ناشناس

چطور هویتم رو به دست بیارم؟

سلام. خسته نباشید. من وقتی خیلی کوچیکتر بودم از راسخون سوال پرسیدم و انقدر با حوصله جوابم رو دادن، هیچوقت یادم نمیره. واقعا کمکم کرد. من ۱۹ سالمه، انسانی خوندم، قرار بود برم کانادا حسابداری بخونم ولی دیدم به فلسفه علاقه دارم و نرفتم. الان فلسفه میخونم. چیزی که خودم دوست دارم و همینطور لازمه اینه که تا دکتری بخونم. من چه کسی هستم تا اونموقع؟ یا همین الان. اگر شغلی بخوام داشته باشم، نهایتا پاره وقته، هیچ ربطی به هدفم نداره. اینکه دربار‌ه‌ی تواناییم توی استاد شدن و محقق شدن شک دارم که یک چیز دیگه است که میتونم به خودم بقبولونم که حالا فعلا مهم نیست فعلا ببینیم چی میشه. اما اینکه فقط دانشجو هستم خیلی بده. از خیلیی بچگی هم همیشه به اطرافیانم میگفتم چی یعنی چی فقط دانشجویی؟ یعنی خب کار نداری؟ شاید به خاطر اینم هست که حس میکنم مامان بابام خیلی احساس راحتی نمیکنن با اینکه خرج زندگی کردنم رو بدن. شاید حس میکنم خب اینجوری هیچوقت هیچی نمیشم. چجوری هویتم رو به دست بیارم؟ سعی کردم فقط موقعیتم رو توصیف کنم و با دادن اطلاعات از خودم اینو طولانیش نکنم. امیدوارم یه نفر بهم جواب بده. خیلی ممنون. جالبه که دوباره اینجام. حس عجیبی داره.:)
چهارشنبه، 15 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور هویتم رو به دست بیارم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

سلام. خسته نباشید. من وقتی خیلی کوچیکتر بودم از راسخون سوال پرسیدم و انقدر با حوصله جوابم رو دادن، هیچوقت یادم نمیره. واقعا کمکم کرد.
من ۱۹ سالمه، انسانی خوندم، قرار بود برم کانادا حسابداری بخونم ولی دیدم به فلسفه علاقه دارم و نرفتم. الان فلسفه میخونم. چیزی که خودم دوست دارم و همینطور لازمه اینه که تا دکتری بخونم. من چه کسی هستم تا اونموقع؟ یا همین الان. اگر شغلی بخوام داشته باشم، نهایتا پاره وقته، هیچ ربطی به هدفم نداره. اینکه دربار‌ه‌ی تواناییم توی استاد شدن و محقق شدن شک دارم که یک چیز دیگه است که میتونم به خودم بقبولونم که حالا فعلا مهم نیست فعلا ببینیم چی میشه.
اما اینکه فقط دانشجو هستم خیلی بده. از خیلیی بچگی هم همیشه به اطرافیانم میگفتم چی یعنی چی فقط دانشجویی؟ یعنی خب کار نداری؟
شاید به خاطر اینم هست که حس میکنم مامان بابام خیلی احساس راحتی نمیکنن با اینکه خرج زندگی کردنم رو بدن.
شاید حس میکنم خب اینجوری هیچوقت هیچی نمیشم.
چجوری هویتم رو به دست بیارم؟
سعی کردم فقط موقعیتم رو توصیف کنم و با دادن اطلاعات از خودم اینو طولانیش نکنم.
امیدوارم یه نفر بهم جواب بده.
خیلی ممنون.
جالبه که دوباره اینجام. حس عجیبی داره.:)


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما همراه گرامی
 

خوشحالم از اینکه در این مسیر کنار شما هستم و چقدر عالی که تجربه ی خوبی با همکاران من در راسخون داشتید .
 

قبل از هرکاری ، پیشنهاد می کنم برای اینکه  بتوانید هویت خود را به درستی پیدا کنید به این سؤال با صداقت کامل پاسخ بدهید .
 

من کیستم ؟!

برای پاسخ به این سؤال لازم است خودتان را با کلیه نقاط ضعف و قدرت در نظر بگیرید . به بیان دیگر خودآگاهی پیدا کنید . ویژگی‌ها و خصوصیات‌ خود، نقاط‌ ضعف‌، نقاط‌ قوت‌، توانمندی‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌های‌ خود را شناسایی کنید و برای بهبود نقاط قوت تلاش کرده و برای رفع و تقویت نقاط منفی و تبدیل آن  به نقاط مثبت  تلاش کنید و اگر در این مسیر نیازمند کمک بودید ، می توانید از یک مشاور به صورت تخصصی کمک حرفه ای دریافت کنید .
 

هنگامی که به این سؤال پاسخ دادید و در واقع به خود شناسی و خودآگاهی رسیدید حالا می توانید براساس داشته ها و نداشته هایتان  آینده را برای خود ترسیم کنید و اهدافتان را نیز بر اساس آنها تعریف کنید .
 

اینکه از الان به فکر آینده و شغل هستید خیلی  خوب است اما این نکته را  مدنظر داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید از توانایی های خود در راستای اهدافتان استفاده کنید لازم است روی آنها کار کنید و پرورششان دهید . گاهی لازم است مهارت های جدیدی را  یاد بگیرید . یکی از آن مهارت هایی که این روزها به شدت مورد نیاز است ، یادگیری کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای مختلف است ، چرا که شما وارد هر کاری که بخواهید شوید لازم است حداقل های کار با رایانه را بلد باشید . این حداقل ها عبارتند از ورد ، اکسل و پاورپوینت .
 

در حیطه ی رشته تحصیلی خود نیز از مطالعه ی کتب غیردرسی مرتبط و خواندن مقالات به روز غافل نباشید ، چرا که آینده ی موفق شما با تلاش از امروز شروع خواهد شد .
 

همچنین می توانید به برخی از کارهای هنری که به آنها علاقمند هستید پرداخته و گاهی می توانید برای شروع کار و استقلال کم مالی از این طریق نیز اقدام کنید ، اما نگران آینده نباشید ، از امروز  تلاش کنید و با تلاش های امروزتان ، آینده ای موفق را برای خودتان به ارمغان بیاورید .
 

موفق و پیروز باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.