ناشناس

نظرتان درباره استخاره برای ازدواج چیست؟

سلام خسته نباشید؛ وقتتون بخیر وقتی برای من خواستگار میاد مامانم استخاره میگیره و بر همون اساس بهشون جواب میده. الان خواستگار برام اومده تمام ملاکهای مدنظرم برای ازدواج رو داره و از نظر خصوصیات اخلاقی و فرهنگی و ارزشهای خانوادگی و دینی و مذهبی دو خانواده مثه هم هستیم و تنها مشکل پپسره از نظر خانوادم مطلقه بودنشه که از زندگی قبلیش هم بچه نداره و از طلاقشون 4 سال میگذره.و من شخصا با این اتفاق هیچ مشکلی ندارم... پدر و مادرم استخاره گرفتن و بد اومده من باید چکار کنم؟ آیا استخاره گرفتن در ازدواج درسته؟
شنبه، 3 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نظرتان درباره استخاره برای ازدواج چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 24 ساله )

سلام خسته نباشید؛ وقتتون بخیر
وقتی برای من خواستگار میاد مامانم استخاره میگیره و بر همون اساس بهشون جواب میده. الان خواستگار برام اومده تمام ملاکهای مدنظرم برای ازدواج رو داره و از نظر خصوصیات اخلاقی و فرهنگی و ارزشهای خانوادگی و دینی و مذهبی دو خانواده مثه هم هستیم و تنها مشکل پپسره از نظر خانوادم مطلقه بودنشه که از زندگی قبلیش هم بچه نداره و از طلاقشون 4 سال میگذره.و من شخصا با این اتفاق هیچ مشکلی ندارم...
پدر و مادرم استخاره گرفتن و بد اومده من باید چکار کنم؟ آیا استخاره گرفتن در ازدواج درسته؟


مشاور: احسان فدایی

 با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

همانطور که می‌دانید مسأله ازدواج یکی از مهمترین تصمیماتی است که هر جوانی باید در زندگیش بگیرد و اگر در این انتخاب و تصمیم بسیار مهم، درست و منطقی عمل کند آینده روشنی را برای خود رقم زده است والا تا آخر عمرش خودش را سرزنش می کند که چرا...؟ لذا با توجه به اهمیت این امر لازم است که فرد تمام تلاش خودش را بکند تا انتخاب مناسبی داشته باشد. برای ازدواج لازم است قبل از هر چیز درباره صلاحیت و شایستگی فرد مورد نظر و خانواده او تحقیق به عمل آید و سپس با دیدی باز در این باره اقدام گردد. بنابراین استخاره قبل از اندیشه و تأمل و مشورت نمی تواند نشان دهنده خوبی یا بدی یک عمل باشد و عمل به آن نیز جایگاهی ندارد. اگر شواهد و دلائل کافى براى عدم صلاحیت فرد پیدا کردید و با فرزانگى و حکمت و به دور از هیجان و احساسات طرف را شایسته همسرى ندیدید در اینجا استخاره ضرورت ندارد و بلکه اصلا جای آن نیست و همین طور برعکس، اگر پس از تحقیق و مشورت دریافتید که خواستگارتان واجد شرایط یک همسر مناسب است باز هم استخاره جایگاه و لزومی ندارد.

تذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که حضرت امام خمینی (ره) برای ازدواج استخاره نمی کردند و می فرمودند: ازدواج استخاره ندارد. بر این اساس توصیه می‌کنیم از مادرتان بخواهید تا از استخاره بی موقع دست بکشد و انتخاب را بر عهده خودتان بگذارد. ضمن اینکه در مورد ازدواج قبلی خواستگارتان تحقیق دقیقی داشته باشید تا او را بهتر بشناسید و از مشاوره پیش از ازدواج غافل نشوید.

موفق باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.