ناشناس

احساس افسردگی می کنم؛ لطفا راهنمایی م کنید.

باعرض سلام وخسته نباشید.ببخشید من کارشناسی دارم الان که میخوام واسه ارشد درس بخونم اصلا نمیتونم. چند وقته خیلی عصبیم،ناراحتم،حوصله هیچ کسی رو ندارم ،ازخودم بدم میاد،از صبح تا شب کتابو باز میکنم نمیتونم حتی یه صفحه بخونم.سردرگمم.واقعا خودمم نمیدونم چمه.بخدا داغونم.لطفا راهنماییم کنید
پنجشنبه، 26 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

احساس افسردگی می کنم؛ لطفا راهنمایی م کنید.

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

باعرض سلام وخسته نباشید.ببخشید من کارشناسی دارم الان که میخوام واسه ارشد درس بخونم اصلا نمیتونم.
چند وقته خیلی عصبیم،ناراحتم،حوصله هیچ کسی رو ندارم ،ازخودم بدم میاد،از صبح تا شب کتابو باز میکنم نمیتونم حتی یه صفحه بخونم.سردرگمم.واقعا خودمم نمیدونم چمه.بخدا داغونم.لطفا راهنماییم کنید


مشاور: خانم عقیقی

با سلام.

این حالت هایی که شما می گویید به این علت رخ داده که شما از اضطراب رنج می برید اضطرابی که احتمالا به خاطر حجم بالای دروس و بی نظمی در کارهایتان پیش آمده. به این معنا که چون شما یک برنامه منسجم و مرتب ندارید احتمالا بدون چارچوب می خواهید درس بخوانید نداشتن برنامه و چارچوب ذهنی موجب آشفتگی می شود. برنامه و چارچوب یعنی اینکه در ذهن شما یک شکل مرتب و منظم از کارهایتان وجود داشته باشد. وقتی که شما با حجم بالایی از درس مواجه هستید و بدون چارچوب و نظم ذهنی می خواهید آنها را بخوانید مطمئنا هم در انتخاب نوع درس امروزتان و هم زمان بندی مشکل خواهید داشت. در این موقع هست که در موقع خواندن این درس به فکر درس بعدی هستید و مرتب از این شاخه به آن شاخه می پرید. طبقه بندی و دسته بندی کارها به ذهن آرامش می دهد. احتمالا شما برای درسهایتان برنامه منسجمی ندارید. برای درس خواندن باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانبد طبق برنامه رفتار کرده و از اضطراب جلوگیری شود. شما باید بر اساس توانایی های خودتان و میزان درس هایی که ارید یک برنامه ریز دقیق انجام دقیق انجام دهید تا بتوانید بدون نگرانی از کمبود وقت درس بخوانید .

درس هایتان ر به دو دسته آسان و سخت تقسیم کنید و سعی کنید یک درس آسان و یک درس سخت را در یک روز قرار دهید. ابتدای برای یک هفته خود برنامه ریزی کنید و اگر دیدید برنامه سخت و غیر قابل انجام است برای هفه بعد ان را تغییر دهید. قبل از شروع هر روز یک درس برای خود هدف مشخص کنید. مثلا هدف امروز من این است که چند فصل از این کتاب و چند فصل از کتاب دوم را بخوانم بنابر این سعی کنید به این برنامه و هدف پایبند بمانید. بعد از خواندن درس ها به خود تشویقی بدهید مثلا به انجام کارهای مورد علاقه تان بپردازید تا بتوانید با انرژی بیشتری به ادامه مطالعه بپردازید. هر 45 دقیقه یک ربع استراحت کنید. موقع خواندن یک درس فقط به آن درس دقت کنید و نه چیز دیگری. مطمئن باشید که اگر برنامه ریزی داشته باشید می توانید درس های روز بعدتان را هم بخوانید پس الان فقط به کار فعلی تان فکر کنید. یاد بگیرید که در حال زندگی کنید. و نه در آینده یا گذشته.

یک مسئله دیگر هم که احتمالا به تشویش ذهنی شما منجر می شود افکار منفی شماست. برای زندگی کردن در حال و انجام موفقیت آمیز برنامه های امروزتان ، نیاز است که افکارتان را مدیریت کنید. اگر در موقع خواندن یک درس مرتب افکار منفی که نمیرسم تمام کنم، فردا را چگونه خواهم خواند، خیلی ها از من جلو ترند و از این قبیل فکر ها منجر به اضطراب شما می شود. بنابر این برنامه ریزی کنید و مطمئن باشید که با داشتن این برنامه دقیق مطمئنا موفق می شوید پس هر وقت فکر منفی به سراغ شما آمد با او بحث کنید. به فکر منفی تان بتازید و به او جواب مثبت بدهید. با جملات مثبت افکار منفی تان را دور بریزید. با افکار منفی تان مانند یک دشمن رفتار کنید چگونه وقتی فردی به شما توهین می کند با او برخورد می کنید با افکار منفی تان هم همین طور رفتار کنید. او را شکست بدهید. یکی از راه های مقابله با افکار منفی یاد آوری موفقیت های گذشته می باشد. با خود بویید چگونه در گذشته موفق شدم باز هم می توانم. صبح  تان را با جملات مثبت شروع کنید. جملاتی مانند اینکه امروز روز موفقی خواهم داشت. من برنامه هایم را طبق نظم پیش می برم و جملات از این دست. سعی کنید هر روز ضعف برنامه تان را شناسایی کنید و روز بعد آن را رفع کنید.
برایتان آرزوی پیروزی دارم.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.