خواص برنج قهوه ای در دوران بارداری (بخش اول)

برنج قهوه ای یک دانه کامل است که با کمک ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن می تواند به بهبود و تقویت سیستم ایمنی، کاهش آسم و کاهش خطر ابتلا به کلسترول، بیماری های قلبی، دیابت و بسیاری از بیماری های دیگر به زنان باردار کمک کند. با ما همراه باشید.
جمعه، 7 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص برنج قهوه ای در دوران بارداری (بخش اول)
کلسترول خوب به کنترل فشار خون نیز کمک خواهد کرد. فشار خون بالا ممکن است مشکلات زیادی در دوران بارداری ایجاد کند و این از بهترین خواص برنج قهوه ای برای بارداری است.
 

مقدمه

ممکن است آدم‌های زیادی برنج سفید را به برنج قهوه‌ ای ترجیح بدهند. این به خاطر آن است که برنج سفید ظاهری تمیزتر و تازه تر دارد. اما، آیا می‌دانستید برنج قهوه ‌ای مواد مغذی بیشتری از برنج سفید دارد؟ بله، برنج قهوه ای حاوی مواد مغذی پیچیده‌تری از برنج سفید تصفیه شده است. برنج قهوه‌ ای در واقع برنج سفید تصفیه نشده است. فرایند تصفیه کردن برنج قهوه ای به برنج سفید ممکن است مواد مغذی موجود در آن را کاهش بدهد. همان طور که می‌دانیم، مواد مغذی پیچیده برای سلامتی بسیار مفید هستند، به ویژه برای زنان باردار. آیا کنجکاو هستید بدانید برنج قهوه ای چه فایده هایی می‌تواند برای دوران بارداری داشته باشد؟ پس به خواندن این مقاله تا به انتها ادامه دهید.
 

مواد مغذی موجود در برنج قهوه ای

برنج قهوه ای مواد مغذی پیچیده تری از برنج سفید دارد. بنابراین، در هر فنجان از این نوع برنج چه موادی وجود دارد؟ ارزش غذایی برنج قهوه ای به انواع و نحوه‌ی پخت آن بستگی دارد. آنچه در ادامه می‌آید مثال ارزش غذایی ۱ فنجان یعنی حدود ۱۹۵ گرم برنج قهوه ای است.
- کالری ۲۱۶
- فیبر رژیمی ۳.۶ گرم
- کربوهیدرات ۴۴.۷۷ گرم
- قند ۰.۶۸ گرم
- چربی کل ۱.۸ گرم
- پروتئین ۵ گرم
- ویتامین E۰.۱ میلی گرم
- ویتامین K۱.۲ میکرو گرم
- تیامین ۰.۲ میلی گرم
- نیاسین ۰.۲ میلی گرم
- ویتامین B6۰.۳ میلی گرم
- فولات ۷.۸ میلی گرم
- پانتوتنیک اسید ۰.۶ میلی گرم
- کولین ۱۷.۹ میلی گرم
- بتانین ۱.۰ میلی گرم
- کلسیم ۱۹.۵ میلی گرم
- آهن ۰.۸ میلی گرم
- منیزیم ۸۳.۹ میلی گرم
- فسفر ۱۶۲ میلی گرم
- پتاسیم ۸۳.۹ میلی گرم
- سدیم ۱۰ میلی گرم
- روی ۱.۲ میلی گرم
- مس ۰.۲ میلی گرم
- منگنز ۱.۸ میلی گرم
- سلنیوم ۱۹.۱ میکروگرم
 

خواص برنج قهوه ای برای بارداری

می‌دانیم که زنان باردار هم برای خودشان و هم برای بچه‌ای که در شکم دارند نیازمند مواد مغذی بیشتری هستند. علاوه بر برنج،میوه‌ها نیز برای بارداری خوب هستند. با نگاه به داده‌های مربوط به ارزش غذایی برنج قهوه ای به نظر می‌رسد فایده های بسیاری برای زنان باردار داشته باشد. با ما در ادامه همراه باشید تا با خواص برنج قهوه ای برای بارداری آشنا شوید.
 
۱. کلسترول را پایین می‌آورد
هرچند برنج به خاطر داشتن کربوهیدرات معروف است، اما چربی نیز دارد. ولی نگران نباشید، چربی موجود در برنج قهوه ای چربی‌ های سالم هستند. این چربی می‌تواند کلسترول خوب را افزایش دهد و در عین حال کلسترول بد را پایین بیاورد. به این ترتیب برنج قهوه ای می‌تواند کلسترول خون را پایین بیاورد.
 
۲. فشار خون را کنترل می‌کند
کلسترول خوب به کنترل فشار خون نیز کمک خواهد کرد. فشار خون بالا ممکن است مشکلات زیادی در دوران بارداری ایجاد کند و این از بهترین خواص برنج قهوه ای برای بارداری است.
 
۳. سلامت قلب را حفظ می‌کند
فشار خون عادی برای سلامت قلب مفید است. همان طور که می‌دانیم، این دانه‌های قهوه ای قادر هستند فشار خون زنان باردار را کنترل کنند. به علاوه، این نوع برنج حاوی آنتی اکسیدان نیز هست که می‌تواند با هر بیماری، من جمله بیماری قلبی عروقی کمک کند.
 
۴. استرس را تسکین می‌دهد
استرس موضوع رایجی برای خانم های باردار است. بارداری با افزایش ترشح هورمون‌ها نیز در ارتباط است که باعث نوسانات خلقی بانوان باردار می‌شود. از طرف دیگر، برنج قهوه ای حاوی مواد معدنی است که می‌توانند سلامت ذهنی را با کنترل سیستم عصبی به ثبات برسانند.
 
۵. خستگی مفرط را بر طرف می‌کند
مواد معدنی موجود در این برنج تصفیه نشده برای بر طرف کردن خستگی مفرط بسیار مفید هستند. این به خاطر آن است که منیزیم، نیاسین، منگنز، فسفر، روی، و سلنیوم می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند، و انرژی بیشتری برای رفع خستگی تولید کنند.
 
۶. از بیخوابی جلوگیری می‌کند
استرس و خستگی مفرط ممکن است به کیفیت خواب پایین زنان باردار دامن بزنند. با وجود این، در دوران بارداری، زنان به خواب بیشتری نیاز دارند تا استراحت خوب آن‌ها تضمین شود. این خواب برای جنین نیز مفید است. بنابراین، مصرف برنج قهوه ای برای بارداری ممکن است راه حل رفع بی خوابی باشد. توانایی ملاتونین موجود در برنج برای عمل به عنوان هورمون خواب باعث می‌شود زنان باردار خواب خوبی داشته باشند. ملاتونین همچنین به آرامسازی سیستم عصبی نیز کمک می‌کند.
 
۷. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند
حفظ سلامتی برای زنان باردار بسیار مهم است. به منظور تحقق این امر، کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار خوارکی‌های حاوی مواد مغذی از جمله برنج قهوه ای مصرف کنند. مواد مغذی پیچیده‌ی موجود در برنج قهوه ای نیاز سیستم ایمنی بدن به مواد مغذی را جبران خواهد کرد. به علاوه، از مادر در برابر عفونت‌هایی مثل آنفولانزا محافظت خواهد کرد. به علاوه، باعث بهبود یافتن سریع‌تر پس از درمان بیماری می‌شود.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده 


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.