اشتباه زنان در عشق ورزی به همسر (بخش دوم)

نحوه رفتار یک زن با خودش و با همسرش سهم بسزایی در کیفیت زندگی و همچنین در ایجاد مشکلات دارد. بسیاری از زنها هستند که خودشان آگاهانه یا ناآگاهانه با رفتارهایشان مرد خود را تضعیف کرده و شوهر بدی از او می سازند.با ما همراه باشید با با برخی از رفتار های اشتباه زنان آشنا شوید .
چهارشنبه، 21 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشتباه زنان در عشق ورزی به همسر (بخش دوم)
نحوه رفتار یک زن با خود و با همسرش سهم بسزایی در کیفیت زندگی آنها دارد‎ .
 
چکیده : نحوه رفتار یک زن با خودش و با همسرش سهم بسزایی در کیفیت زندگی و همچنین در ایجاد مشکلات دارد. بسیاری از زنها هستند که خودشان آگاهانه یا ناآگاهانه با رفتارهایشان مرد خود را تضعیف کرده و شوهر بدی از او می سازند. با ما همراه باشید با با برخی از رفتار های اشتباه زنان آشنا شوید .

تعداد کلمات 1035 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
اشتباه زنان در عشق ورزی به همسر (بخش دوم)

از خلوت با خود هراس دارند

از سکوت، خلوت و فاصله بیزازند. سکوت را با کلام پر می کنند و وقت های خالی را سریعاً با برنامه پر می کنند . فاصله های ایجاد شده را با چسبیدن و رها نکردن مرد و دو دستی گرفتن او پر می کنند و جدایی مرد را با عشق و محبت بیشتر جبران می کنند. انگار از سکوت و خلوت و تنهایی می ترسند. از اینکه لحظاتی برای خودشان باشند و مردشان هم برای خودش باشد. از اینکه به او هم فرصت بدهند لحظاتی عشق او را درک کند، لحظاتی مسئولیتی به عهده بگیرد و حتی لحظاتی به این نتیجه برسد که نمی خواهد در این رابطه باشد. به نظرم اینگونه زن ها از خلوت با خود هراس دارند.
  

ابراز عشق بی دلیل دردسرساز می شود

در نگاه اول ممکن است این ویژگی مثبت به نظر برسد و شاید حتی مرد هم از آن استقبال کند. شاید مرد در ابتدا از اینکه کسی بی وقفه به او محبت کند، از نیازهایش بگذرد و خواسته هایش را نگوید، خوشش بیاید. اما متاسفانه دردسرهای این ویژگی خیلی بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. دیر یا زود نتیجه ی این رفتارهای مخرب هم به زن و هم به مرد بر می گردد.
 

انزجار پنهان در پشت محبت ها

گرچه در ظاهر زن خیلی محبت می کند اما در باطن هر چه می گذرد انزجارش از مرد بیشتر می شود. او از اینکه مرد مسئولیت هایی را به عهده نمی گیرد متنفر می شود. و از او کینه و نفرت به دل می گیرد. زن از اینکه مرد نیازهای او را نادیده می گیرد از او خشمگین می شود. متاسفانه او حتی زمانی که خواسته ها و نیازهایش را نمی گوید در عمق وجودش انتظار دارد که مرد آن ها را برآورده کند. و وقتی این اتفاق نمی افتد به جای اینکه اشتباه خود را بپذیرد تیر اتهام را به سمت مرد می گیرد. و مرد را به بی توجهی و غفلت و بی مسئولیتی متهم می کند.
 

