امیر بناری

با سلاممن خیلی کم رو هستم مثلاً وقتی که می خواهم...

با سلام من خیلی کم رو هستم مثلاً وقتی که می خواهم از معلمم سوال کنم خیلی با خودم کلنجار می روم که بیپرسم یا نه ولی آخرش هم که می پرسم به زور می پرسم باید چه کار کنم؟
شنبه، 28 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

امیر بناری

با سلاممن خیلی کم رو هستم مثلاً وقتی که می خواهم...

امیر بناری ( تحصیلات : راهنمایی ، 12 ساله )

با سلام
من خیلی کم رو هستم مثلاً وقتی که می خواهم از معلمم سوال کنم خیلی با خودم کلنجار می روم که بیپرسم یا نه ولی آخرش هم که می پرسم به زور می پرسم باید چه کار کنم؟


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام دوست گرام، در این شرایط به این فکر نکنید که بپرسم یا نپرسم. در همان لحظه بپرسید. چه درست چه غلط نهایتا واکنشی از جانب او و سایر همکلاسی ها ایجاد خواهدشد . چه مثبت چه منفی مهم آن است که این مشکل در شما برطرف شود.پس به هدفتان فکر کنید و در راستای این هدف، سوالتان را بپرسید. وقتی با خود کلنجار می روید که بپرسم یا نپرسم، به تدریج سوال کردن برایتان دشوار می شود و نهایتا نمی پرسید. پس سوال خود را متناسب با درس و موضوع آماده کنید بلافاصله دست بلند کرده بپرسید. آنقدر در این موقعیتها قرار گگیرید و بپرسید تا حساسیتتان در این موقعیتها از بین رود. به واکنش دیگران در این موقعیتها فکر نکنید. این واکنشها چه خوب چه بد فراموش خواهد شد. سعی کنید رفتار خود را متناسب با هر موقعیت کنید و بلافاصله واکنش لازم را از خود نشان دهید و فرصت هجوم افکار منفی را به ذهنتان ندهید. حتی اگر فکری به ذهنتان ٱمد به آن بها ندهید و درگیرش نشوید. تنها در پی رسیدن به هدف خود در آن موقعیت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.