ناشناس

نظرتون درباره کتاب نقد قرآن چیه؟

سلام خسته نباشید. بنده یه مسلمان شیعه هستم از یکی دوستانم کتاب نقد قرآن نوشته دکتر سها را دریافت کردم ولی متاسفانه خودم جوابی پیدا نکردم برای این کتاب. خواهشا میشه یه جواب در رابطه باهاش بدین؟
چهارشنبه، 7 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نظرتون درباره کتاب نقد قرآن چیه؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

سلام خسته نباشید. بنده یه مسلمان شیعه هستم از یکی دوستانم کتاب نقد قرآن نوشته دکتر سها را دریافت کردم ولی متاسفانه خودم جوابی پیدا نکردم برای این کتاب. خواهشا میشه یه جواب در رابطه باهاش بدین؟


مشاور: مجید محمدی

باسلام
- عنوان کتاب همان طور که از نام آن «نقد قرآن» پیدا است، نشان از یک اقدام اعتراضی به کتاب مقدس بیش از یک میلیارد مسلمان معاصر و میلیاردها مسلمان در طول تاریخ است.
- نویسنده کتاب دکتر سُها معرفی شده که بر اساس مطالب مقدمه آن اسم مستعار است.
- تعداد کتاب، مرکز چاپ و نشر، و نیز تاریخ و زمان آن نامعلوم است. وتنها فایل آن به صورت پی دی اف در ۸۶۰ صفحه منتشر شده است.
- حجم کتاب، مطالب و مباحث آن با ویرایش ادبی و ظاهری جذاب و قلم روان و تقریبا عام فهم در آمده و ارائه گشته است.
- کتاب با یک مقدمه( معرفی کننده ی نویسنده، سابقه ی علمی او و بیان کننده هدف، چرایی و چگونگی کار و منابع کاری نویسنده و)، در بیست و یک (۲۱) فصل با عناوین مختلف تدوین و تنظیم شده است. فصل بیست(۲۰) با عنوان «نتیجه گیری نهایی» و فصل بیست و یک(۲۱) با یک عنوان پرسشی قابل تأمل که « کدام دین را بر گزینیم؟»، پایان می یابد.
- روش و مبنای کار هر چند ادعا شده علمی و تحقیقی است اما از روش و مبنای تحقیق مناسب پیروی نمی کند. ساختار کتاب نظم، انسجام و هماهنگی ندارد و تکثر موضوعات در کتاب نشانه حداکثر تلاش نویسنده است. و خلط و خبط بین مباحث، موضوعات و مسائل تخصصی تاریخ قرآن، علوم قرآن، معارف و آموزه های آن شده است.
- گر چه در عنوان کتاب تعبیر «نقد قرآن» ذکر شده تا کار را طبق مقدمه کتاب عقلی، علمی و محترمانه جلوه دهد اما از مقدمه و مطالب آن انگیزه و اهداف دیگری مانند الهی نبودن وحی قرآن، و به تبع تردید در حقانیت پیامبر اسلام(ص) و دین اسلام دنبال می شود.
- بیشتر شبهات کتاب اولین بار نبوده و از زمان نزول قرآن کریم و حضور با برکت و پانزده قرنه آن، بارها توسط مخالفان و دشمنان باز طراحی شده و در قالب ها و زبان های مختلف با اهداف و انگیزه های گوناگون عرضه شده است البته همه این گونه تلاش ها توسط دانشمندان و عالمان مسلمان پاسخ داده شده و به اصالت، حقانیت و صداقت قرآن، آورنده ی امین و معصوم آن و معارف و علوم و گزاره های بی بدیل آن نتوانسته اند آسیب جدی بزنند. و همچنان شاهدیم که قرآن رسالت جهانی و جاودانگی خود را به پیش می برد.
- اشخاص، گروه های و مراکز علمی چندی پاسخ شبهات مطرح را پی گیر هستند.در این مرکز هم پرونده و لینکی در سایت برای پاسخ ایجاد شده و إن شاء الله کم کم پاسخ های مناسب در اختیار علاقه مندان ساحت قدسی قرآن مبین، رسول امین(ص) و دین حنیف اسلام قرار خواهد گرفت.
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.