محروم کردن مرد از لذت ابراز عشق

مرد هم به عنوان بخشی از این عشق و پیوند دوست دارد که طعم عشق را بچشد و شیرینی ابراز آن را تجربه کند. مرد دوست دارد به شیوه خاص خودش، چه در قالب ابراز عشق زبانی، چه در قالب کمک کردن به زن و یا به عهده گرفتن مسئولیت، نقش خود را در این پیوند نشان دهد. وقتی زن همه مسئولیت ها را به عهده می گیرد مرد را از این فرصت که کاری برای زن و برای زندگیش انجام دهد محروم می کند.
مردها دوست دارند که مسئولیت داشته باشند. آنها وقتی کار مفیدی برای زندگی انجام دهند احساس مفید بودن و ارزشمندی می کنند. آنها احساس رضایت و ارزشمندی خود را از مفید بودن و کاری کردن می گیرند. وقتی زن این فرصت را از آنها می گیرد باعث می شود احساس مذکر بودن مرد ارضا نشود. مرد احساس می کند بخشی از وجودش را گم کرده است و احساس انزجار کند.
 

کشته شدن عشق مرد

مردها در این هنگام احساسات ضد و نقیضی از خود نشان می دهند. از یک سو تنبلی شان فعال می شود و احساس راحتی و خلاصی می کنند. به نظر می رسد که مسئولیت ها را کامل به زن واگذار کرده و کنار کشیده اند. اما از دیگر سو احساس می کنند که در حقشان اجحاف شده و فرصتی به آنها برای ابراز وجود داده نشده است. وقتی همیشه زن است که جاهای خالی را پر می کند فرصت مهمی از مرد گرفته می شود. فرصت اینکه او هم برای عشق و زندگی کاری کندو در نهایت فرصت رشد از مرد گرفته می شود.
 

خداحافظی مرد

نکته مهم و خطرناک این است: وقتی یک نمایش یک نفره را شروع می کنید، همسر شما هم نقش یک مسافر را بازی می کند و دیر یا زود از این رابطه بیرون می رود و شما را در کمال ناباوری تنها می گذارد. بزرگترین اشتباه زنها این است که گاهی به قدری در تلاشند تا عشق خود را نشان دهند  که به خود فرصت نمی دهند ببینند که آیا خودشان دوست داشته شده اند.
 

چگونه از محبت یک طرفه دست برداریم و خود نیز مورد عشق باشیم؟

دست از پارو زدن یک نفره بردارید. به شوهرتان نیز فرصت دهید تا جاهای خالی را پر کند، حتی سکوت و فاصله و جدایی. اجازه بدهید گاهی او برای آنها برنامه ریزی کند. مطمئن باشید با این کار او هم احساس مفید بودن و رضایت خواهد کرد.
 
به یاد داشته باشید: شما نیاز ندارید که عشق را گدایی کنید. شما نیاز ندارید که برای داشتن عشق اینقدر تلاش کنید.مجبور نیسیتید اینقدر در تعقیب عشق باشید.
 همین حالا لیستی از پارو زدن های تنهایی خودتان در زندگی بنویسید. کجاها در زندگی شما هست که سعی دارید جای خالی را پر کنید و فرصتی به همسر نمی دهید؟ کجاها هست که همیشه شما برنامه ریزی می کنید یا بیش از پیش کار می کنید؟ کجاها عشق گدایی می کنید.
مطمئن شوید که همسرتان تنها منبع انرژی شما نیست. منابع انرژی دیگری را پیدا کنید. هویت مستقل خود را پیدا کنید. به این ترتیب فقط متکی به همسرتان نیستید. به این ترتیب می توانید سکوت و خلوت و فضاهای خالی را به کارهای دیگر اختصاص دهید این کار هم فشار بار احساسی را از دوش مرد زندگی تان بر می دارد و هم به شما آرامش و اطمینان خاطر می دهد.
 
این جمله را به یاد داشته باشید : صمیمیت حقیقی با انسانی دیگر، تنها در صورتی امکان پذیر است که صلح و آرامش واقعی را در درون خودتان یافته باشید. 
 در این رابطه با همسرتان گفتگو کنید.
 
منبع : پنجره
 

بیشتر بخوانید :
خواسته های اشتباه زنان از مردان
روش ارتباط موثر با شوهر
راهکارهای ارتباط مؤثر با همسر
ابعاد نه گانه صمیمیت در زندگی زوجین​​​​​​​



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.