ناشناس

به نام خداسلامبنده قبلا یکی را برای ازدواج مدّنظر...

به نام خدا سلام بنده قبلا یکی را برای ازدواج مدّنظر داشتم که خانم محجبه و خوبی بود (با وضع مالی مشابه من) ولی پس از مدتی رفقای نابابش بدحجابش کردند و من با این که دلیلشو می دونم می تونم بعد از ازدواج هدایتش کنم اما تو این مدت یه خانم دیگه هم هست که کاملا مومن و محجبه و با وقار (با وضع مالی بهتر از من) هست (جفتشون هم کلاسی دانشگاه من هستند اما روابط سنگین هست) حالا موندم با کدوم ازدواج کنم اگه با دومی ازدواج کنم زندگیم بیمه میشه اما ممکنه از لحاظ مالی کمی مشکل پیش بیاد اما اگه با خانم اولی هم ازدواج نکنم ممکنه یه شوهر از همون قماش گیرش بیاد و حداقل یه بدحجاب به جامعه ی ما اضافه بشه. چی کار کنم؟
دوشنبه، 18 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

به نام خداسلامبنده قبلا یکی را برای ازدواج مدّنظر...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

به نام خدا
سلام
بنده قبلا یکی را برای ازدواج مدّنظر داشتم که خانم محجبه و خوبی بود (با وضع مالی مشابه من) ولی پس از مدتی رفقای نابابش بدحجابش کردند و من با این که دلیلشو می دونم می تونم بعد از ازدواج هدایتش کنم اما تو این مدت یه خانم دیگه هم هست که کاملا مومن و محجبه و با وقار (با وضع مالی بهتر از من) هست (جفتشون هم کلاسی دانشگاه من هستند اما روابط سنگین هست) حالا موندم با کدوم ازدواج کنم اگه با دومی ازدواج کنم زندگیم بیمه میشه اما ممکنه از لحاظ مالی کمی مشکل پیش بیاد اما اگه با خانم اولی هم ازدواج نکنم ممکنه یه شوهر از همون قماش گیرش بیاد و حداقل یه بدحجاب به جامعه ی ما اضافه بشه. چی کار کنم؟


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام و عرض ادب به چند نکته توجه کنید: اول اینکه تنها ملاک لازم برای ازدواج حجاب نیست. اگرچه لازم است اما کافی نیست و لازم است تناسب خود را با هریک از این دونفر در سایر ابعاد نیز بررسی کنید. دوم اینکه در ازدواج به دنبال تغییر فرد مفابل نباشید. لازم است فرد مقابل را با تمام ویژگی های مثبت و منفی که دارد بپذیرید. اگرچه تغییر امکان پذیر است اما به همان اندازه احتمال دارد تغییری صورت نگیرد. پس تصمیم به ازدواج آنهم با هدف ایجاد تغییر در دیگری، تصمیم درستی نیست. چراکه ممکن است این خانم زندگی با سبک حجاب کنونی را برای همیشه به زندگی قبلی ترجیح دهد. اگرچه هدف شما برای تغییر ایشان پسندیده و در راه رضای الهی است اما سایر احتمالات را نیز در نظر بگیرید و به دشواری های مسیری که با ازدواج با ایشان خواهید داشت دقت کنید و مراقب باشید که زندگی شما نیز به خاطر دیگری تباه نگردد. ضمناً تغییر پذیری بالا و بی ثباتی ایشان در اعتقادات و افکارش می تواند زندگی شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. درمورد فرد دوم نیز بهتر است بررسی کنید که این اختلاف طبقه اقتصادی تا چه حدی است. آیا این اختلاف تا آن اندازه است که ابعاد دیگری از جمله فرهنگ، توقعات ، انتظارات و سبک زندگی ایشان و خانواده اش را تحت تأثیر قرار دهد؟ دقت کنید که این اختلاف به ابعاد دیگر کشیده نشده باشد و سطح توقعات و انتظارات این خانم به شما نزدیک بوده تحت تأثیر تضاد اقتصادی قرار نگرفته باشد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.