شنبه، 25 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

علت ناپایداری زانو بعد از جراحی رباط صلیبیی

پرسش :

من حدود ۳ ماه از عمل رباط صلیبی (ACL) پایم میگذرد و تمرینات فیزیوتراپی را هم انجام میدهم. از چه زمانی میتوانم تمرینات با وزنه را انجام دهم؟ من هنوز زانویم مقداری ناپایدار است آیا بعد از این مدت باید کاملا محکم میشد یا مدت بیشتری طول میکشد تا محکم شود. برای رفع مایع زیاد در زانو چه باید کرد آیا دارویی وجود دارد؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
بعد از عمل جراحی بازسازی رباط صلیبی انجام نرمش های طبی جزء مهمی از درمان خواهد بود و تاثیر مهمی در نتیجه درمان دارد. این نرمش ها قبل از انجام جراحی شروع شده و بعد از آن ادامه میابد. در مورد نحوه انجام نرمش ها در مقالات مربوطه به تفصیل بحث شده است.

بعد از اینکه بیمار بتواند به راحتی نرمش های کششی و تقویتی بدون وزنه را انجام داده و احساس خستگی نکند میتواند نرمش های با وزنه را شروع کند.

انتظار میرود تا بیمار بعد از عمل جراحی احساس پایداری در زانوی خود کند. با این حال اگر احساس پایداری وجود نداشته باشد توصیه میشود تا وی نرمش های تقویتی را بیشتر انجام دهد. با این حال در صورتی که این احساس ادامه داشت باید با پزشک جراح مشورت کرد.

وجود مایع زیاد در زانو بعد از گذشت سه ماه از جراحی طبیعی نیست. این مایع معمولا به علت تحریک لایه سینوویال مفصل ایجاد شده و میتواند بدنبال عفونت و یا آسیب منیسک ایجاد شود. بررسی علت افزایش مایع مفصلی الزامی است.

​​​​​​​منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.