راهکارهای کاهش وزن سریع (بخش دوم)

عادت‌های نامناسبِ غذایی، به چاقی و اضافه وزن منجر می‌شود. هنگام غذا خوردن، باید به دور از تنش، و استرس و در آرامش باشید؛ زیرا استرس، عملکردِ گوارش را دچار اختلال جدی می‌کند. زمانی که ایستاده غذا می‌خورید، بدن نمی‌تواند گوارش خوبی داشته باشد و به درستی غذایی که دریافت کرده را هضم کند. برای همین، حتماً زمان مناسبی را برای خود و غذا خوردن تان اختصاص دهید. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 1 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای کاهش وزن سریع (بخش دوم)
یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نکاتی که در دوره رژیم لاغری باید در نظر بگیرید، به تصویر کشیدنِ این لحظات مهم است.
 

بهترین برنامه کاهش وزن تضمینی 

 
همسایه غذاهای سالم شوید :
 مطالعات جالبی در رابطه با نزدیک و دور بودنِ غذاها با افراد و تمایلات غذاییِ آن‌ها صورت گرفته، که نشان می‌دهد؛ تقریباً همه افراد به‌سراغ نزدیک‌ترین خوراکی در اطرافشان می‌روند! به بیان دیگر، اگر سیب روی میز کناری‌شان قرار داشت و پفک داخل ظرفی در یک متری آن‌ها بود، ترجیح می‌دادند از همان سیب‌هایِ کنارِ دستشان میل کنند و تمایلی به جابه‌جایی برای خوردنِ پفک نداشتند. در نتیجه : بهتر است شما هم غذاها و خوردنی‌های سالم مثل میوه‌جات و سبزی‌جات را نزدیک خود قرار دهید. با استفاده از این روش، علاوه‌ بر تناسب اندام، سالم‌خوری را هم شروع خواهید کرد.
 
لطفاً بنشینید و غذای مورد علاقه‌ تان را بخورید :
عادت‌های نامناسبِ غذایی، به چاقی و اضافه وزن منجر می‌شود. هنگام غذا خوردن، باید به دور از تنش، و استرس و در آرامش باشید؛ زیرا استرس، عملکردِ گوارش را دچار اختلال جدی می‌کند. زمانی‌که ایستاده غذا می‌خورید، بدن نمی‌تواند گوارش خوبی داشته باشد و به‌درستی غذایی که دریافت کرده را هضم کند. برای همین، حتماً زمان مناسبی را برای خود و غذا خوردن تان اختصاص دهید.
 
 جالبه بدانید: که در حالتِ نشسته و با آرامش غذا خوردن، به تعادل غذایی کمک کرده و اجازه نمی‌دهد که بدن دچار مشکلاتی مانند چاقی و اضافه وزن شود. بررسی‌های فراوانی در دانشگاه کورنل آمریکا انجام گرفت که همگی نشان‌دهنده این مورد بود که: همه افراد در مهمانی‌ها و در حالتِ ایستاده، بیش از زمانی‌که نشسته‌اند تمایل به غذا خوردن دارند. در نتیجه بهترین شیوه برای کاهش وزن و لاغری، غذا خوردن در حالتِ نشسته است.
 
در زندگی خود به چربی‌سوزها تکیه نکنید :
چربی‌سوزها معمولاً ترکیبی از کافئین، چای سبز و دیگر محتویاتی هستند که برای افزایش سوخت‌وسازِ بدن به‌کار می‌روند. متأسفانه بسیاری از افراد، از چربی‌سوزها به‌عنوانِ بهانه‌ای برای باشگاه نرفتن استفاده می‌کنند؛ زیرا بر این باورند که اصلاً برای لاغری نیازی به ورزش‌کردن نیست و چربی‌سوزی با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های چربی‌سوز اتفاق خواهد افتاد؛ اما حقیقت چیز دیگری است، اگر چربی‌سوزها باعث به حرکت در آمدنِ چربی‌ها شوند، برای سوزاندن آن‌ها قطعاً نیاز به ورزش دارید.
 
ورزش را عضو خانواده خود بدانید :
همان‌طورکه گفته شد، برای کاهش وزن فوری و سالم، باید در کنار رژیم غذایی، برطبق تمرینات یک برنامه ورزشی هم پیش بروید. یادتان باشد که شما فقط در این‌صورت می‌توانید به‌طور تضمینی به کاهش وزن و تناسب اندام برسید. پس کاملاً دقت کنید و قدم در راه یک برنامه حرفه‌ای بگذارید. 
 
