شنبه، 24 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

احکام خوردن و آشامیدن | سوال بیست و شش

پرسش :

چرا گوشت خوک حرام است؟ در حالى که مانند گاو و گوسفند داراى سم 2 تکه است و از طرفى با پیشرفت علم پزشکى (شامل واکسن ها و پرورش به خصوص) دیگر مریضى هاى قرون گذشته را ندارد؟


پاسخ :
خوک حتى نزد اروپاییان که بیشتر گوشت آن را مى خورند سمبل بى غیرتى است، و حیوانى است کثیف. این حیوان در امور جنسى فوق العاده بى تفاوت و لاابالى است و با توجه به تأثیر غذا در روحیات که از نظر علم ثابت است، تأثیر این غذا در خصوص لاابالى گرى در مسائل جنسى مشهود است.

در شریعت حضرت موسى (علیه السلام) نیز حرمت گوشت خوک اعلام شده است، و در اناجیل، گناهکاران به خوک تشبیه شده اند، و در ضمن داستان ها، مظهر شیطان، خوک معرفى شده است.

بنابراین طبق اصل مسلّمى که اشاره شد، گوشت هر حیوانى حاوى صفات آن حیوان است و ازطریق غده ها و تراوش آنها (هورمون ها) در اخلاق کسانى که از آن تغذیه مى کنند اثر مى گذارد، و شاید یکى از علل بى بندوبارى شدید جنسى که در کشورهاى غربى حکومت مى کند تغذیه از گوشت این حیوان آلوده باشد.

منبع: احکام غرب نشینان، مطابق با فتاوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دام ظله)، تهیه و تنظیم: محمدصادق مطهری فرد، انتشارات نسل جوان، 1395.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.