ناشناس

برای کودکم چه ورزشی مناسب است؟

باسلام. فرزندم حدود 5 ساله و پسر است. ژیمانستیک می رود ولی من علاقه دارم فوتبال بازی کنه. چون فوتبالی ها دارای اعتماد به نفس بیشتری هستند و در کار روزانه موفق ترند و بی خیال تر هستند. شنا چطوره؟
دوشنبه، 20 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای کودکم چه ورزشی مناسب است؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 45 ساله )

باسلام. فرزندم حدود 5 ساله و پسر است. ژیمانستیک می رود ولی من علاقه دارم فوتبال بازی کنه. چون فوتبالی ها دارای اعتماد به نفس بیشتری هستند و در کار روزانه موفق ترند و بی خیال تر هستند. شنا چطوره؟


مشاور: خانم ضیایی

سلام و احترام خدمت شما والد گرامی. بیان کردین "پسر 5 ساله ای دارید که ژیمناستیک می رود ولی شما علاقه دارید فوتبال بازی کند": برای گذاشتن بچه ها در هر کلاسی، لازم هست والدین به یه نکاتی توجه کنند که خدمتتان عرض می کنم:
- بهترین ملاک برای گزینش یک رشته ورزشی معقول در وهله اول علاقه و توانایی بچه می باشد. با توجه به اینکه پسر شما 5 ساله هست بنابراین هنوز توان جسمانی زیادی برای بعضی از ورزش ها را ندارد و اگر قرار باشد فعالیت هایی را انجام دهد که از پس آن بر نمی آید، اعتماد به نفس کودک را بسیار تخریب می کند. بنابراین کلاس ورزشی که فرزند شما شرکت می کند لازم هست به صورت بسیار مقدماتی به او آموزش داده شود و در حد توان او باشد.
- کودک در این سن توانایی بازی های تیمی مثل فوتبال را ندارد چون هنوز توانایی های حرکتی و تعادلی آن ها کامل نشده و اگر بحث برد و باخت مطرح باشد، ممکن است برایش بازنده شدن سخت باشد و برای همیشه حالت انزجار نسبت به فوتبال پیدا کند.
- شنا اگر به صورت مقدماتی باشد و بیشتر جنبه ی بازی در آب و حرکت هایی که برای بچه آسان هست و بتواند انجام دهد اشکالی ندارد ولی اگر بخواهند بچه را مجبور کنند تکنیک خاصی یاد بگیرد که برایش دشوار است پیشنهاد نمی شود. و همچنین اگر کودک از آب می ترسد نباید او را مجبور
کرد که در آب رود.
- کارشناسان معتقدند که در این سن، طراحی انواع بازی‌ها بهترین کمک برای رشد جسمانی و درگیر کردن بچه‌ها با فعالیت‌های بدنی است. مهارت های حرکتی مثل پریدن از روی مانع‌ها، لی لی، سه چرخه سواری، سینه خیز، آویزان شدن از وسایل بازی، رد شدن از تونل‌های روباز، دویدن‌های مارپیچی و... از انواع این بازی‌هاست که برای کودکان بسیار جذاب و هیجانی هست و بخشی از نیازهای روانی او را تامین می کند. و در نهایت، سعی کنید بیش از حد فرزند خود را بخاطر علاقه تان تحت فشار قرار ندهید، شاید شما علاقه به فوتبال داشته باشید ولی ممکن است کودک شما تمایل به ورزش های دیگر داشته باشد بنابراین لازم است علایق و توانمندی های او را کشف کنید و با توجه به سن و سال و قدرت جسمانی که دارد او را به سمت شکوفا شدن استعدادهایش سوق دهید.
موفق و پیروز باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.