چای سیاه و خواص درمانی آن

از جمله خواص چای سیاه می توان به تاثیر آن بر کلسترول بالا، اسهال، خرابی دندان، تمرکز پایین، مشکلات گوارشی، جریان خون ضعیف، فشارخون بالا و آسم اشاره کرد. چای سیاه از معروف ترین دمنوش هاست و بخاطر داشتن خواص دارویی مورد استقبال قرار گرفته است.
جمعه، 19 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چای سیاه و خواص درمانی آن
طبق تحقیقات، افراد با نوشیدن چای سیاه، از میزان کلسترول بدن خود کاسته و احتمال بروز حمله قلبی را پایین می آورند.
 
چکیده : از جمله خواص چای سیاه می توان به تاثیر آن بر کلسترول بالا، اسهال، خرابی دندان، تمرکز پایین، مشکلات گوارشی، جریان خون ضعیف، فشارخون بالا و آسم اشاره کرد. چای سیاه از معروف ترین دمنوش هاست و بخاطر داشتن خواص دارویی مورد استقبال قرار گرفته است.

تعداد کلمات 953 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

چای سیاه و خواص درمانی آن

چای سیاه

چای از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است و اکثر افراد چای سبز را ترجیح می دهند. نام علمی آن کاملیا سیننسیساست. تفاوت میان چای سیاه، سبز و سفید، نحوه فراوری آن است.
در مرحله فراوری، چای سیاه تخمیر و اکسیداسیون می شود و رنگ ،عطر و خواص بسیاری می گیرد. اما چای سبز و سفیدتخمیر نمی شوند.
 

خواص چای سیاه

مردم چین هنگام دم کردن چای، شیرین کننده، ادویه،شکلات و حتی گیاهان خاصی به آن اضافه می کنند. در هندوستان، شیر و شکر بطور معمول به چای اضافه می شود.برخی زنجبیل، دارچین، برگ لیمو و ریحان به چای اضافه می کنند.
چای سیاه منبع غنی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول است , مقدار اندکی سدیم، پروتئین و کربوهیدرات دارد. بنابر یافته های دانشگاه پزشکی بوستون، چای سیاه عملکرد غیر طبیعی رگ های خونی را معکوس می سازد، بنابرین انسداد عروق کرونری و سایر بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد.
 

خواص چای سیاه برای سلامتی

چای سیاه، بخاطر خواص درمانی آن برای سلامتی شناخته شده است. در اینجا به برخی از آن ها می پردازیم:
 

جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی

مصرف منظم چای سیاه، می تواند به بازسازی اختلال عملکرد عروق کرونری بیماران قلبی کمک کند. بنابرین در افرادی که چای سیاه می نوشند،احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمتر است.
 

درمان اسهال

وجود تانین در چای سیاه، اثر التیام بخش بر بیماری های گوارشی دارد.به مبتلایان بیماری اسهال توصیه می شود چای سیاه بنوشند و از خواص آن بهره مند شوند.
 

تسکین آسم

بطور کلی مایعات داغ و دم کرده موجب تسکین آسم می شوند. پس جای تعجبی نیست که چای سیاه، برای مبتلایان به آسم مفید باشد. با نوشیدن چای، مجرای هوا باز می شود و در نتیجه، تنفس راحت تر می شود.
 

تقویت سیستم گوارشی

چای سیاه، مقادیر بالایی از تانین و دیگر ترکیبات شیمیایی دارد که تاثیر مثبت وآرام بخشی بر سیستم گوارشی بدن انسان دارد. خاصیت ضد التهاب چای سیاه به درمان ناهنجاری های گوارشی کمک می کند.
 

کاهش کلسترول

طبق تحقیقات، افراد با نوشیدن چای سیاه، از میزان کلسترول بدن خود کاسته و احتمال بروز حمله قلبی را پایین می آورند. بنا بر یافته ها احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که سه تا چهار فنجان چای سیاه روزانه می نوشند نسبت به آن دسته از افرادی که حداقل میزان مصرف را دارند یا اصلا چای نمی نوشند، ضعیف تر است.
 

جلوگیری از سرطان سینه

نوشیدن چای سبز یا سیاه، به جلوگیری از رشد سرطان سینه، خصوصا برای خانم ها در شروع دوره یائسگی کمک کننده است.چای به بالا رفتن میزان گلوبولین در طول دوره قاعدگی کمک می کند. تیوفلاوین موجود در چای سیاه سلول های غیر طبیعی بدن را قبل از وارد کردن صدمه و یا تبدیل شدن به سلول سرطانی نابود می کند.
بنابرین همانطور که ملاحظه می کنید، نوشیدن چای سیاه به اندازه چای سبز مفید است. نزدیک به هشتاد درصد از افراد، چای سیاه مصرف می کنند. چای سیاه با طعم ها و افزودنی های مختلف در بازار در دسترس همگان قرار دارد. هر جا از دنیا که باشید، مطمئنا یکی از نوشیدنی های مطبوع و دلپذیر چای سیاه، خواهد بود.
یافته های تحقیقات پزشکی اخیر نشان می دهد که ترکیبات چای سیاه از جمله تیوفلاوین و تیورابیجین علاوه بر طعم و رنگ بخشیدن به چای، خواص زیادی برای سلامتی دارد.
بنابرین، از نوشیدن دم کرده چای سیاه لذت ببرید و تمام عمر سالم بمانید.
 

احتیاط

خیلی از افراد عادت دارند، روزی سه تا پنج بار چای بنوشند. این دسته از افراد به نوشیدن چای اعتیاد پیدا می کنند و اگر حتی یک بار آن را کنار بگذارند، روز بعد سردرد می شوند.
چای سیاه، حالت اسیدی در معده ایجاد می کند. بنابرین به چای وابسته نشوید. علاوه بر این، از نوشیدن چای پس از ناهار یا شام بپرهیزید تا سیستم گوارشی ضعیف نگردد. در زمان های دیگر سلامت گوارشی خود را با نوشیدن تقویت کنید.

منبع : سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
خواص چای سیاه در طب سنتی
فوائد چای سیاه
فواید و خواص باورنکردنی چای سیاه
معرفی چای و خواص درمانی آن
5 خاصیت عجیب چای سیاه
بشنوید از فواید خوردن چای سیاه



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.