مزه‌های مختلف را آپدیت کنید :
آیا می‌دانستید تمام طعم‌ها و مزه‌هایی که در حال حاضر دوست دارید، در دوران کودکیِ شما شکل گرفته و اکتسابی‌اند؟! بنابراین، تغییر ذائقه هم کار خودتان است. بهترین کار این است که آرام آرام ذائقه‌تان را به سمت خوراکی‌های سالم و کم‌کالری ببرید. به‌عنوان پیشنهاد به جای نوشیدنِ قهوه‌های پر شکر، قهوه تلخ نوش جان کنید. جالب است بدانید که با اعمالِ این تغییر، بعد از مدتی به‌طور شگفت‌انگیزی دیگر هیچ رغبتی به نوشیدنِ قهوه همراه با شکر نخواهید داشت.
 
خاطره پیشرفت خود را ثبت کنید :
یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نکاتی که در دوره رژیم لاغری باید در نظر بگیرید، به تصویر کشیدنِ این لحظات مهم است. این تصاویر، نه‌ تنها مشوق شما برای ادامه مسیر خواهد بود؛ بلکه یک دیدِ کلی، برای برنامه‌ریزی‌های آینده و تغییرات احتمالی نیز در اختیارتان قرار خواهد داد. پس پیشرفت این دوران را حتماً ثبت کنید.
 
هیچ غذایی را از قلم نیندازید :
بدونِ شک نوشتنِ خوراکی‌ها و غذاهایی که می‌خورید، یکی از عادت‌های فوق‌العاده غذایی برای لاغری محسوب می‌شود. یک راه‌ِحل دیگر هم، رقابتی کردنِ این قضیه است؛ شما می‌توانید با یکی از دوستانِ خود، که قصد لاغر شدن دارد، همراه شوید. برای این کار، کافی است کالریِ خوراکی‌هایی که در طول هفته یادداشت کرده‌اید را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و در آخرِ هفته، برنده را تعیین کنید. همان‌طورکه مشخص است،‌ در این رقابت هیچ‌کسی دوست ندارد با خوردنِ یک همبرگرِ چرب و پُرکالری، در آخر هفته بازنده این رقابت باشد!
 
نکته مهم: یادتان باشد که حذف خودسرانه وعده‌های غذایی ممنوع است.
 
یخچال و کابینت را پاکسازی کنید :
هرچقدر هم که به خودتان اطمینان داشته باشید که به‌سراغِ خوراکی‌های خوشمزه و پُرکالریِ موجود در منزل نمی‌روید، بازهم احتیاط شرط عقل است. پس بهترین راه‌ِحل، خالی‌کردنِ کابینت‌ها و یخچال، از خوراکی‌هایِ خوشمزه و پُرکالری است؛ زیرا سرانجام کم‌طاقت می‌شوید و یک ناخُنک هم که شده به خوراکی و غذاها خواهید زد. 
 
باعث جدایی کربوهیدرات از چربی شوید :
لطفاً از خوردنِ چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، به‌صورت هم‌زمان خودداری کنید. هنگام مصرف کربوهیدرات، سطح انسولین خون تان افزایش پیدا خواهد کرد؛ که میزان این افزایش بستگی به نوع کربوهیدرات دارد. وظیفه انسولین این است که انرژیِ غذایی که تازه هضم شده را به نواحی‌ای از بدن ببرد که بیشترین نیاز را به انرژی دارند. حال اگر با شدت بالا ورزش کرده باشید، این مواد مغذی به سمت سلول‌های عضلانی شما می‌رود تا سلول‌ها بازسازی شود. با وجود موارد ذکر شده، هرچقدر که انرژی اضافه بیاید (خصوصاً انرژیِ به‌دست آمده از چربی‌ها)، کربوهیدرات‌های ساده مثل شکر در سلول‌های بدن تان ذخیره خواهد شد.
 
غذاهای مورد علاقه معده‌ تان را بپزید :
یکی از نکات کلیدی برای کاهش وزن فوری جذبِ مواد غذاییِ مورد نیاز از طریق دستگاه گوارش است. هر گونه تورم و التهابی که در دستگاه گوارش به‌ وجود بیاید، می‌تواند مانع عملکرد مناسب این دستگاه شود؛ این یعنی همیشه احساس گرسنگی خواهید داشت. بنابراین بهتر است از مصرف غذاهایی که معده‌ را دچار مشکل می‌کند، خودداری نموده و بیشتر، به‌سراغ سبزی‌جات و روغن ماهی و امگا۳ بروید؛ البته از معجزه پروبیوتیک‌ها نیز غافل نشوید.

منبع : سایت فتامین


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.