دلایل منطقی برای ازدواج

برای داشتن یک زندگی موفق، باید دلایل منطقی در ازدواج وجود داشته باشد و آن را به خاطر اینکه یک رسم دینی و فرهنگی است آن را انجام ندهیم. در این نوشتار به برخی دلایل منطقی برای ازدواج اشاره‌شده است.
دوشنبه، 29 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
دلایل منطقی برای ازدواج
نیاز به رشد، یکی از دلایل منطقی برای ازدواج است.
 
چکیده: برای داشتن یک زندگی موفق، باید دلایل منطقی در ازدواج وجود داشته باشد و آن را به خاطر اینکه یک رسم دینی و فرهنگی است آن را انجام ندهیم. در این نوشتار به برخی دلایل منطقی برای ازدواج اشاره‌شده است.

تعداد کلمات 451 / تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه 
 
دلایل منطقی برای ازدواج

دلایل منطقی

ازدواج کردن باید به‌گونه‌ای صورت گیردکه فوران احساسات و هیجانات مثبت و زیبا را برای هر دو نفر زن و مرد داشته باشد و این در صورتی اتفاق می‌افتد که دلیل منطقی و محکمی برای ازدواج کردن با طرف مقابلمان را داشته باشیم.
 

1) نیاز به رشد

شخصیتی: از طریق رابطه با غیر هم‌جنس البته به‌صورت حلال، از طریق والد شدن، از طریق گسترش روابط خویشاوندی، از طریق تلاش مستمر و کار برای رفاه خانواده.
معنوی: حفظ دین از طریق پاسداشت چشم، گوش، دست و ...، چندین برابر شدن ثوابت عبادتها، واصل شدن به برخی عبادتها.
عاطفی و فکری: افراد از طریق رشد عاطفی و فکری در مورد همسر، فرزند و خانواده و جامعه و مشکلات، توانمندی‌ها و نیازها نگاهی واقع‌بینانه دارد
 

2) همراه داشتن

خیلی از وقت‌ها دنبال فردی هستیم تا به ما کمک کند تا پیشرفت کنیم و به کمال برسیم. دنبال شخصی می‌گردیم که از ما در شرایط سخت و دشوار زندگی حمایت کند و امنیت را برای ما فراهم کند.
امنیت یکی از نیازهای فرد سالم هست که باید تأمین شدن آن را حس کند.
قبل از ازدواج راجع به اینکه همسرتان با انجام دادن چه‌کارهایی می‌تواند درزمینهٔ های  مختلف برای شما امنیت ایجاد کند صحبت کنید، همچنین راجع به آرزوهایی که نیاز به حمایت درباره آن‌ها از سمت همسرتان دارید نیز صحبت کنید و در این مورد شفاف‌سازی کنید.
 

3) دل آرامی

داشتن یک همسر دل آرام بهترین دلیل برای ازدواج است. یکی از نیازهایی که همه افراد به دنبال تأمین آن هستند نیاز به محبت کردن و محبت دیدن است. اگر به دنبال این هستید که با ازدواج این نیاز را در خودتان ارضا کنید خیلی اقدام خوبی است اما باید قبل از ازدواج با طرف مقابلتان راجع به این مسئله بحث کنید.
باید درباره اینکه دوست دارید چگونه مورد محبت قرار بگیرید و خودتان هم چگونه محبت می‌کنیم صحبت کنید.
محبت یا به‌صورت کلامی است و یا به‌صورت نوازش و لمس کردن و یا به‌صورت عملی و انجام دادن یک کار برای طرف مقابل است.
 

4) داشتن شریک جنسی و والد شدن

یکی از نیازهایی که افراد سالم به دنبال تأمین آن هستند نیاز جنسی هست اما همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد ازدواجی که صرفاً به خاطر ارضاء نیاز جنسی صورت بگیرد در بسیاری از موارد محکوم‌به شکست است.
 
منبع: درس‌نامه مهارت‌های زندگی با رویکرد ازدواج و خانواده
نویسنده: گروه نویسندگان پورتال فرهنگی راسخون

بیشتر بخوانید :
قواعد همسرگزینی
عاقلانه تصمیم بگیرید؛ عاشقانه زندگی کنید
دلایل غیرمنطقی برای ازدواج
ملاک و معیار ازدواج
دختر خانم ها مراقب ملاک انتخاب همسر باشند!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما