ویژگی‌های مثبت شبکه‌های اجتماعی (بخش دوم)

پتانسیل شبکه‌های اجتماعی در توسعه کسب‌ و‌ کار آنقدر بالا است که بسیاری از شرکت‌ها بر پایه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی توانستند در مدت کوتاهی، چندین پله در حوزه خود پیشرفت کنند. در این مطلب به ویژگی‌ها و تاثیرات مثبت شبکه‌های اجتماعی بر زندگی کاربران اشاره خواهیم کرد.
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ویژگی‌های مثبت شبکه‌های اجتماعی (بخش دوم)
شبکه‌های مجازی راه بسیار خوبی برای تبلیغ اعتقادات دینی و مذهبی، سیاسی، رفتارهای صحیح اجتماعی و حتی یک کشور است.
 

ویژگی‌ها و تاثیرات مثبت شبکه‌های اجتماعی بر زندگی کاربران

توسعه کسب‌و‌کار
در دو مورد قبلی به شرکت‌ها و گروه‌های مختلفی که با تولید محتوا، خدمات مختلفی را به کاربران عرضه می‌کنند، اشاره کردیم. اما اگر خود شما نیز به دنبال توسعه کسب‌و‌کار خود هستید، می‌توانید در جایگاه یک تولید کننده محتوا، کاربران زیادی را به کسب‌و‌کار خود جذب کنید. پتانسیل شبکه‌های اجتماعی در توسعه کسب‌و‌کار آنقدر بالا است که بسیاری از شرکت‌ها بر پایه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی توانستند در مدت کوتاهی، چندین پله در حوزه خود پیشرفت کنند.

توسعه کسب‌و‌کار در شبکه‌های اجتماعی بخشی از بازاریابی نوین محسوب می‌شود که به متخصصین خود نیاز دارد و کار هر کسی نیست. شبکه‌های اجتماعی ویترینی جذاب برای ارائه خدمات، سرویس‌ها و محصولات یک کسب‌و‌کار به کاربران هستند. شرکت‌های موفق در این زمینه با تولید محتوای مفید و کوتاه به صورت روزانه و در قالب‌های مختلف مانند متن، انیمیشن، کلیپ و صوت، بعضا ره صد ساله را یک شبه طی کردند.
 
پیدا کردن دوستان جدید ‌و ‌گفت‌و‌گو در مورد مسائل مختلف
بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی تا کنون بارها درگیر گفت‌و‌گوهای مختلف با افرادی که اعتقادهایی دیگر دارند،‌ شده‌اند. البته منظور ما صرفا اعتقادات دینی و مذهبی نیست، موضوعات مختلفی از جمله مباحث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی در فضای مجازی بسیار مرسوم است. با انتشار یک خبر کاربران بسیاری در زیر آن دیدگاه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند که برخی از آن‌ها با واکنش دیگر کاربران همراه می‌شود. این نوع گفت‌و‌گوهای مرسوم در فضای مجازی یک بعد مثبت دارد که آن آشنا شدن با نظرات دیگر مردم در مورد یک موضوع است.

گاهی ما دیدگاه اشتباهی در مورد یک موضوع اجتماعی داریم و با مباحثه با دیگر کاربران، مجاب می‌شویم که دیدگاه ما اشتباه بود، خود ما نیز می‌توانیم کاربرانی را که فکر می‌کنیم تصور اشتباهی از یک موضوع دارند را با حقایق آن آشنا کنیم.  البته گاها این نوع مباحث به توهین و مجادله کشیده می‌شود اما در اکثر موارد برای هر دو طرف گفت‌و‌گو نکات مثبتی به همراه دارد. ضمن این که شبکه‌های مجازی راه بسیار خوبی برای تبلیغ اعتقادات دینی و مذهبی، سیاسی، رفتارهای صحیح اجتماعی و حتی یک کشور است. بسیاری از ما می‌توانیم مناطق دیدنی، توریستی و آداب و رسوم جذاب کشور خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذاریم و با این کار، تبلیغات ضد ایرانی شبکه‌های بیگانه را خنثی کنیم.

از طرفی در شبکه‌های اجتماعی می‌توان دوست‌های بسیار خوبی را پیدا کرد، افرادی که صفحات مورد علاقه مارا دنبال می‌کنند و نظرات شان با ما یکی است. در شبکه‌های مجازی افراد زیادی هستند که علایق و ویژگی‌های مشابه به شما را دارند. با دنبال کردن این افراد و ارسال پیام برایشان، می‌توانید یک دوست خوب پیدا کنید.
 
گذراندن اوقات فراغت
در وهله آخر باید به این موضوع اغراق کرد که شبکه‌های مجازی، سرگرم کننده هستند. شاید در یک روز بد، یک کلیپ خنده‌دار بتواند به‌طور کلی روحیه ما را تغییر دهد، همچنین خواندن مطالب طنز، تماشا قسمت‌های مهم فیلم و سریال‌های پخش شده، تماشا قسمت‌های مهم برنامه‌های تلویزیونی و دنبال کردن بازیگران و ورزشکاران محبوب خود در شبکه‌های اجتماعی جذاب است. کاربران حتی می‌توانند مطالب جالب را برای دیگران نیز ارسال کنند یا در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارند. البته باید در این بین مراقب باشیم تا به سمت صفحات یا کانال‌هایی که مطالب طنز غیراخلاقی را منتشر می‌کنند، کشیده نشویم. بسیاری از صفحات و کانال‌ها با ارائه مطالب طنز سالم فعالیت خود را ادامه می‌دهند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.