ناشناس

چیکار کنم که با خانواده شوهرم به مشکل برنخورم؟

سلام. بنده تا یه مدت دیگه باید برم منزل پایین پدر شوهرم که ازشون خریدیم بشینم درب منزل جداگانه است، میخواستم یه کم از روشهای که احتمال داره پیش بیاد، بگید، چون خیلی رفت و امد خونه بچه هاشون دارن و خیلی راحتن، من یه کم مقرراتیم و نمیخوام هر موقع خواستن توی خونه من باشن و نمیخوام نوزاد7ماهه به روش تربیت اونها بزرگ بشه،احترامشون واجبه،نمیخوام توی این مدت که اونجا زندگی میکنم بداخلاقی یا اختلافی پیش بیاد.
چهارشنبه، 21 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چیکار کنم که با خانواده شوهرم به مشکل برنخورم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 21 ساله )

سلام. بنده تا یه مدت دیگه باید برم منزل پایین پدر شوهرم که ازشون خریدیم بشینم درب منزل جداگانه است، میخواستم یه کم از روشهای که احتمال داره پیش بیاد، بگید، چون خیلی رفت و امد خونه بچه هاشون دارن و خیلی راحتن، من یه کم مقرراتیم و نمیخوام هر موقع خواستن توی خونه من باشن و نمیخوام نوزاد7ماهه به روش تربیت اونها بزرگ بشه،احترامشون واجبه،نمیخوام توی این مدت که اونجا زندگی میکنم بداخلاقی یا اختلافی پیش بیاد.


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

همانطور که می دانید نهاد خانواده گرچه نهاد کوچکی است ولی به مراتب از سایر نهادها اهمیت بیشتری دارد و از پیچیدگی خاصی برخوردار است زیرا در روابط خانوادگی مهمترین عناصر این روابط را انسانها تشکیل می دهند و انسان موجود بسیار پیچیده ای است و از ویژگی های شخصیتی فراوانی مانند تفکر، احساس و هیجان و عواطف و... برخوردار است علاوه بر این تفاوت های فردی نیز بر این پیچیدگی می افزاید بنابراین زن و مردی که با هم ازدواج می کنند و نهاد خانواده را تشکیل می دهند برای استحکام این نهاد باید هم قبل از ازدواج و هم حین ازدواج و هم بعد از ازدواج شرایط و مسائلی را مراعات کنند تا کمترین اصطکاک و بیشترین همخوانی و هم گرایی را نسبت به یکدیگر داشته باشند. در موقعیتی که شما با آن روبرو هستید باید گفت برخورد صحیح با همسر نخستین و مهم‌ترین گام به سوی برخورد صحیح با خانواده اوست. سعی کنید پیوند میان او و خانواده‌اش را درک کنید و از او بخواهید در این پیوند پایدار باشد. یادتان باشد خانواده همسرتان برای او مانند خانواده شما برای خودتان است. تا زمانی که با همسرتان بر سر مرزکشی های زندگی به توافق نرسید، مکن است با خانواده ایشان نیز به مشکلاتی برخورد کنید. بنابراین در این رابطه اول با همسرتان به توافق برسید و بر اساس توافقتان با خانواده اش تعامل کنید تا هم ایشان تحت فشار قرار نگیرد و هم شما زندگی آرامی داشته باشید. همچنین به راهکارهای ذیل نیز عمل کنید:

نیش و کنایه را با لبخند پاسخ بدهید

کمی طنز داشتن برای بهتر شدن رابطه با خانواده همسر و بویژه مادرشوهرتان می‌تواند خیلی موثر باشد. اگر کنایه‌ای به شما می زنند سعی کنید با کمی لبخند و طنز آن را با شوخی رد کنید. عصبانیت اوضاع را بدتر می‌کند. لبخند زدن در جواب کنایه‌هایی که می‌شنوید باعث می‌شود کنایه‌ ها کمتر شود.

- به خانواده همسرتان احترام بگذارید

به خانواده همسرتان به چشم کسانی بنگرید که می‌توانند دوست شما باشند. حتی اگر زیاد شما را دوست ندارند کاری نکنید که ارتباط‌تان بدتر شود. هرگز با آنها با لحن بد صحبت و به آنها توهین نکنید. به آنها علاقه نشان بدهید و به حرف‌شان گوش کنید. ناراحتی‌ها آرام آرام از بین می‌روند.

- حرف‌تان را روشن و واضح بزنید

اگر می‌بینید خانواده همسر با شما مشکل دارند و به شما اجحاف می‌کنند رو در رو مشکل‌تان را به آنها بگویید. سعی نکنید حرف‌تان را از طریق شخص دیگری به گوش آنها برسانید. بکوشید پیش از این که دیر بشود مشکل را رک و راست به آنها بگویید.

- مهربانی و محبت از هر چیزی موثرتر است

با مهربانی سخت‌ترین دل‌ها هم نرم می‌شوند. از هر موقعیتی برای نشان دادن محبت‌تان به خانواده همسرتان استفاده کنید. به آنها نشان بدهید که شما هم مانند فرزندشان نگران آنها هستید. هرگاه توانستید به آنها کمک کنید. اگر بیمار هستند از آنها نگه‌داری کنید و اگر در مسافرت‌هستند از خانه شان مواظبت کنید. کم کم محبت در وجود هر دو طرف جوانه خواهد زد.

- خودتان باشید

تا آنجا که می‌توانید به خانواده همسرتان محبت کنید و به آنها احترام بگذارید ولی به خاطر آنها خودتان را عوض نکنید. همیشه الویت‌های‌تان را حفظ کنید. یادتان باشد مجبور نیستید به خاطر خانواده همسرتان خودتان را عوض کنید مگر این که برای شما فایده‌ای داشته باشد. اگر به خودتان و تصمیم‌های‌تان احترام بگذارید مردم به شما احترام خواهند گذاشت.

- با تجربه و بالغ باشید

ساختن با خانواده همسر به بلوغ فراوانی نیاز دارد. باید بپذیرید آنها پدر و مادر شما نیستند پس همیشه کمی فاصله بین شما وجود خواهد داشت. هنگام برخورد با خانواده همسرتان سعی کنید خودتان را به جای ‌آنها بگذارید. به جای شکایت از این که چرا به شما تبعیض می شود از غریزه‌‌تان کمک بگیرید و هوشمندانه رفتار کنید. همچنین در رفت و آمد خانواده همسرتان سعی کنید جدیت داشته باشید و همیشه با روی رسمی با ایشان برخورد کنید تا متوجه شوند که منزل شما هر وقتی نمی توانند وارد شوند و لازم است حتما شرایط خاصی ایجاد شود تا حضور یابند. پس همه چیز در گرو برخورد خود شماست.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.