اشتباه زنان در عشق ورزی به همسر (بخش اول)

اگر عاشقانه شوهر خود را دوست دارید و همواره در برابر او از خود گذشتگی می کنید لازم است زمینه کمی در رفتار خود تجدید نظر داشته باشید. چرا که ازخود گذشتگی بی حد امکان دارد به رابطه شما لطمه وارد کند. در اینجا اشتباهاتی که زنان عاشق در رابطه با همسر خود مرتکب می شوند را گردآوری نموده ایم ! در ادامه با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 21 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشتباه زنان در عشق ورزی به همسر (بخش اول)
بسیاری از زنها آگاهانه یا نا آگاهانه با رفتارهای شان مرد خود را تضعیف می کند.
 
چکیده : اگر عاشقانه شوهر خود را دوست دارید و همواره در برابر او از خودگذشتگی می کنید لازم است زمینه کمی در رفتار خود تجدید نظر داشته باشید. چرا که ازخودگذشتگی بی حد امکان دارد به رابطه شما لطمه وارد کند. در اینجا اشتباهاتی که زنان عاشق در رابطه با همسر خود مرتکب می شوند را گردآوری نموده ایم! در ادامه با ما همراه باشید.
 
تعداد کلمات 982 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه


اشتباه زنان در عشق ورزی به همسر (بخش اول)

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

نحوه رفتار یک زن با خودش و با همسرش سهم بسزایی در کیفیت زندگی و همچنین در ایجاد مشکلات دارد. بسیاری از زنها هستند که خودشان آگاهانه یا ناآگاهانه با رفتارهایشان مرد خود را تضعیف کرده و شوهر بدی از او می سازند. برخی از این زنها از شوهر خود جدا می شوند و این بار با مرد خوبی ازدواج می کنند. اما خودشان به دلایلی ناخودآگاه شوهرشان را تبدیل به کسی مانند شوهر اول می کنند.
 این بسیار مهم است که قبل از هر چیز بدانیم که خودمان چه سهمی در کیفیت زندگی و شیوه برخورد مرد داریم. ما چه نقشی در اینکه شوهر ما خوب تر یا بدتر بشود داریم. در این مقاله بخش هایی از فیلم زن موفق در زندگی مشترک را که به بزرگترین اشتباه زنان در عشق و زندگی مشترک می پردازد انتخاب کرده و برای شما نوشته ایم.
 

بزرگترین اشتباه زن عاشق

زن ها بی وقفه از خودگذشتگی و محبت یک طرفه می کنند و خواسته های خود را مطرح نمی کنند. بسیاری از زن ها وقتی عاشق می شوند، ازدواج می کنند یا یک رابطه جدید را شروع می کنند آنقدر محبت می کنند و عشق می ورزند که لحظه ای درنگ و تامل نمی کنند تا ببینند خودشان هم در عوض چیزی دریافت می کنند یا نه. مهم هم نیست که این زن در چه مرحله ای از ازدواج است. در آغاز آشنایی است یا سال ها از ازدواجش گذشته است. چنین زنی در هر دوره ای از عشق و زندگی مشترکش که باشد به شیوه های مختلف همین رویه را تکرار می کند
 
مثلاً اگر یک دختر جوان است که تازه عشق خود را پیدا کرده است مرتب این اوست که ابراز عشق می کند، برنامه ریزی های هیجان انگیز می کند و به شیوه های مختلف سعی دارد عشق خود را نشان دهد. و اگر زنی سالخورده و صاحب چندین فرزند است در قالب زحمت کشیدن بیش از حد در منزل، از خودگذشتگی در مقابل شوهر و فرزندانش، گذشتن از رویاها و آرزوها، گذشتن از برنامه های مورد علاقه و کارهای این چنینی این رفتار را نشان می دهد. اما متاسفانه زن با این رفتارها فقط زخم ها، دردها و رنج های خودش را عمیق تر می کند و حتی لحظاتی که در کنار شوهرش است احساس تنهایی می کند. متاسفانه خیلی از زنها هستند که در سفر زندگی یک تنه جلو می روند و یک روز به خودشان می آیند و می بینند تمام سال ها یک نفره قایق را پارو زده اند.
  

دلایل گذشت بی دلیل زن ها در مقابل همسر

پشت این رفتارهای مخرب زنان دلایل در ظاهر مثبتی هست که در اینجا به آن اشاره می کنیم:
 

وابسته کردن مرد

برخی فکر می کنند باید آنقدر به مرد محبت کنند که او را به خودشان وابسته کنند تا دیگر نتواند بدون آنها زندگی کند. آنها فکر می کنند وابستگی همان عشق است. پاسخ ما این است که در اینصورت احساسی که مرد تجربه می کند عشق نیست بلکه اعتیاد است چیزی شبیه مصرف مواد مخدر. و متاسفانه در این حالت شوهرتان آنقدر شما را مصرف می کند تا تمام شوید و برود سراغ یکی دیگر.
 

عاشق کردن مرد

اینگونه زنها نمی خواهند به مردان فرصت بدهند تا احساس واقعی شان را نسبت به آنها کشف کنند. در واقع آنها می خواهند مرد را عاشق خود کنند اما به خیال خود از حربه و حیله استفاده می کنند. آنها با محبت های بی وقفه به مردان فرصت نمی دهند تا خودشان آنها را انتخاب کنند. آنقدر مرد مورد نظرشان را از عشق سرشار می کنند تا مرد فکر کند که عاشق شان شده است. اما در اصل پس از مدتی می فهمد که عاشق خود زن نیست بلکه عاشق محبت هایی است که زن به او کرده است و بنابراین یک روز آن زن را تنها می گذارد. و به این ترتیب زن بیش از پیش احساس طرد شدگی می کند.
 

عاشق عشق نه عاشق مرد

برخی از زن ها تشنه ایثار کردن و عشق ورزیدن هستند نه عاشق خود مرد.
 

مقابله با احساس بی ارزشی درونی

اینگونه زن ها در درون خود احساس بی ارزشی می کنند. فکر نمی کنند آنقدر ارزش داشته باشند که کسی به خودی خود و به خاطر خودشان عاشق آنها باشد. فکر می کنند باید خیلی محبت کنند تا لایق عشق یک مرد باشند. آنها فکر می کنند برای اینکه لایق عشق یک مرد شوند باید خیلی تلاش کنند. مثل وقتی برای پول در آوردن کار می کنند برای مورد عشق بودن هم باید کار کنند. احتمالاً به دلایلی که ممکن است در کودکی و شیوه بزرگ شدن آنها داشته باشد آنها خود را شایسته عشق نمی دانند و فکر می کنند باید کاری انجام دهند تا استحقاق آن را پیدا کنند.
 اینکه انسان خود را لایق عشق و دوست داشته شدن نداند از جنبه های عزت نفس است. پیشنهاد می کنم حتما بخش هایی از سخنرانی خوشبختی در زندگی با افزایش عزت نفس را ببینید. در واقع هسته ی اصلی حرمت نفس این است که انسان خود را شایسته ی برخورداری از همه ی انچه خوب است بداند مثل عشق، خوشبختی، ثروت و موفقیت. همانطور که بارها گفته و تاکید کرده ام اگر ازدواج موفق بر یک پایه بچرخد آن پایه عزت نفس زن و مرد است.

ادامه دارد...

منبع :
پنجره

بیشتر بخوانید :
خواسته های اشتباه زنان از مردان
روش ارتباط موثر با شوهر
راهکارهای ارتباط مؤثر با همسر​​​​​​​
ابعاد نه گانه صمیمیت در زندگی زوجین​​​​​​​



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.