جمعه، 1 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

چگونگی انتشار ویروس کرونا

پرسش :

ویروس جدید کرونا (کووید 19)، چگونه منتشر می شود؟


پاسخ :
ویروس کرونای جدید یا همان کووید 19، مانند تمام ویروس هایی که دستگاه تنفسی را درگیر می کنند، منتشر می شود. در واقع این ویروس دقیقاً مانند ویروس سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزا، از طریق قطرات کوچکی که به واسطه سرفه، عطسه و تنفس فرد مبتلا از دهانش بیرون می آیند، می تواند منتشر شده و دیگران را مبتلا نماید.  
 
هر وقت فردی در ارتباط و تماس تقریباً نزدیک با یک فرد مبتلا به کرونا قرار می گیرد، احتمال ورود ویروس به دستگاه تنفسی و بدنش وجود خواهد داشت. به همین خاطر است که بسیاری از سازمان های بهداشتی در سرتاسر جهان، توصیه می کنند که گردهمایی ها را تا حد امکان محدود سازیم.
 
در همین راستا بسیاری از کشورها و دولت ها تصمیم گرفته اند اماکن عمومی و رویداده های مختلف ورزشی و غیر ورزشی را تعطیل نماید تا تماس انبوه افراد به حداقل ممکن برسد.
 
دکتر رابرت گلاتر، یکی از متخصصان بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، از چنین تصمیمانی دفاع نموده و می گوید: برای اینکه بتوانیم این رویدادها را بدون هیچ مشکل و پیامدی تعطیل کنیم، قبل از هر چیز باید مردم و جامعه را از خطرات گسترش این بیماری و عواقب آن آگاه نموده و روش های مقابله با آن را به آن ها بیاموزیم. وقتی افراد جامعه در مورد این بیماری و عواقبش آگاه شوند، نه تنها با دولت ها همکاری می کنند، بلکه از دولت ها درخواست می کنند تا این تجمعات را به حداقل ممکن برسانند.
 

ویروس کرونا از طریق تماس سطوح آلوده نیز منتشر می شود

علاوه بر اینکه ویروس کرونا می تواند از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده منتقل شود، تماس با سطوح آلوده به ویروس نیز یکی از روش های انتقال این ویروس است.
 
تحقیقات جدید نشان داده اند که کرونا ویروس انسانی، می تواند بر روی برخی سطوح زنده بماند. این ویروس بر روی سطوحی مانند پلاستیک و استیل ضد زنگ می تواند تا 9 روز زنده بماند!
 
تماس با سطوحی که قطرات تنفسی افراد آلوده بر روی آن ها ریخته شده می تواند تا روزها موجب آلودگی و ابتلای افراد زیادی شود. سطوحی مانند دستگیره های در، صفحه کلید رایانه، صفحه نمایشگرهای لمسی، نرده های استیل و بسیاری از سطوح دیگر می توانند منشأ آلودگی به ویروس کرونا باشند.

منبع: سایت هلث لاین


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.