ناشناس

پسرم سؤالات عجیبی می پرسه؛ چه برخوردی باید کنم؟

سلام،خسته نباشید. من رابطه خیلی خوبی با پسر۷سالم دارم،خیلی کنجکاوه و سوالای عجیبی می پرسه. من زیاد اهل ارایش نیستم، مخصوصا ارایش های غلیظ. ازم می پرسه کاش مثل مامان بعضی بچه ها ارایشت غلیظ بود،یا عینک فریم طلایی می زدی و یا... واقعا موندم چه جوابی بدم؟ نمیدونم این سوالا توی این سن فکر نکنم جالب باشه. لطفا راهنماییم کنید.
چهارشنبه، 26 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسرم سؤالات عجیبی می پرسه؛ چه برخوردی باید کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 36 ساله )

سلام،خسته نباشید. من رابطه خیلی خوبی با پسر۷سالم دارم،خیلی کنجکاوه و سوالای عجیبی می پرسه. من زیاد اهل ارایش نیستم، مخصوصا ارایش های غلیظ.
ازم می پرسه کاش مثل مامان بعضی بچه ها ارایشت غلیظ بود،یا عینک فریم طلایی می زدی و یا... واقعا موندم چه جوابی بدم؟ نمیدونم این سوالا توی این سن فکر نکنم جالب باشه. لطفا راهنماییم کنید.


مشاور: خانم ضیایی

سلام و احترام خدمت شما مادر گرامی. بیان کردین "پسر 7ساله ای داریدکه خیلی کنجکاو هست و درباره ی نحوه ی آرایش کردن و.... سوالاتی می پرسد": کنجکاوی و پرسشگری کودکان در مورد مسائل مختلف یک رفتار طبیعی است که محدود به سن خاصی نیست و بسته به مشغولیت های ذهنی یا تعاملات اجتماعی به مرور رخ می دهد. خصوصا امروزه با گسترش تکنولوژی و در دسترس بودن موبایل و تبلت و... زمینه را برای بروز بعضی کنجکاوی ها افزایش داده است. بنابراین لازم است نکاتی را در پاسخ گویی به سوالات کودکان رعایت کرد که خدمتتان عرض می کنم:

- کنجکاوی های کودکان در این سن، می تواند پیرامون همه ی مسائل باشد حتی امور جنسی. بنابراین باید برای فرزندتان، امنیت پرسشگری ایجاد کنید که راحت سوال های خود را از شما بپرسد و در چنین مواردی ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید. زیرا در آرامش است که فکرتان خوب کار می کند و می توانید اوضاع را مدیریت کنید.

- از اینکه فرزندتان به شما اعتماد کرده و شما را به عنوان مخاطب کنجکاوی ها و سوالاتش قرار داده است خوشحال باشید، زیرا این یعنی شما برایش یک محیط امن فراهم کرده اید که می تواند سوال و کنجکاوی اش را با شما در میان بگذارد .

- اینکه پسر شما درباره ی آرایش غلیظ بعضی مادرا اظهار نظر کرده به معنای برداشت جنسی آنگونه که ما تصور می کنیم نیست. بلکه بیشتر جنبه ی زیبایی و جذابیتی بوده که برای بچه داشته. از آن جایی که شما بیان کردید نسبت به آرایش غلیظ علاقه ای ندارید فرصتی است که درباره ی تفاوت های فردی آدم ها برای کودک توضیح دهید؛ که هر فردی به یک چیزهایی علاقه مند هست و یک چیزهایی را دوست نداره. مثلا ازش بخواهید بگوید چه غذاهایی دوست دارد؟چه رنگ هایی؟ چه بازی هایی؟ چه چیزهایی را دوست ندارد؟ آن موقع شما هم از علایق خود به او بگویید. حتی می شود این مفاهیم را با قصه و بازی که برای کودک ملموس تر هست شرح داد.

- با توجه به اینکه کنجکاوی های کودک در هر زمینه ای ممکن هست باشد، اگر درباره ی مسائل جنسی مثل تفاوت دختر و پسر، چگونگی به دنیا اومدن،و... سوالاتی پرسید، قبل از اینکه به کنجکاوی ها و سوال های او پاسخ دهید، از فرزندتان در مورد اینکه چه چیزهایی شنیده است یا خودت چی فکر میکنی، سوال کنید و اجازه بدهید به طور کامل اطلاعاتش را در اختیار شما بگذارد و بعد به اندازه توان و فهم کودک اطلاعات درست را به او بدهید. و در نهایت از صحبت کردن درباره ی بعضی مسائل شرمگین نباشید، چون اگر شما این اطلاعات را در اختیار کودکان تان قرار ندهید، آن ها از منابع غیر واقعی و تحریف شده این اطلاعات را به دست می آورند. بنابراین از هر کنجکاوی کودک، به عنوان یک فرصت تربیتی استفاده کنید و نکاتی را به کودک آموزش دهید.

با آرزوی موفقیت برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.