چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

پیامبر با دختری که هم سنش نبود یا با همسر پسر خوانده خود زید ازدواج کرده است. سؤال من این است فردی با این همه نقاط ضعف و اشتباه که معصومیت وی را زیر سؤال می‌برند چگونه می‌تواند از سوی خداوند که مظهر عدل و داد است به رهبری جامعه جهانی انتخاب شود؟ گویا شما دیگر ادیان الهی را نمی‌شناسید و به اسلام و پیامبرش بدون دلیل گرایش دارید.


پاسخ :
گویی شما با کتب آسمانی دیگر و بر ساحت پیامبران گرامی خداوند در آن کتب وقوف ندارید اگر به تورات همان سفر پیدایش و تکوین سری بزنید و یا می‌زدید همة احوال بر شما روشن می‌شد و جایی برای قیاس اسلام با این مکاتب برای شما دیده نمی‌شد. در همان کتاب بخوانید که نوح نبی‌الله با دختران خود در حال مستی جمع شد و داوود علیه السلام به خاطر عشق ورزیدن به زن یکی از فرماندهان لشگرش، او را به جنگ می‌فرستد تا کشته شود و ابراهیم... و صدها داستان مشمئز کننده که از انسانهای عادی به دور هستند تا ساحت پیامبران.
غرض شما از نقاط ضعف و عصمت چیست؟ اگر مقصود شما این است که یک فعل حتماً باید مطابق میل و سلیقه و تشخیص ما باشد تا معصومانه تلقی شود این یک مطلبی است که بسیار جای تأمل دارد و باید به درستی تحلیل شود. و اگر مراد شما از عصمت آن است که معصوم خطا و گناه نمی‌کند و بعد فعل پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را معصومانه نمی‌دانید باید اثبات کنید که فعل او خطا یا اشتباه بوده است.
شما منهای عواطف و احساسات که آن هم کامل نیست و حتماً نارسایی دارد.، چه دلیلی بر منع ازدواج بین دو همسر که فاصله سنی دارند می‌بینید در حالی که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به تصریح سوره مبارکه احزاب زنان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را مخیر به طلاق و یا تحمل مشکلات زندگی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) کرد و همگی با کمال افتخار و مباهات تحمل مشکلات را پذیرفته و حاضر نشدند لذا از افتخار همسری پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) جدا شوند
کار پاکان را قیاس از خود مگیر
گرچه باشد در نوشتن شیر شیر
آن یکی شیر است که آدم می‌خورد
‌ وآن دگر شیر است که آدم می‌خورد.
و آن یکی شیر است اندر بادیه
و آن دگر شیر است اندر بادیه
اما داستان زینب بنت جحش که دختر عمه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) بود و اصرار می‌کرد که با پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) ازدواج کند ولی پیامبر اسلام او را به ازدواج زید در آورد.زید تنها پسر خوانده پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بود و در میان عرب این حکم ناروا و نادرست جا افتاده بود که پسر خوانده آدمی درست مانند پسر او احکام آن را دارد و نمی‌توان با همسر او ازدواج کرد یا ارث می‌برده و ... وقتی که به خاطر بد اخلاقی و ناسازگاری زید، آندو از هم جدا شدند به فرمان خداوند در سوره احزاب و به خاطر در هم کوبیدن این سنت جاهلی و غیر واقعی، پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) مأمور شد که با زینب ازدواج کند. این است خلاصه داستان زینب بنت جحش و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) اما چه پیرایه‌های بدور از اخلاق از سوی مستشرقین و دشمنان اسلام به این داستان بسته نشده و چه رمانها و قصه‌های زننده برای آن خلق نکرده‌اند که همه مخالف بیان قرآن کریم هستند. و در قول حدیث و تاریخ معتبر از آنان خبری نیست.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.