ناشناس

آقایان چگونه در خواستگاری جواب مثبت بگیرند؟

یه پسر چیکار کنه که در خواستگاری بهش جواب مثبت بدن؟
يکشنبه، 30 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آقایان چگونه در خواستگاری جواب مثبت بگیرند؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

یه پسر چیکار کنه که در خواستگاری بهش جواب مثبت بدن؟


مشاور: سیده نرجس رضایی

سلام همراه گرامی

سوالتان بسیار کلی است و به ناچار جواب ما هم به شما کلی است.

مولفه هایی زیادی در خواستگاری وجود دارد که با توجه به آنها دختر و یا خانواده اش به خواستگار جواب منفی یا مثبت می دهند. گاهی اوقات مسائلی نظیر بیکاری، اعتیاد، همراهی نکردن خانواده و... در میان نیست اما باز هم جواب منفی است. اول از همه شناخت احتمالاتی که موجب می شود جواب منفی از طرف دختر شنیده شود لازم است.بنابراین در گام اول ضروری است آسیب شناسی کنیم و سپس با راههای مقابله ای با آن بپردازیم:

آراسته نبودن پسر می تواند نقش پررنگی در جواب منفی از سمت دختر داشته باشد. باید حتما به ظاهر و نوع لباس متعارف، رسیدگی به مو و دندان، خوش پوشی و خوش بویی توجه شود. خانم ها ریز بین تر و نکته سنج تر از آقایان هستند و حتما به صورت مجزا به تک تک این فاکتورها نمره می دهند.

خانم ها به مردان امیدوار علاقه مندند، چرا که فرد ناامید نمی تواند با قاطعیت و اعتماد بنفس صحبت کند و استرس و اضطرابش مشهود است. بنابراین باید روی اعتماد بنفس خود کار کند و بعد به خواستگاری برود.

مردی که چشم اندازی برای زندگی آینده خود ندارد از دید زن غیر قابل  اعتماد و اتکاست. چشم انداز مالی و شغلی برای خانم ها بسیار مهم است و البته به این معنا نیست که حتما پولدار باشد و شغل خوبی داشته باشد، اما باید بتواند قابلیت درامد کسب کردن و ارتقاء شغل را داشته باشد. استقلال مالی برایشان خیلی مهم است حتی اگر خانواده ی پسر پولدار باشد.

زن ها به مردانی که حرفی برای گفتن ندارند، درونگرا و یا خجالتی و خسته کننده هستند، روی خوش نشان نمی دهند. بنابراین ضروری است مهارتهای خوب حرف زدن را یاد بگیرند. سعی کنند روی زبان بدن، استایل نشستن، راه رفتن و نگاه کردن خود تمرکز کنند و مهارت های لازم را آموزش ببینند. حتما از دوستان خود بخوانند عادت های ناپسندشان یا تیک هایی که دارند مثل ور رفتن با وسایل، دست زدن به بینی و... را به آنها گوشزد کنند.

دختران از پر حرفی و وقاحت خوششان نمی آید. اگر می خواهند جذاب صحبت کنند به مقدار لازم شوخ طبعی را چاشنی صحبتشان کنند.  

در اخر اگر زود رنجی و حساسیت بالا دارند و یا حال و هوای مجردی و رفیق بازی هنوز در سرشان است به خواستگاری نروند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.