چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟(بخش سوم)

داشتن یک برنامه ی منظم ورزشی، یکی از سالم ترین و طبیعی ترین راه های پاکسازی بدن است. به این دلیل که ورزش، بدن را به حرکت در می آورد و حداکثر ظرفیت عملکرد آن را حفظ می کند.
سه‌شنبه، 22 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟(بخش سوم)
روزه گرفتن یک روش محبوب برای سم زدایی از بدن است.
 
چکیده : داشتن یک برنامه ی منظم ورزشی، یکی از سالم ترین و طبیعی ترین راه های پاکسازی بدن است. به این دلیل که ورزش، بدن را به حرکت در می آورد و حداکثر ظرفیت عملکرد آن را حفظ می کند.

تعداد کلمات 1249 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟

 قسمت سوم: پاکسازی از طریق تغییر در سبک زندگی

1. از کشیدن سیگار دست بکشید. سیگار کشیدن، یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید برای وارد کردن سموم به بدن خودتان انجام دهید. جدای از نیکوتین، بیشتر مارک های تجاری سیگار حاوی بیش از 4000 مواد شیمیایی سمی هستند. حتی پس از ترک سیگار، این سموم برای مدتی در بدن شما باقی می ماند. به این دلیل است که سیگار کشیدن، اولین گزینه ای است که باید ترک شود، اگر می خواهید بدن تان را به طور طبیعی از سموم پاکسازی کنید.
گر چه بدن شما در نهایت این سموم را به طور خودجوش از بین می برد، اما شما می توانید این فرآیند را با نوشیدن مقدار زیادی آب، خوردن غذاهای سالم، مصرف خوراکی های حاوی فیبر و با زیاد ورزش کردن، تسریع نمایید.

2. یک ماساژ محکم ببینید. در اینجا پیشنهادی برای شما داریم که باید برای تان خیلی خوشایند باشد! یک ماساژ خوب و محکم، توسط شخصی که آموزش این کار را دیده است، می تواند بدن تان را از سموم پاک کند. این ماساژ باید بر فشار روی عضلات، جایی که سموم، تمایل به تجمع دارند، متمرکز شود. تحریک عمیق بافت این ماهیچه ها می تواند سموم را آزاد کند، به گونه ای که اجازه می دهد تا به طور طبیعی از بدن خارج شوند.
مطمئن شوید شخصی که شما را ماساژ می دهد، ماساژ درمان باشد و تکنیک هایی که باعث آزاد کردن سموم در بدن می شوند را آموزش دیده باشد.
به یاد داشته باشید که بعد از جلسه ی ماساژ، مقادیر زیادی آب بنوشید تا سرعت فرآیند تخلیه ی سموم را افزایش دهید.

3. طب سوزنی را امتحان کنید. طب سوزنی، نوعی از درمان جامع است که با وارد کردن فشار بر نقاط خاصی از پوست سر و کار دارد. طب سوزنی می تواند با هدف قرار دادن نقاطی از بدن که محل تجمع سموم هستند، باعث پاکسازی بدن شود. سپس سموم آزاد می شوند، به طوری که می توانند به طور طبیعی از بدن، دفع شوند.
اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما طب سوزنی می تواند یک تجربه ی بسیار راحت و آرامی باشد و بسیاری از افراد، آن را درمان بسیار موثری برای بیماری هایی نظیر گرفتگی سینوس ها و مشکلات باروری می دانند.
اطمینان حاصل کنید که یک متخصص طب سوزنی دارای مجوز را انتخاب کرده باشید، زیرا اگر خطایی داشته باشد، می تواند خطرناک باشد.

4. از قرار گرفتن در معرض سموم محیط زیست، اجتناب کنید. این مسئله می تواند کمی نیرنگ آمیز باشد، به خصوص در دوره ی مدرنیته، زمانی که آلودگی هوا و استفاده ی بیش از حد از مواد شیمیایی، به خصوص در جوامع غربی دیده می شود. تا آن جایی که ممکن است، خودتان را در معرض هوای تازه قرار دهید، و ازتنفس فضای آلوده ی شهر و دود کارخانه ها پرهیز کنید. اگر می توانید، آخر هفته ها را از فضای شهر دوری کنید و به کنار دریا پناه ببرید تا ریه های تان، جان تازه ای بگیرند.
همچنین تا جایی که می شود از کشیدن سیگار پرهیز کنید، و سعی کنید به جای مواد شیمیایی مضر، از مواد ضد عفونی کننده ی طبیعی برای تمیز کردن منزل تان استفاده کنید.
به بیرون از منزل بروید و برای پیاده روی به پارک یا در امتداد دریا و دریاچه ای بروید. این امر باعث می شود تا تناسب اندام تان را حفظ کنید و عملکرد بدن و مغزتان را بهبود بخشید.

