ناشناس

استرس و اضطراب شدید امتحانات رو دارم" چه کنم؟

سلام تو رو خدا کمکم کنید😦 من شبها رو از استرس امتحان فردا نمیتونم بخوابم. با اینکه خوابم میاد، دمای بدنم میره بالا و همه ش به امتحانی که فردا دارم فکر میکنم. نمیدونم چیکار کنم دارم دیوونه میشم میترسم اگه اینطور پیش بره لطمه ای به امتحاناتم بخوره خواهش میکنم کمکم کنید.
پنجشنبه، 2 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

استرس و اضطراب شدید امتحانات رو دارم" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 18 ساله )

سلام تو رو خدا کمکم کنید😦 من شبها رو از استرس امتحان فردا نمیتونم بخوابم. با اینکه خوابم میاد، دمای بدنم میره بالا و همه ش به امتحانی که فردا دارم فکر میکنم. نمیدونم چیکار کنم دارم دیوونه میشم میترسم اگه اینطور پیش بره لطمه ای به امتحاناتم بخوره
خواهش میکنم کمکم کنید.


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
حالتی که ان را تجربه می کنید، اضطراب امتحان نام دارد اما به نظر میرسد که میزان ان بیش از حد بوده و در روند زندگی تان اختلال ایجاد کرده است، لذا به صورت جدی تری باید ان را بررسی کنید. توصیه های ذیل میتواند برایتان سودمند باشد:
- اگر جز افرادی هستید که همیشه بالاترین یا کامل ترین نمره را کسب می کرده اید و اکنون نیز نگران هستید مبادا نمره تان همانند سابق نباشد، بدانید که باید این نگرش را تغییر دهید. ارزش افراد به نمره انها نیست بلکه معیار تلاش انهاست. و اگر یک روز همه تلاش خود را انجام دادید ولی نمره تان کمتر از 20 شد، ارزش و برتری شما محفوظ است و شما امتیاز عالی را گرفته اید و لزومی ندارد که خود را سرزنش کنید. پس به هیچ وجه به نمره فکر نکنید.
- به یاد داشته باشید که خود را با هیچ فردی مقایسه نکنید. هر فردی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و بر پایه توان و استعداد خودش باید ارزیابی شود.
- اگر از افرادی هستید که به اندازه کافی مطالعه نمیکنند ولی از طرفی هم دوست دارند با کسب نمره نزد والدین شان، ارزشمندی خود را ارتقا دهند، باید بدانید که رسیدن به هر هدفی الزاماتی دارد و برای کسب نمره باید تلاش کرد. البته به نظر میرسد شما جز همان گروه اول باشید نه این گروه.
- زمانی که افکار مربوط به امتحانات به سراغ شما می اید، یک شی را برداشته و به مدت سه دقیقه درباره جزئیات ان صحبت کنید . تمرین این روش به شما کمک میکند تا فکرتان منحرف شود.
- ورزش کنید. ورزشهای هوازی در طول روز و نرمش قبل از خواب کمک شایانی در کنترل این اضطراب خواهد داشت.
- با مراجعه به کارشناس طب اسلامی، از جوشانده های ارام بخش استفاده کنید.
- در زمان اضطراب، برای کاهش تنش خود، از جویدن ادامس، گاز زدن سیب، و یا جویدن نان هایی مثل سنگگ کمک بگیرید.
- در صورت شدت یافتن وضعیت خود، حتما به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.