ناشناس

مجبورم گوشیمو از خانمم پنهان کنم و این منو اذیت میکنه. ممنون میشم کمکم کنین.

با سلام. راستش من همسرمو خیلی دوست دارم و اون خیلی خوبه. اما یه مشکلی که داره اینه که زیاد از ویژگی های مثبتم تعریف نمیکنه و بی تفاوته. همیشه خودم باید بهش بگم که این کارو کردم خوب بود؟ یا ... یه دوست دارم که همسرش خیلی دورش میگرده. انقد آقایی آقایی میکنه که ادم دلش میلرزه. خیلی بهش میرسه و مدام ازش تعریف میکنه. همش حسرت زندگی اونا رو دارم. به خاطر همینم دنبال آرامش تو آغوش یه خانم دیگه میگردم و مجبورم همیشه گوشیمو از خانمم پنهان کنم و این منو اذیت میکنه. ممنون میشم کمکم کنین.
چهارشنبه، 28 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مجبورم گوشیمو از خانمم پنهان کنم و این منو اذیت میکنه. ممنون میشم کمکم کنین.

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 28 ساله )

با سلام.
راستش من همسرمو خیلی دوست دارم و اون خیلی خوبه. اما یه مشکلی که داره اینه که زیاد از ویژگی های مثبتم تعریف نمیکنه و بی تفاوته. همیشه خودم باید بهش بگم که این کارو کردم خوب بود؟ یا ... یه دوست دارم که همسرش خیلی دورش میگرده. انقد آقایی آقایی میکنه که ادم دلش میلرزه. خیلی بهش میرسه و مدام ازش تعریف میکنه. همش حسرت زندگی اونا رو دارم. به خاطر همینم دنبال آرامش تو آغوش یه خانم دیگه میگردم و مجبورم همیشه گوشیمو از خانمم پنهان کنم و این منو اذیت میکنه. ممنون میشم کمکم کنین.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم. حال شما را خوب می فهمیم و می دانیم که چقدر تنهایی و احساس بی توجهی شما را تحت فشار قرار داده و مشکلات را بر سرتان فرود آورده است. متأسفانه برخی از همسران وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند که با بسیاری از مهارت‌‌های زندگی، مهارت‌‌ های همسرداری، شیوه ارضای مطلوب نیازهای خود همسران، شیوه ارتباط مؤثر با همسرشان و همچنین شیوه حل اختلافات و تعارض آشنا نیستند و اطلاعات چندانی و شناخت درستی در این زمینه ندارند؛ از این روی از همین ناحیه دچار مشکل می ‌شوند و سبب بروز ناملایماتی در زندگی و احساسات ناخوشایند دیگر در خود و شریک زندگی‌شان می‌شوند.

برادر عزیز و گرانقدر! مشکل اصلی از این ناحیه است که شما زندگی و شخصیت خود را با دیگران مقایسه می کنید و این مقایسه آسیب زیادی به شما وارد می کند. متأسفانه شما فقط نیمه خالی لیوان را می بینید و این مسئله موجب می شود خیلی از محسنات همسرتان که کم هم نیستند را نبینید. آن وقت مضطرب می شوید و به دنبال منع دیگری برای رفع نیازهای احساسی خود می گردید. حال از شما سؤال می کنیم چند بار تاکنون با همسرتان در این باره صحبت کرده اید؟ چند بار خواسته خود را مطرح نموده اید؟ آیا همسر شما مهارت ها را نمی داند یا اینکه شخصیت ایشان اینگونه است؟ به هر حال، اگر در زندگی مشترک با همسرتان دچار مشکل گردیده‌اید و احساسات ناخوشایندی پیدا کرده اید، بهترین راه برای حل مشکل، ترتیب جلسات گفتگو در یک محیط آرام و صمیمانه و بیان احساس است. جلسه بیان ‌احساس بدین صورت است که زن و شوهر در روز مشخص و در یک ساعت مشخص و از قبل تعیین شده، در یک فضای خلوت و آرام با همدیگر در مورد اتفاقات هفته گذشته تا آن روز صحبت می‌کنند. در این جلسه فقط احساس خود را در مورد اتفاقات، برخوردها، حرف‌ها و رفتارهای همدیگر بیان می‌کنند، هیچ نوع قضاوت و محاکمه و توجیه و ... در این جلسه نباید اتفاق بیفتد. فقط هر کدام از زوجین می‌گویند که از فلان اتفاق، فلان کار یا فلان برخورد شما احساس خوب یا احساس بدی داشتم. این جلسه با گذشت زمان موجب می‌شود تا زوجین از سلایق و علاقه‌ها و احساسات همدیگر آشنا شوند و طبیعتاً کارهایی که موجب ناراحتی همسرشان می‌شود پرهیز و کارهایی که موجب خوشحالی همسرشان می‌شود را بیشتر انجام بدهند؛ بنابراین هیچ گونه انتقاد، سرزنش، ناراحتی، دعوا و پرخاشگری در این جلسه ممنوع است و اگر به هر دلیلی در آن موعد مشخص نتوانستید جلسه را برگزار کنید با توافق همدیگر وقت دیگری را برای آن مشخص نمایید.

برادر عزیز! کوتاهی همسرتان  در ابراز عواطف دلیل بر ارتباط شما با دیگری یا خدای ناکرده خیانت نیست. پس از شما می خواهیم که اگر هم با کسی در ارتباط هستید فورا آن را قطع نمایید و همه توجه را به همسرتان معطوف نمایید و فانتزی های خود را با او درمیان بگذارید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.