشته باشم موقع درس خوندن تاهمیشه سرکلاس فعال باشم چون من سال دیگه هم کنکور دارم و خیلی نگران هستم نتونم موفق بشم راهنماییم کنید ممنون
شنبه، 14 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

در برنامه ریزی تحصیلی راهنماییم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

چطور برنامه ریزی داشته باشم موقع درس خوندن تاهمیشه سرکلاس فعال باشم چون من سال دیگه هم کنکور دارم و خیلی نگران هستم نتونم موفق بشم راهنماییم کنید ممنون


مشاور: خانم عقیقی

 با سلام.

برای اینکه بتوانید یک دانش آموز فعال باشید باید بتوانید یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. برای داشتن برنامه ریزی خوب باید عادات مطالعه خود را بشناسید. مثلا چه زمانی بهتر درس را یادمی گیرید، بعد از چه مدت مطالعه باید استراحت کنید.؟

انگیزه برای درس خواندن مهم ترین چیز است. انگیزه مانند موتور محرک برای رفتار های انسان است پس با هر چیزی که می دانید برای خود انگیزه ایجاد کنید. مثلا در یک گام کوچک گرفتن نمره خوب، خوشحال کردن مادر و پدر، افتخار خانواده شدن، شاگرد خوب بودن در کلاس و در گام های بلند تر یک فرد موفق شدن در جامعه،گرفتن رتبه خوب در کنکور ، و تصور ذهنی از یک فرد موفق شدن. هر چیزی که می تواند انگیزه شما باشد را می توانید مورد استفاده قرار دهید. اینها باعث می شود برای اجرای برنامه ریزی های خود فعال تر باشید و بتوانید موفق شوید.

بر اساس این موراد شما باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.اما به صورت کلی نکات مهمی که می توانید در برنامه ریزی خود جای دهید این است که:

1- قبل از شروع برای درس خواند حتما هدف خود را مشخص کنید مثلا من می خواهم امروز مثلا یک فصل کتاب را بخوانم . برای همین تعداد صفحه برنامه ریزی کنید مثلا ساعتی فلان صفحه می خوانم و غیره.

2-  تقریبا بعد از هر 45 دقیقه یک ربع ساعت استراحت کنید. نگویید وقت نیست و اگر استراحت کنم زمان را از دست می دهد. این یک ربع استراحت به شما انرژی می دهد که بتوانید 45 دقیه بعدی با انرژی بیشتری مطالعه کنید.

3- هر روز درس همان روز را مطالعه کنید، زیرا خواندن دروس در همان روزی که تدریس شده موجب می شود که زودتر آموخته شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

4- سعی کنید هنگام درس خواندن تمام توجه و تمرکز خود را به درس معطوف کنید. گوشی تلفن همراه در هنگام درس خواندن خاموش باشد. یک لحظه نگاه کردن به گوشی و یک پیام دادن تقریبا نیمی از تمرکز شما را میگیرد و این موجب از بین رفتن زمان برای حفظ تمرکز مجدد است. پس هنگام درس خواندن فقط درس بخوانید.

5-  در هنگام مطالعه خود را د رحال و هوای مخصوص آن موضوع قرار دهید تا تمرکز شما افزایش یابد. مثلا اگر دارید شعری می خواندید خود را در حال و هوای سراینده شعر قرار دهید.  یا مثلا می خواهید یک مسئله هندسه را مطالعه کنید خود را به جای کسی قرار دهید که زمان های پیش آن فرمول یا قضیه را مطرح کرده اند. این موجب میشود که ذهن شما متمرکز و متوجه این مسئله باشد.

6- به برنامه ریزی خود پای بند باشید شاید برای شما ابتدای کار سخت باشد اما سعی کنید حتما به برنامه ریزی خود عمل کنید. مطمئن باشید بعد از یک مدت کوتاه حتما به آن عادت می کنید و راحت تر خواهید بود.

7- بعد از خواندن یک فصل کتاب سعی کنید تست های مربوط به ان را بزنید.

8- نکته برداری از مفاهیم سخت را نیز فراموش نکنید. نکته برداری به شما کمک می کند در فرصت اندک به مفاهیم درسی بیشتری دسترسی داشته باشید.

با  امید، به ساختن آینده خود فکر کنید. آینده ای سبز و زیبا. با رعایت نکات بالا مطمئن باشید می توانید موفق  شوید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.