ناشناس

پسری نوجوانم، چه کنم از فکر استمنا بیرون بیام؟

به نام خدا یه نوجوان ۱۵ ساله ام که تنها عاملی که باعث شده از زندگیم لذت نبرم استمناء هست من توی کلاس ۴ توسط یه دوست بد با این چیزا آشنا شدم ولی مشکل ساز نبودم چون بچه بودم بعد از کلاس ۶ تا ۷ دچارش بودم بعد رها شدم تا اینکه یکی از عزیز ترین کسایی که میشناختم فوت کرد اصلا من نسبت به همه چیز بی ثبات بودم حتی یه مدت میگفتم خدا نیست و از بعد کلاس هفتم حدودا ۸ ماه انجام ندادم تا فوت این شخص از اون موقع تا حالا هر ۵ یا ۴ روز یکبار انجام میدم و واقعا دست خودم نیست و عذابم میده نمیدونم باید از کی کمک بگیرم
دوشنبه، 15 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب علی پور
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسری نوجوانم، چه کنم از فکر استمنا بیرون بیام؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 15 ساله )

به نام خدا
یه نوجوان ۱۵ ساله ام که تنها عاملی که باعث شده از زندگیم لذت نبرم استمناء هست

من توی کلاس ۴ توسط یه دوست بد با این چیزا آشنا شدم ولی مشکل ساز نبودم چون بچه بودم

بعد از کلاس ۶ تا ۷ دچارش بودم بعد رها شدم تا اینکه یکی از عزیز ترین کسایی که میشناختم فوت کرد

اصلا من نسبت به همه چیز بی ثبات بودم حتی یه مدت میگفتم خدا نیست و از بعد کلاس هفتم حدودا ۸ ماه انجام ندادم تا فوت این شخص

از اون موقع تا حالا هر ۵ یا ۴ روز یکبار انجام میدم و واقعا دست خودم نیست و عذابم میده

نمیدونم باید از کی کمک بگیرم


مشاور: زینب علی پور

با سلام،
همراه گرامی راسخون؛ استمناء یا خود ارضایی از جمله کارهایی است که در دین اسلام بسیار نهی شده است، در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده است که خداوند در روز قیامت با سه گروه حرف نمی زند و به آنان نظر نمی کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی سازد و برای آنان عذابی دردناک است، یکی از آن گروه کسانی هستند که با خود نکاح ( استمناء ) کرده اند.

استمناء از کارهای حرام است و دوری از این کار واجب است. بیشتر افراد در سنین نوجوانی و جوانی گرفتار خود ارضایی هستند؛ خود ارضایی سرچشمه از تنهایی دارد و وقتی فرد احساس تنهایی می کند درست زمانی است که دست به چنین کاری می زند. در دین اسلام تنها راه حل برای دوری از این کار را ازدواج می دانند و برای افرادی که به سن ازدواج نرسیده اند یا موقعیت آن را ندارند بهترین راه حل را تقوا پیشه کردن دانسته است.
 

استمناء یا خود ارضایی در نوجوانی به دلیل بالا رفتن هورمون جنسی بدن و غلبه انبوهی از افکار و تخیلات رخ می دهد. فرد ابتدا احساس لذت فراوان می کند اما بعد از  مدتی دچار اضطراب و دلهره و... می شود و متاسفانه این کار بعد از مدتی برای نوجوان حالت اعتیاد آور را دارد و سعی می کند دائما آن را تکرار کند. اینجاست که ترک کردن آن بسیار دشوار می شود. آنچه که از آموزه های قرآنی آموخته ایم اعمال و کردار ما بر پیرامون ما در جسم و روح ما اثراتی دارد؛ و استمناء هم از آن خارج نیست، که علاوه بر روح ما را دچار بیماری های جسمی نیز می‌کند؛ ضعف در دید، کم اشتهایی، حواس پرتی، ضعف ستون فقرات، ناتوانی جنسی، بیماری های قسمت های تناسلی، نداشتن تمرکز، داشتن دلهره و استرس،  اضطراب دائمی و... .
 

حال فردی که مبتلا به آن شده باید چه کار کند؟

اول، اراده و عزمی آهنین می خواهد. وقتی بتواند اراده خود را محکم کند مطمئنا راحت تر می تواند بر این مشکل فائق بیاید. هر زمانی که فکر این گناه به ذهنش افتاد به خودش اجازه ندهد و مصمم و قوی از این کار کناره گیری کند.
 

دوم، توکل به خدا و صبر را فراموش نکند، هر وقت خواست دست به این بزند خدا را ناظر بر عمل خود ببیند و با صبر و بردباری  و دوری از ناامیدی از خداوند کمک بخواهد تا او را کمک کند. و اگر توبه کرد و باز شکست خورد. از این شکست نا امید نشود. دوباره، سه باره، صد باره، توبه خود را تکرار کند. البته این به این معنا نیست که حالتی عادی برایش شود.
 

سوم، سعی کنید زمان تنهایی تان را به حداقل برسانید، بیشتر میان خانواده و دوستان خود باشید‌.
 

چهارم، ورزش کنید، از کلاس های ورزشی استفاده کنید، زمان هایی را به دویدن اختصاص بدهید، کوهنوردی کنید.
 

پنجم، شب غذا سیر نخورید، به شکم نخوابید، از غذاهایی که مثل پیاز گوشت و خرما کمتر استفاده کنید.
 

ششم، از فیلم ها، آهنگ ها، مهمانی هایی که باعث تحریک شما می شود، بپرهیزید.
 

در پایان مطمئن باشید، با رعایت موارد یاد شده و با یاری خواستن از خداوند و عزم و اراده خودتان حتما بر این مشکل را به راحتی حل خواهید کرد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.