چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟ (بخش دوم)

در قسمت اول این مقاله گفتیم که نظارت بر سطح استرس خود، شناسایی محرک‌های استرس‌زا و تمرکز بر استراتژی‌های مقابله با آنها از مهم‌ترین راهکارهای حرکت به سوی یک زندگی بدون استرس است. در ادامه با سایر راهکارها آشنا می‌شویم.
سه‌شنبه، 27 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟ (بخش دوم)
با انعطاف‌پذیری در برنامه زمانی خود، استرس خود را کاهش دهید.
 
چکیده: در قسمت اول این مقاله گفتیم که نظارت بر سطح استرس خود، شناسایی محرک‌های استرس‌زا و تمرکز بر استراتژی‌های مقابله با آنها از مهم‌ترین راهکارهای حرکت به سوی یک زندگی بدون استرس است. در ادامه با سایر راهکارها آشنا می‌شویم.

تعداد کلمات 389 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟

برای رسیدن به اهداف خود، مدیریت استرس کنید

4. مدیریت زمان کنید. درحالی‌که شما تعهدات خود را در نظر می‌گیرید، فرصت را غنیمت بشمارید و وقتی قرار نیست کاری انجام دهید، زمان خود را بیشتر سازمان‌دهی کنید. در این صورت می‌توانید تصویر روشنی ازآنچه دقیقاً می‌خواهید زمان خود را صرف انجام آن کنید، به دست آورید که به‌طور قابل‌توجهی برای شما مفید خواهد بود. از محول کردن وظایف خود نترسید.
زمان خود را برنامه‌ریزی کنید، اما کمی انعطاف‌پذیری داشته باشید. داشتن یک برنامه زمانی بسیار سخت، می‌تواند استرس شمارا افزایش دهد.
گذاشتن فضاهای خالی در برنامه‌تان، به شما فرصتی برای استراحت می‌دهد. حتی نیم ساعت وقت خالی هم می‌تواند به شما کمک کند.

5. فکر نکنید که باید تنهای تنها این کار را انجام دهید. اگر از استرس و اضطراب رنج می‌برید، فکر نکنید که باید آن را به‌تنهایی تحمل‌کنید و یک‌تنه با آن مبارزه کنید. سعی کنید با یکی از دوستان قابل‌اعتماد و یا اعضای خانواده‌تان در مورد این‌که چه احساسی دارید صحبت کنید. ارتباط بسیار مهم است و می‌تواند به شما کمک کند تنش‌های خود را آزاد کنید. لازم نیست یک مکالمه جدی داشته باشید و رازهای درونی‌تان را بیرون بریزید.
تنها تخلیه کردن چیزهایی که استرس‌زا هستند می‌تواند فشار را کاهش دهد.
اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با یک متخصص صحبت کنید، با یک روانشناس یا مشاور واجد شرایط تماس بگیرید. بعضی وقت‌ها صحبت کردن با یک غریبه آسان‌تر است.

6. بدانید که هیچ راه سریع و آسانی وجود ندارد. بر روی سطوح استرس خود نظارت کنید، استرس خود را پیدا کنید و شروع به مقابله با آن‌ها کنید. همه اطرافیان تان می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس خود را در طول زمان کاهش دهید. بااین‌حال، هیچ درمان سریعی برای یک سبک زندگی پراسترس وجود ندارد. سعی کنید این روش‌ها را با یک حس طنز ترکیب کنید. دیدن جنبه خنده‌دار قضیه می‌تواند کمک بزرگی باشد که شمارا نسبت به عقب‌نشینی‌ها، انعطاف‌پذیرتر کند.

منبع: https://www.wikihow.com/Live-a-Stress-Free-Lifestyle
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید :
چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟ (بخش اول)
منشأ استرس خود را شناسایی کنید
نقش کمال گرایی در ایجاد استرس
قدم به قدم با استرس خود مقابله کنید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.