ناشناس

در انتخاب کسی که به دلم ننشسته ولی وضعیت مالیش خوبه موندم!

با سلام. ببخشید پسری خواستگاریم اومده، 34سالش هست،. شغل خودش و خانوادش ماشین های بزرگ نفت کش دارن،. و الان خودشون شرکت پیمانکاری دارن و چند تا رااننده. من خودم دختر فعال و پرانرژی و اهل کار کردن هستم و الان دو تا مغازه کیف فروشی رو اداره میکنم. تقریبا همیشه قیافه برام در کنار معیارهای دیگه مهم بوده،. ایشون خیلی به دلم ننشسته. دو بار با هم بیرون رفتیم حرفای خوبی زده و قابل اعتماد معیارهای خوب مرد ایده آل رو داره،. در امدشم عالیه، حتی میگه کمکت هم میکنم بخوای شرکت بزنی. تحصیلاتش لیسانس برقه. الان همش آرم جواب میخواد. نمیدونم بهش بگم نه، یا اینکه معطل نگهش دارم شابد به دلم نشست. خواهشا یک راهنماییم میکنید. میگم شاید دیگه خواستگار خوب گیرم نیاد که گیر خوبی باشه. تو این جامعه خراب. خانوادشون هم خواهر برادرها همشون پشت هم هستن.
دوشنبه، 27 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

در انتخاب کسی که به دلم ننشسته ولی وضعیت مالیش خوبه موندم!

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 31 ساله )

با سلام.
ببخشید پسری خواستگاریم اومده، 34سالش هست،. شغل خودش و خانوادش ماشین های بزرگ نفت کش دارن،. و الان خودشون شرکت پیمانکاری دارن و چند تا رااننده. من خودم دختر فعال و پرانرژی و اهل کار کردن هستم و الان دو تا مغازه کیف فروشی رو اداره میکنم. تقریبا همیشه قیافه برام در کنار معیارهای دیگه مهم بوده،. ایشون خیلی به دلم ننشسته. دو بار با هم بیرون رفتیم حرفای خوبی زده و قابل اعتماد معیارهای خوب مرد ایده آل رو داره،. در امدشم عالیه، حتی میگه کمکت هم میکنم بخوای شرکت بزنی. تحصیلاتش لیسانس برقه. الان همش آرم جواب میخواد. نمیدونم بهش بگم نه، یا اینکه معطل نگهش دارم شابد به دلم نشست. خواهشا یک راهنماییم میکنید. میگم شاید دیگه خواستگار خوب گیرم نیاد که گیر خوبی باشه. تو این جامعه خراب. خانوادشون هم خواهر برادرها همشون پشت هم هستن.


مشاور: مهدیس حسینی

دوست گرامی سلام

برای دختر خانم های زیادی چهره خواستگار یکی از از فاکتورهای مهم است اما واقعیت این است که ما به چهره جذاب همسر خود بعد از مدتی عادت می کنیم اما چهره غیر جذاب  او همیشه غیر جذاب خواهد ماند.
 

 البته درک این نکته هم بسیار مهم است که صورت زیبای شوهر نمی تواند ویژگی های بد شخصیتی او را جبران کند.با توجه به استاندارد های متفاوتی که برای زیبایی وجود دارد هر کس برداشت سلیقه‌ای از این موضوع دارد.

شاید برایتان پیش آمده باشد که با دوستی فیلمی تماشا کنید شما از چهره جذاب بازیگر مرد تعریف کرده باشید اما دوستتان با نظر شما مخالف باشد و او را معمولی بداند. در نهایت با این مثال میخواهم خدمتتان عرض کنم که این شما هستید که قرار است هر روز با او زندگی کنید نه دیگران.

ممکن است نگرانید که بعد از ازدواج به طور دائم با اظهار نظر های منفی در مورد چهره همسرتان مواجه شوید در این صورت نسبت به او دلسرد شده یا رابطه تان در سراشیبی سردی و بی مهری قرار خواهد گرفت.
 

 قدرت تحمل این مسئله نیز به شما بستگی دارد. این نصیحت را به جان گوش دهید: با مردی ازدواج کنید که در هر شرایطی بتوانید از انتخابتان دفاع کنید و تحت تاثیر دیگران به درستی انتخاب تان شک نکنید.
 

 پیشنهاد می کنم برگه ای بردارید و در آن ملاک های تان را بنویسید. جذابیت چهره مهم است اما تن صدا، لحن صحبت کردن، نوع لباس پوشیدن، بوی خوش و… هم می تواند مورد توجه قرار گیرد.
 

 این نکته را مدام به خودتان گوشزد کنید که ظاهر جذاب هرگز نمی تواند شخصیت ناخوشایند را جبران کند. شخصیت و شرایط خانوادگی‌اش را با دقت زیر نظر بگیرید، هیچ یک از ملاک های دیگر را فدای چهره و ظاهر ایشان نکنید.
 

 بعد از از یادداشت کردن ملاک های ازدواج  ویژگی های مثبت و منفی خواستگارتان را در مقابل ملاک ها یادداشت بفرمایید و ببینید چه میزان از این ملاک ها با هم همخوانی دارد.

 در این حین سعی کنید از مقایسه او با دیگران بپرهیزید به حرف و نگاه دیگران توجه نکنید. تنها او را با تمام ویژگی های مثبت و منفی اش مورد بررسی قرار دهید. بعد از بررسی می‌توانید یکی از از این دورا را انتخاب کنید:
 

 اول: به خاطر ویژگی های مثبت این آقا کمی بیشتر به خودتان و او فرصت دهید و ببینید آیا نظرتان تغییر خواهد کرد و یا اگر بعد از بررسی ها هنوز نتوانستید با ظاهر او کنار بیایید رابطه خود را تمام کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.