يکشنبه، 31 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

پسران حضرت آدم(عليه السلام) با چه كسى ازدواج كردند؟


پاسخ :
دانشمندان درباره پاسخ اين پرسش در كتابهاى تفسير و حديث بحثها كرده و پاسخهاى گوناگونى داده اند كه در اين جا به برخى از آنها اشاره مى شود:
1. بسيارى معتقدند كه ازدواج خواهر و برادر، او همان روزى كه حضرت آدم(عليه السلام)آفريده شد، حرام بوده است و اصولا اين امر با فطرت انسان ناسازگار است و خداوند متعال چيز ناسازگار با فطرت را براى هيچ يك از پيامبران تشريع نفرموده است. فرزندان آدم(عليه السلام) با دخترانى كه از بهشت بر ايشان آوردند، ازواج كردند و سپس فرزندانشان دختر عمو و پسر عمو بودند، با هم ازدواج كردند و بدين سان نسل آدم ادامه يافت.
2. حضرت حوّا، در هر وضع حمل، يك دختر و يك پسر به دنيا مى آورده است و چون رشيد مى گشتند، پسران و دختران همزاد با هم ازدواج نمى كردند، بلكه هر يك از آنان با فرزندى كه از حمل ديگر به وجود مى آمد، ازدواج مى كردند. امّا اين كه چگونه ممكن است پيامبرى دختران خود را به ازدواج پسرانش درآورد، پاسخ اين است كه زمان احكام و وضع و رفع آن به دست خداست و هر جا مصلحت باشد، حكم را وضع مى كند و چون مصلحت نباشد، همان حكم را بر مى دارد.
بنابراين، در آن هنگام بنا بر ضرورت و مصلحت، ازدواج خواهر با برادر جايز بود و حرمتش مقرر نشده بود.
3. فرزندان حضرت آدم(عليه السلام) با فرزندانى غير از نسل آدم(عليه السلام) ازدواج كردند; يعنى با كسانى كه پيش از حضرت آدم(عليه السلام) و همسرش موجود بودند.
www.eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.