5. ورزش کنید. داشتن یک برنامه ی منظم ورزشی، یکی از سالم ترین و طبیعی ترین راه های پاکسازی بدن است. به این دلیل که ورزش، بدن را به حرکت در می آورد و حداکثر ظرفیت عملکرد آن را حفظ می کند. ورزش به شما کمک می کند تا وزن تان را کاهش دهید، بنابر این سمومی که طی سال ها در بدن ساخته و انباشته شده است را دفع می کند. همچنین سموم به واسطه ی عرق کردن، از بدن تان دفع می شود و جسم تان را به طبیعی ترین روش ممکن، پاک می کند.
ورزش، همچنین گردش خون و فرآیند هضم را بهبود می بخشد، دو وظیفه ی بدنی که برای فرآیند پاکسازی طبیعی، لازم و ضروری هستند.
سعی کنید 4 یا 5 جلسه 30 دقیقه ای از ورزش متوسط تا شدید را در برنامه ی هفتگی خود قرار دهید. از دویدن، شنا کردن و رقصیدن تا کوه نوردی. در این صورت، سالم تر و شاداب تر از همیشه خواهید بود.

6. خواب بیشتری داشته باشید. اگر چه وظیفه ی پاکسازی بدن به عهده ی آن نیست، اما با این حال، وجود خواب برای حفظ عملکرد طبیعی بدن و برای داشتن یک زندگی سالم، امری ضروری است. بدن شما به خواب نیاز دارد تا پس از تنش ها و فشار های زندگی روزانه، خود را بهبود و اصلاح کند.
داشتن 7 تا 8 ساعت خواب شبانه، طبق توصیه ی پزشکان، کمک می کند تا بدن شما برای روز بعد آماده شود، تا انرژی بیشتری برای ورزش کردن و دیگر فعالیت های سالم زندگی تان داشته باشید.
خواب، همچنین برای سلامت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است، بدون خواب، دیگر بدن توان مقابله با ویروس های مضر، باکتری ها و سمومی که دائما وارد آن می شود را نخواهد داشت.
افرادی که دچار کم خوابی هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کلیوی، فشار خون بالا، دیابت و اضافه وزن خواهند بود.

8. استرس خود را مدیریت کنید. استرس می تواند به سلامت عمومی شما آسیب برساند، زیرا باعث کاهش انتشار هورمون های مفید در بدن می شود و باعث جلوگیری از عملکرد بدن در سطح مطلوب خودش می شود. بدون وجود این هورمون های مفید، بدن شما سموم را در خود نگه می دارد که می تواند باعث شود شما احساس خستگی و افسردگی داشته باشید، که سبب افزایش وزن و منجر به گزینش یک سبک زندگی غیر سالم می شود. اگر بتوانید با موفقیت، سطح استرس خود را در حداقل میزان خود نگه دارید، می توانید باعث آزادسازی هورمون های مفید شوید و از احتباس سموم در بدن تان جلوگیری کنید. این امر شما را شادتر و سالم تر خواهد کرد.
یوگا و مدیتیشن، گزینه های بسیار خوبی برای افرادی با زندگی پر مشغله است که تلاش می کنند میزان استرس خود را کاهش دهند. با تمرکز بر نفس کشیدن تان، ذهن خود را پاک و تمیز می کنید، که به نوبه ی خود، تاثیر مثبتی بر روی بدن دارد.

8. یک یا دو روز، روزه بگیرید. روزه گرفتن یک روش محبوب است، و اگر کمی شدید باشد، از راه های پاکسازی بدن است که با محدود کردن یا قطع کردن غذای مصرفی تان همراه است، و اگر صرفا به مقدار زیاد آب بنوشید، سموم بدن را دفع خواهید کرد. گمان بر این است که پس از خارج شدن سموم، بدن می تواند دوباره شروع به نوسازی و پاکسازی خود کند.
برخی روزه داران افراطی، حتی یک یا دو هفته غذایی نمی خورند، ولی اگر شما عادت به این کار ندارید، یک یا دو روز را روزه بگیرید تا از شدت شوک وارده به بدن تان کم کنید.
توجه داشته باشید که بسیاری از پزشکان معتقدند که روزه گرفتن افراطی، آثار مخربش بیشتر از مزایای آن است.
 
 
 مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید :
چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟(بخش اول)
چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟(بخش دوم)
سم زدایی طبیعی در خانه
علایم سموم در بدن
راه‌های طبیعی دفع سموم از بدن
رژیم سم زدای لیمو



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.