پرسش :
حضرتعالی در یک سخنرانی فرمودید: اگر کسی دو یا سه زوجه اختیار کند و در بین آنان عدالت را رعایت کند از نظر فقهی از عدالت خارج نشده وفقیه انرا عادل می داند ولی این شخص از دیدگاه فیلسوف و حکیم عادل نیست. اکنون این سوال مطرح است با توجه به مطلب ذکر شده عدالت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه دین علیهم السلام از نظر حکیم و فیلسوف چگونه ارزیابی می شود؟
پاسخ :
1. انسان کامل معصوم عدل ممثّل است وهمه شئون علمی و عملی وی تعدیل شده و از گزند افراط و آسیب تفریط مصون است.
2. تعدّد همسر درباره معصوم (علیهم السلام) برای حکمت است نه ارضای غریزه. عدل کامل مقتضی رعایت مصالح فردی و جمعی است.
«لا یقاس بآل محمد احدٌ.»
جوادی آملی، 6/8/88
منبع: esra.ir
1. انسان کامل معصوم عدل ممثّل است وهمه شئون علمی و عملی وی تعدیل شده و از گزند افراط و آسیب تفریط مصون است.
2. تعدّد همسر درباره معصوم (علیهم السلام) برای حکمت است نه ارضای غریزه. عدل کامل مقتضی رعایت مصالح فردی و جمعی است.
«لا یقاس بآل محمد احدٌ.»
جوادی آملی، 6/8/88
منبع: esra.ir