شنبه، 24 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

احکام ورزشی | سوال ده

پرسش :

متأسفانه از چند سال پیش، با این توجیهات که مسابقات ما باید با تقویم هاى بین المللى و برنامه هاى کنفدراسیون فوتبال آسیا هماهنگ باشد، مسابقات لیگ برتر فوتبال در ماه مبارک رمضان انجام مى شود. این کار نه تنها موجب شده که بازیکنان مسلمان، براى حفظ آمادگى بدنى مجبور به روزه خوارى در تمرینات شوند؛ بلکه عده زیادى از جوانان را پس از افطار، به جاى مسجد و جلسات قرآن، به ورزشگاه ها مى کشاند. این در حالى است که در همین کشور همسایه ـ ترکیه ـ که داراى نظام لائیک نیز هست و فوتبال بین المللى تر از ما دارد، مسابقات فوتبال به احترام ماه مبارک رمضان تعطیل مى شود. لذا خواهشمند است نظر خویش را درباره دو سؤال زیر اعلام فرمایید: 1. نظر حضرتعالى درباره موکول شدن مسابقات فوتبال لیگ برتر به بعد از ماه مبارک رمضان چیست؟ 2. آیا لزوم هماهنگى با برنامه هاى کنفدراسیون آسیا، توجیهى براى عدم احترام به شعایر مذهبى مى گردد؟


پاسخ :
لازم است مسلمانان فرهنگ اسلامى خودشان را رعایت کنند و به مراکز جهانى نیز بگویند که فرهنگ ما به ما اجازه این کار را نمى دهد و جاى تعجب است که کشورى مانند ترکیه رعایت ماه رمضان را بکند و کشورى مانند جمهورى اسلامى که حکومتش اسلامى است مراعات نکند.

منبع: احکام غرب نشینان، مطابق با فتاوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دام ظله)، تهیه و تنظیم: محمدصادق مطهری فرد، انتشارات نسل جوان، 1395.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما