هفت گام تا مردانگی

در نوشتار دنیای مردان، با برخی از اندیشه های نویسنده در مورد دنیای مردان، آشنا شدید و ضعف ها و کاستی های آن و ملزومات آن بیان شد. در این نوشتار، به گام های لازم برای رسیدن به مردانگی واقعی را با هم مطالعه می کنیم.
شنبه، 12 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
هفت گام تا مردانگی
 برای رسیدن دنیای متعالی مردانه باید به پاخواست و انقلابی ایجاد کرد.
 
چکیده: در نوشتار دنیای مردان، با برخی از اندیشه های نویسنده در مورد دنیای مردان، آشنا شدید و ضعف ها و کاستی های آن و ملزومات آن بیان شد. در این نوشتار، به گام های لازم برای رسیدن به مردانگی واقعی را با هم مطالعه می کنیم.

تعداد کلمات 1055 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه 

هفت گام تا مردانگی

گام هایی تا مردانگی

گامها و مراحل تبدیل شدن به مرد کامل گامهای روشن و مشخصی هستند که هر چند برداشتن آنها همیشه ساده یا سریع نیست، اما به هر حال نقشهایی در اختیارتان میگذارند که به نوبه خود پیشرفت بزرگی محسوب می شود و از باری به هر جهت زیستن بهتر است. در همین جا یکراست به سراغ آنها میرویم. طول و تفصیلش باشد برای بعد. نکته وار که بخوانید به فکر فرو میروید.
 

گام اول : تکلیف خودتان را با پدرتان روشن کنید

ارتباط عاطفی شما با خصوصیات مردانه تان از طریق پدرتان میسر شده است. باید بکوشید تا بین خودتان و او رابطه ای روشن و محکم برقرار کنید. در زندگی به موفقیت نمیرسید مگر آنکه پدرتان را درک کنید، خطاهایش را ببخشید و به او احترام بگذارید. اگر زنده است می توانید با وی حرف بزنید، یا اگر هم دستش از دنیا کوتاه شده است در ذهن تان با او سخن بگویید و بدانید که تا این گام را برندارید، روح او سایه به سایه دنبال تان می آید و هر قدمی که بر می دارید به زمین تان می زند.
 

گام دوم : تمایلات جنسیتان را مقدس بشمارید

تمایلات جنسی صرفاً برای لذت و خوشی نیست. انسان باید به تحول و رضایت درونی دست یابد. پس باید بکوشید تا راهش را پیدا کنید. رابطه جنسی، یا بخشی مشغول کننده ذهن و کثیف از زندگی تان خواهد بود و یا منبع مقدس و نیروبخش سلامتی تان. حد وسطی وجود ندارد. ابتدا باید انرژی جنسی را به خودتان منتقل کنید نه اینکه به همسرتان بدهید و سپس باید هنر دلبری و معاشقه را بیاموزید، یعنی نقش ویژه ای که مرد در عشق بازی بین خود و همسرش باید بر عهده بگیرد و استادانه از عهده اجرای آن برآید.
 

گام سوم : شریک زندگی تان را با خود برابر بدانید

هر کسی قادر به برقراری رابطه است. حفظ رابطه هنر می خواهد که البته هر کسی ندارد. رمزش اینجاست که باید بپذیرید شریک زندگی تان و درواقع همه زنان هر چند تفاوت هایی با شما دارند اما انسان هستند و باید رفتار برابر و عادلانه ای با آنها داشته باشید و طبعاً لازم است که این هنر را بیاموزید. یعنی باید به او و خودتان احترام بگذارید. موفقیت و تداوم زندگی زناشویی مستلزم این است که گاهی اوقات توانایی بحث و مجادله تند و شدید را داشته باشید اما به شیوهای بی خطر و هدف دار تا مشکلات تان حل بشوند. در ازدواج های عصر حاضر مردان نرم خو حوصله آدم را سر میبرند، اما گردن کلفتها هم زنان صاحب عزت نفس را فراری می دهند. مرد امروز باید بیان احساسات خود و گوش دادن به درد دل های شریک زندگی اش را یاد بگیرد. بدین ترتیب توازن رضایت بخشی به وجود می آید.

بیشتر بخوانید : حقوق و وظایف مشترک زوجین

گام چهارم: حضور فعالی در زندگی فرزندانتان داشته باشید

از پشت روزنامه که نمی توان پدری کرد، تمام کار تربیت و مراقبت از بچه ها را هم نباید به همسرتان واگذار کنید چون منصفانه نیست؛ مضاف بر اینکه همه مؤلفه های لازم برای پدر و مادری و تربیت فرزند را در وجود زنان نیامیخته اند. باید موازنه پدر «مهربان جدی» را برقرار کنید. این موازنه به دلایلی که بیان کرده ام برای پسران خیلی مهم است و برای دختران هم از این جهت که عزت نفس شان را از پدرشان می گیرند و برای انتخاب همسر و نوع برخورد با جنس مخالف نیز پدرشان را الگوی خود قرار میدهند.

بیشتر بخوانید : وقت گذاشتن برای فرزند یعنی چه


گام پنجم: دوست شدن با مردان واقعی را یاد بگیرید

گاهی وقت ها مرد بودن به قدری سخت می شود که دمار از روزگار آدم درمی آید، بنابراین باید از حمایت عاطفی مردان دیگر برخوردار شد چون می توانند به شما کمک کنند تا نحوه تکمیل مراسم تشرف به مردی و مردانگی را یاد بگیرید. ضمن آنکه برای پسران و دختران نوجوان شما جمعی مردانه به وجود می آورند تا از تجارب شان استفاده کنید و فاصله هایی را که شخصا قادر به پوشاندن آنها نیستید جبران نمایند. آدم از دوستان مذکرش نیرو و نشاط می گیرد. یادتان می اندازند که خجالت را کنار بگذارید، و گاهی هم باد غرورتان را خالی میکنند.
 

گام ششم: شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید

باید شغلی را پیدا کنید که باورش داشته باشید تا وقت و انرژی زمان کار را در مسیری که بدان علاقه دارید صرف کنید. فقط کافی نیست که به امرار معاش فکر کنیم. کار واقعی مردان تأمین زندگی و ساختن دنیایی بهتر است. اگر به شغلتان باور نداشته باشید تناقضات درونی اش ذره ذره جان تان را می گیرد. چون بسیاری از مردان امروزه برای شرکت های بی عاطفه و بی احساسی که به اهداف شان اعتقادی ندارند کار می کنند. مشکل بزرگی از این حیث به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید : برنامه‌ریزی شغلی

گام هفتم: روح سرکش تان را آزاد کنید

معشوق و معبود مردان در ادارات سربه فلک کشیده یا حومه شهرها سکنی نگزیده. با موفقیت های شغلی یا جمع مال و اموال نمی توان به ثبات درونی رسید. باید یک ستون و تکیه گاه معنوی و روحانی برای زندگی درونیتان پیدا کنید. ستونی خاصه مردانه و ریشه دار در طبیعت که به زندگی شما در زمین معنا ببخشد. هر چه سنتان بالاتر میرود، این ستون همچون منبع قدرت و سازگاری شما خواهد بود و ترس از دیگران و تکیه به آنها را از دل تان بیرون می کند.

این هم فهرست ما. البته توالی گام ها تغییرناپذیر نیست. شاید برخی گامها را در زندگی تان برداشته باشید، برخی را تازه آغاز کرده و بعضی دیگر را هم ناممکن بدانید. شاید بعضی از نکات باعث حیرت تان بشود، و بعضی هم به دل تان بنشیند. تا اینجا شاید سوالات زیادی برای تان پیش آمده باشد که در این صورت اتفاق خوبی است. در تمام این کتاب سعی میشود نظرات مطروحه را بررسی کنیم و نتایج یا پیامدهای واقعی آنها را شرح بدهیم. برای حرکت به سوی مردانگی باید تمام گامهای فوق الذکر را بردارید. پس شروع کنیم.

 
منبع: کتاب «راهی به دنیای مردان»

نوشته: استیوبیدالف
ترجمه: علی فتحعلی آشتیانی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.