سلا م دوست عزیز بنده یه سوال در مورد ذات خداوند داشتم آیا میتوان روح انسان را با ذات خداون مقایسه...

سلا م دوست عزیز بنده یه سوال در مورد ذات خداوند داشتم آیا میتوان روح انسان را با ذات خداون مقایسه نمود البته ما با این شرط که مشتق خیلی خیلی کوچک از روح غظیم باری تعالی هستیم(البته با اشاره به این آیه که می فرماید ما از روح خود به آن دمیدیم) چون روح زمانی که در جسم نیست در هیچ مکان وزمانی(رویای صادقه) نمی گنجد و یا آنها که به جسم ریاضت می دهند می توانند با اراده قطار را نگه دارند ویا کراماتی که عرفای ما داشتند مانند زنده کردن مرده و... با ای تفاسیر؟
جمعه، 7 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سلا م دوست عزیز بنده یه سوال در مورد ذات خداوند داشتم آیا میتوان روح انسان را با ذات خداون مقایسه...

( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلا م دوست عزیز
بنده یه سوال در مورد ذات خداوند داشتم
آیا میتوان روح انسان را با ذات خداون مقایسه نمود البته ما با این شرط که مشتق خیلی خیلی کوچک از روح غظیم باری تعالی هستیم(البته با اشاره به این آیه که می فرماید ما از روح خود به آن دمیدیم)
چون روح زمانی که در جسم نیست در هیچ مکان وزمانی(رویای صادقه) نمی گنجد و یا آنها که به جسم ریاضت می دهند می توانند با اراده قطار را نگه دارند ویا کراماتی که عرفای ما داشتند مانند زنده کردن مرده و... با ای تفاسیر؟


مشاور: hasan najafi

دوست گرامی خداوند نه روح است و نه قابل مقايسه با روح ذهن ما هر چه بسازد مخلوق و ساخته ذهن است در حالي که خداوند ساخته و مخلوق نيست نفخت من روحي هم اضافه تشريفي است و نشان از عظمت و مقام انسان مي دهد مثل بيت الله مثل شهر الله که نشان از عظمت خانه کعبه و يا عظمت ماه رمضان دارد نه اينکه خداوند جسم است و خانه اي دارد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.