پنجشنبه، 25 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

تحویل موقوفه به متولی | سوال هفده

پرسش :

۱- در یکی از محله ‌های شهر توسط فرد خیر و نیکوکاری قطعه زمینی جهت احداث مسجد امام صادق(ع) وقف گردیده و به قصد مسجد نیز در آن زمین اقامه نماز گردیده است، حالیه با توجه به اینکه جهت استفاده بهینه و مطلوب از چندین مکان مذهبی، فرهنگی، هیأت امناء محترم مسجد مذکور در نظر دارند زمین را به فروش رسانده و در مکانی مناسب تر بدین منظور زمینی تهیه گردد و آنگاه مسجد امام جعفر صادق (ع) احداث گردد. علیهذا از محضر مبارک حضرتعالی استدعا داریم در صورت صلاحدید اجازه فرموده تا نسبت به فروش زمین مزبور و تبدیل به احسن کردن آن اقدام گردد. ۲- توسط هیأت عزاداری و با کمک های مردمی یک قطعه زمین جهت برگزاری مراسم خریداری گردیده، مستدعی است جهت استفاده بهینه اجازه بفرمائید زمین مذکور فروخته شود و در راستای احداث مسجد امام صادق (ع)هزینه گردد.


پاسخ :
۱- زمین مذکور که جهت احداث بنای مسجد در آن وقف شده و به حساب مسجد بودن در آن نماز خواندند حکم مسجد بر آن مترتب است و قابل تغییر و تبدیل و فروش نیست.

۲- زمینی را که با تبرعات مؤمنین خریده اند باید در همان جهتی که متبرعین برای آن پول داده اند استفاده شود، و اگر تا به حال به وقفیت درنیامده ، فروش و تغییر جهت استفاده از آن موقوف به اجازه و اذن همه ‌ی افراد اهداء کننده پول خرید آن است.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.