اهمیت تناسب اندام

اهمیت تناسب اندام نمی‌تواند به حد کافی توسط متخصصان سلامتی و کسانی که سبک زندگی خود را به خاطر خوبی آن تغییر داده‌اند بیان شود. یاد بگیرید که چرا شما باید تناسب اندام را در نظر داشته باشید و چرا آن برای خوب ماندن شما
يکشنبه، 18 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهمیت تناسب اندام
  اهمیت تناسب اندام

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

اهمیت تناسب اندام نمی‌تواند به حد کافی توسط متخصصان سلامتی و کسانی که سبک زندگی خود را به خاطر خوبی آن تغییر داده‌اند بیان شود. یاد بگیرید که چرا شما باید تناسب اندام را در نظر داشته باشید و چرا آن برای خوب ماندن شما ضروری و حیاتی است.
تناسب اندام نه تنها یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بدن سالم است بلکه پایه‌ و اساس فعالیت ذهنی پویا و خلاق نیز هست. جی. اف. کندی
فکر می‌کنید چرا افرادی که مراقب سلامتی خود هستند، به فعالیت‌های منظم و رژیم غذایی خود خیلی توجه می‌کنند؟ خوب، اگر شما به توصیه‌ی دیگران در مورد اهمیت تناسب اندام بی‌توجهی کرده‌اید و به ترک سبک زندگی بی‌تحرک و عادات غذایی ناسالم خود بی میل هستید، وقت آن است که بیدار شوید و قهوه را بو کنید.

تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام به صورت حالت و یا شرایط خوب و سالم بودن از لحاظ جسمانی به ویژه در نتیجه‌ی ورزش و تغذیه درست تعریف می‌شود. در نتیجه،‌ تناسب اندام، حالت خوب بودن عمومی است که با سلامت جسمانی و ثبات ذهنی مشخص می‌شود. تناسب اندام فقط داشتن بدن لاغر نیست بلکه داشتن استقامت ماهیچه‌های قلبی و عروقی و کلی همانند سیستم ایمنی قوی و از همه مهم‌تر حالت شاد و راضی از نظر ذهنی است.

چرا من مجبورم از لحاظ جسمانی فعال باشم؟

تناسب اندام یکی از مهم‌ترین چیزها در زندگی و یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌هایی است که یک نفر می‌تواند داشته باشد. سلامتی یکی از شرط‌های لازم برای زندگی شاد و متعادل است. تناسب اندام چندین فایده دارد؛ این که چگونه تناسب اندام در دراز مدت به شما کمک می‌کند در اینجا آورده شده است :
استقامت قلبی و عروقی : استقامت قلبی و عروقی چیز خاصی نیست بلکه محاسبه‌ی قدرت قلب شما است. آن، هم چنین به توانایی بدن برای انتقال اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌ها و دفع مواد زائد اشاره می‌کند. تناسب اندام به شما کمک می‌کند استقامت قلبی و عروقی به دست آورید و هم چنین جریان اکسیژن به تمام ماهیچه‌های بدن افزایش یابد.
نیرو و قدرت ماهیچه : یک رژیم تناسب متعادل و منظم به افزایش توانایی ماهیچه‌ها برای اعمال نیرو و تحمل انقباض کمک می‌کند. به طور خلاصه و ساده، تمرین منظم، ماهیچه‌های شما را قوی‌تر خواهد کرد و در نتیجه توانایی و قدرت کلی شما را افزایش خواهد داد.
اعتماد به نفس : وقتی شما ظاهر خوب و احساس خوبی داشته باشید بدیهی است که هیچ مانع، سستی و تزلزلی نخواهید داشت که شما را به زمین بزند. ذهن سالم و بدن سالم افزاینده‌ی بزرگ اعتماد به نفس شما هستند.
انعطاف پذیری : یک جلسه‌ی ورزش منظم باعث می‌شود که شما مفاصل و ماهیچه‌های خود را تا آخرین حد ممکن حرکت دهید در نتیجه انعطاف پذیری این مفاصل و در کل بدن شما را افزایش خواهد داد. انعطاف پذیری در حرکات بدن فقط از طریق تناسب اندام به دست می‌آید.
ترکیب بدن : یکی از شاخص‌های تناسب اندام، ترکیب بدن متعادل و سالم است. کمترین سطح چربی و بالاترین سطح جرم لاغر، نشانه‌ی بدن سالم و متناسب است. جرم لاغر شامل ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، بافت‌های ضروری و اندام‌ها است.
شما را زیبا می‌سازد : ورزش و تناسب کلی به دفع مسمومیت بدن شما کمک می‌کند در نتیجه اجازه می‌دهد که پوست شما نفس بکشد. ورزش هم چنین به سفت شدن بدن شما کمک می‌کند در نتیجه ظاهر کلی شما را ارتقا می‌دهد. بنابراین به طور خلاصه، تناسب اندام شما را زیبا و درخشان می‌سازد.
ذهن سالم : ذهن سالم در بدن سالم جای دارد. هر ورزشی که در رژیم تناسب شما باشد منجر به تولید اندورفین در بدن‌تان خواهد شد. اندورفین‌ها مواد شیمیایی هستند که باعث می‌شوند شما احساس شادی بکنید در نتیجه بدن متناسب و سالم همیشه همراه با ذهن سالم است.
دفع بیماری : بله، آن حقیقت دارد. ورزش متوسط و متعادل در رژیم تناسب به افزایش و ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصونیت بدن کاملاً قوی به معنای این است که بدن شما قدرت خود را افزایش داده تا بیماری و عفونت‌ها را دفع کند.
بنابراین به طور خلاصه برای داشتن حس رضایت در زندگی، فقط چیزهای مادی نیست که لازم دارید بلکه تناسب اندام شما است که در طولانی مدت به شما کمک می‌کند. یک ذهن و بدن سالم و عاری از بیماری واقعاً بسیار پر قیمت هستند. بنابراین، دفعه‌ی بعد که شما از صبحانه صرف نظر کردید تا با عجله به اداره بروید و یا به خاطر برنامه‌ی شلوغ خود وقت پیدا نکردید که ورزش بکنید در این مورد فکر کنید. زندگی خود را تا کامل‌ترین حد زندگی بکنید اما از همه مهم‌تر آن را عاقلانه زندگی کنید و برای سلامتی خود وقت بگذارید و زمان صرف کنید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما